Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 21
Stav defektologa prema inkluzivnom obrazovanju / Attitude of special education teachers towards inclusive education
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Osnovni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi koje pozitivne
i negativne uticaje inkluzivnog obrazovanja na socijalni i emo-
cionalni razvoj, kao i na obrazovanje dece sa teškoćama u razvoju i
invaliditetom percipiraju ...
Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture / Sosial inclusion of children behaving violently into school culture
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Nasilno ponašenje dece u školskom okruženju iz perspek-
tive institucije predstavlja jedan od oblika ponašanja koji
onemogućava uspešnu socijalnu integraciju u školsku kulturu.
Socijalna inkluzija dece koja se nasilno ...
Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika / Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Interesovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila
usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj
komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih
interakcija. Fluentna ...
Socijalna inkluzija i komunikacija gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / Сocial incluсion and communication of deaf and hard of hearing preсchool children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Inkluzija u predškolskim ustanovama podrazumeva povećanu
mogućnost učešća u igri i učenju za svu decu. U predškolskim
ustanovama, deca kroz igru uče o svom okruženju, objektima,
situacijama, usvajaju jezik i razvijaju ...
Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava / Significance of training teachers and users to use visual aids
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika
sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava.
Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida
mogu da postignu najoptimalniji nivo ...
Dnevni boravak kao mera unapređenja socijalne inkluzije dece i mladih sa problemima i poremećajima ponašanja / Day care as a measure of improving social inclusion of children and youth with problems and disorders of behaviour
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Deca i mladi sa problemima i poremećajima u ponašanju često
su izolovana i odbačena kako od strane vršnjaka, tako i od siste-
ma (obrazovnog) i svoje mesto pronalaze na ulici. Njihove porodice
najčešće nemaju razvijene ...
Sistem za procenu adaptivnog ponašanja: faktorska struktura supskala Socijalne veštine i Slobodno vreme / Adaptive behaviour assessment system: factor structure of the social skills and leisure time subscales
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi faktor-
ska struktura supskala Socijalne veštine i Slobodno vreme, koje
čine domen Socijalizacija u okviru Sistema za procenu adaptiv-
nog ponašanja (Adaptive Behavior ...
Značaj i uloga učenika u IOP sastanku / Тhe importance and rolе of students in defining the iep in the iep meeting
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Inkluzivno obrazovanje dece sa ometenošću je pokrenulo niz
pitanja vezanih za pisanje i implementaciju individualnih obra-
zovnih planova (IOP) i pripremu sredine i deteta za tranziciju
iz specijalne škole u redovnu ...
Izazovi i mogućnosti socijalne inkluzije romske dece u obrazovni sistem / Challenges and opportunities of social inclusion roman children in educational system
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
U uvodnom delu rada razmatraju se modeli socijalne integracije
Roma i Deklaracija „Dekade inkluzije Roma (2005-2015)”. U okviru
ove decenije usvojene su brojne Strategije i Akcioni planovi kojima
je krajnji cilj unapređenje ...
Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice / Social inclusion of persons with neurodevelopmental disorders – basic definition doubts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Socijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama
u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i,
naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept
socijalne inkluzije ostaje ...