dc.description.abstract | Ovaj udžbenik namenjen je studentkinjama i studentima
Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
(koji se ranije zvao Defektološki fakultet) u Beogradu,
kao i studentima srodnih profila koji će se profesionalno
baviti vaspitanjem i obrazovanjem dece i odraslih. Naše
obrazovanje je u velikoj meri kurikulocentrično i zato ima
smisla pisati ovakve udžbenike, čak i kada su predmeti,
pa i fakulteti, u krizi. Nadamo se da će ovakav udžbenik
bar delimično uputiti studentkinje i studente na probleme
marginalnih grupa u obrazovnom sistemu. Neke od glavnih
tema ovog udžbenika mogle bi se koristiti u obrazovanju
i drugih profila budućih nastavnika i nastavnica, kao i
vaspitača i vaspitačica.
Pod sadašnjim uslovima dodiplomskog obrazovanja
prosvetnih kadrova može doći do njihove dekvalifikacije
i deprofesionalizacije. Ovaj udžbenik može da se koristi
i u radu sa postdiplomcima političkih nauka i lingvističkih
studija. Potrebno je da se u drušvenim naukama
stvori realna slika deteta i čoveka uopšte, da oni postanu vidljivi u obrazovnim programima i sadržajima
drugih medija. Potrebno je da, sem fakulteta, razne lokalne organizacije, centri, klubovi i nevladine
organizacije kroz školske i vanškolske projekte, u kojima će učestvovati i predstavnici manjinskih grupa,
obezbede istinski ozbiljne, uravnotežene i obuhvatne pristupe temama vezanim za žene, decu, starije
osobe, osobe sa različitim vrstama ometenosti. Izučavanjem ovih grupa, društvene nauke treba da sistematski
oblikuju javno mnjenje o njima i da vrše neprekidno medijsko opismenjavanje dece i odraslih. | |