dc.description.abstract | Usled novonastalih reformi u organizaciji naučno-obrazovnog
procesa, kao i reformi funkcionisanja visokoškolskih insti-
tucija kod nas, uslovljenih brzim Naučno-tehnološkim razvojem
i sveobuhvatnim društvenim promenama koje za cilj imaju bržu i
lakšu integraciju svakog od nas u svet nauke i kulture, dolazi do
promena i na mikro planu, odnosno zahteva se određeni angažman
nastavnika na izradi savremenog nastavnog programa i literatu-
re koja će biti u skladu sa zahtevima novog doba.
Potrebe brzog menjanja i adaptacije na novu društvenu stvar-
nost su i u oblasti naše nauke dovele do određenih promena i no-
vih saznanja, koja se u mnogome razlikuju od dosadašnjih, ili na
dosadašnja bacaju novo svetlo. Jer promena naziva same nauke ne
odnosi se samo na puku terminološku promenu, već ista odraža-
va novi duh i kvalitativnu razliku između onog što je na polju
naše nauke rađeno u prošlosti i sada. S tim u vezi stoji i po-
treba izrade novih udžbenika koji će sačuvati do sada dostignuta
znanja koja su izdržala probu vremena, i koja će integrisati nova
saznanja i iskustva koja za cilj imaju lakše razumevanje određenih
osnovnih pojmova, kao i lakšu primenu stečenih znanja u praksi.
U udžbeniku Metodika nastave matematike za decu ometenu
u intelektualnom razvoju, složena materija sa dovoljno detalja,
izložena je u okviru dve celine. Prva celina obuhvata osnovne
pojmove vezane za metodiku nastave matematike, kao i definisanje
osnovnih kognitivnih funcija koje uslovljavaju usvajanje ap-
straktnih matematičkih sadržaja kao najvažnijeg dela metodike
nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Poseb-
no bismo istakli deo koji se odnosi na ličnost edukatora koji
predaje matematiku deci ometenoj u intelektualnom razvoju, kao i
prostorno uređenje učionice za nastavni čas matematike.
Drugi deo obuhvata metodički pristup nastavnom programu na-
stave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Ovaj
deo obuhvata nastavne metode, oblike, nastavna sredstva i ti-
pove nastavnog časa matematike. Osnovni matematički pojmovi
obrađeni su na jednostavan i razumljiv način, kao i metodski
pristup matematičkim sadržajima. Praćenje i ocenjivanje rada
i uspeha učenika u nastavi matematike za decu ometenu u inte-
lektualnom razvoju obrađeno je na poslednjim stranicama ovog
udžbenika. Nadamo se da će ova knjiga probuditi interesovanja
njenih čitalaca za istraživanjem i dubljim razumevanjem | |