dc.description.abstract | Planski uticaj vaspitanja i obrazovanja je od velikog značaja za razvoj,
učenje i socijalizaciju dece sa oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida poseduju
visok stepen motivacije za učenje, međutim za njihovo efikasno učešće
u vaspitno-obrazovnom procesu i školskom životu neophodno je planiranje i
organizovanje dodatne podrške, bez koje teško mogu u potpunosti da odgovore
na sve zahteve koji će biti pred njima.
Udžbenik Dete sa oštećenjem vida u školi je rezultat višegodišnjeg proučavanja
obrazovanja dece sa oštećenjem vida. Pokušala sam da se na celovit
način bavim obrazovanjem dece sa oštećenjem vida i skrenem pažnju na podršku
koja im je neophodna u vaspitno-obrazovnom procesu. Zahvaljujući
ponuđenoj građi čitalac može da sagleda mogućnosti naših škola za efikasno
i uspešno školovanje dece sa oštećenjem vida.
Tekst udžbenika je organizovan u sedam celina: Školovanje dece sa
oštećenjem vida, Pristupi u definisanju oštećenja vida, Vizuelna percepcija i
vizuelno funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Taktilna percepcija i taktilno-
kinestetičko funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Čitanje i pisanje dece
sa oštećenjem vida, Učenje matematike dece sa oštećenjem vida i Obrazovanje
dece sa oštećenjem vida i višestrukim smetnjama. U svim poglavljima se naglašava
da je učenje individualan proces, da ne postoje dve osobe sa oštećenjem
vida koje uče na isti način, koriste iste adaptacije i imaju iste potrebe za
obrazovnom podrškom. Individualne razlike zahtevaju prilagođene obrazovne
pristupe, zasnovane na poznavanju individualnih karakteristika i potreba
učenika sa oštećenjem vida.
Knjigu sam namenila studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju,
modula Smetnje i poremećaji vida. Očekujem da će biti korisna i
studentima drugih fakulteta i stručnjacima koje zanima obrazovanje dece sa
oštećenjem vida. Nastavnici razredne nastave u njoj mogu da pronađu precizna
i jasna uputstva kako da organizuju nastavne aktivnosti sa decom sa
oštećenjem vida. | |