Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 13
Stavovi osoba s lakom intelektualnom ometenošću prema deci sa daunovim sindromom / Attitudes of individuals with mild intellectual disabilities towards children with down syndrome
(2019)
Став представља идеју о одређеној групи људи коју прате емоције и у односу на исту, може се предвидети понашање у специфичним условима. Утиче на опажање, мишљење и социјално понашање. Разумевање ставова према особама са ...
Stavovi romskih učenika koji pohađaju škole za učenike sa smetnjama u razvoju prema vršnjacima sa ometenošću
(2018)
У овом истраживању испитивана је разлика између ставова ромских ченика (РУ) који похађају школе за децу са сметњама у развоју, ученика типичног развоја и ученика са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО) у погледу ставова ...
Stavovi vaspitača o inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju u predškolskim ustanovama / Teacher's attitudes towards inclusive education in preschool institution
(2018)
Особе са сметњама у развоју су дуги низ година биле дискриминисане и на маргинама друштва. Напредак у њиховом положају бележи се тек последњих деценија, захваљујући инклузији и инклузивном образовању. Међутим, иако у нашој ...
Uticaj NVO na promenu položaja osoba ometenih u razvoju
(2018)
У савременом друштву, са акцентом на поштовање демократских вредности и принципа, све више се истичу циљеви који су усмерени на унапређење положаја и права особа ометених у развоју, као и стварање могућности за њихово ...
Stavovi osoba tipične populacije prema pravima osoba sa intelektualnom ometenošću
(2018)
Разлог за испитивање ставова особа опште популације према правима особа са интелектуалном ометеношћу је тај што се кроз сазнање о ставу према правима могу означити проблеми који отежавају или спречавају то да особе са ИО ...
Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja
(2019)
У контексту предшколског инклузивног образовања, знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са развојним тешкоћама сматрају се за важне детерминанте успешности инклузивног процеса. Истраживање је спроведено ...
Stavovi muzejskih radnika o prilagođenosti muzeja osobama sa invaliditetom
(2018)
У првом делу рада се представљају теоријске основе на којима почива читаво истраживање – прилагођеност музеја особама са инвалидитетом. Након поступног дефинисања музејске установе, али и специфичне природе музејске ...
Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom
(2018)
Циљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу.
Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из ...
Stavovi nastavnika srednjih škola o inkluziji učenika sa smetnjama u razvoju
(2019)
Појам инклзивног образовања подразумева образовање за све, без обзира на врсту и степен ометености. Данас је концепт инклузивног образовања прихваћен у свим развијеним земљама и у већини друштава у транзицији. Инклузивно ...
Socijalna distanca prema osobama sa intelektualnom ometenošću
(2018)
Од појаве социјалног модела интелектуалне ометености (ИО) све више пажње се посвећује унапређењу квалитета живота особа са ИО. Информисање шире јавности о особама са ИО и промовисање социјалне инклузије кључни су кораци ...