Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture
Sosial inclusion of children behaving violently into school culture
Аутори
Filipović, MirkoWeisner Aleksandar
Jarić Isidora
Остала ауторства
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Nasilno ponašenje dece u školskom okruženju iz perspek-
tive institucije predstavlja jedan od oblika ponašanja koji
onemogućava uspešnu socijalnu integraciju u školsku kulturu.
Socijalna inkluzija dece koja se nasilno ponašaju zahteva dublje
razumevanje uzroka problema kako bi ovaj društveni projekat
postao efikasan i održiv. Razni oblici društvene i institu-
cionalne nebrige i zanemarivanja dece i mladih u dužem vremen-
skom periodu pokazatelj su nepostojanja društveno artikuli-
sanog odgovora i odsustva strategije koja bi ponudila izlaz iz
narastajućeg problema nasilnog ponašanja dece u društvu Srbije.
Polazeći od J. Galtungove (Galtung) definicije nasilja kao ob-
lika socijalnog odnosa rad nastoji da rekonstruiše aktuelne
odnose između različitih socijalnih aktera koji interreaguju
i utiču jedni na druge unutar zadatih institucionalnih koor-
dinata školskog sistema u Srbiji, s ciljem da ponudi kritički
osvrt, mapira postojeće probleme unutar školskog konteksta
koji d...oprinose perpetuiranju nasilnih oblika ponašanja i ukaže
na moguće pravce njihovog dekonstruisanja poštujući principe
socijalne pravde, ljudskih prava i sloboda. U suprotnom, programi
socijalne inkluzije bili bi samo još jedan projekat opravdavanja
i učvršćivanja postojećih društvenih nejednakosti i nepravdi.
Violent behavior of children in the school social context from the perspective of
institutions is a form of behavior that prevents successful social integration into the
school culture. Social inclusion of children who are acting violently requires a deeper
understanding of the causes, in order to make this social project an efficient and
sustainable. Various forms of social and institutional neglect of children and young people
over a longer period of time are an indication of the lack of socialy articulated response
and the absence of strategy that would offer a way out of the growing problem of violent
behavior among children in Serbian society. Starting from J. Galtung’s definition of
violence as a form of social relation. the paper tries to reconstruct the current relations
between different social actors that interact within a given institutional coordinates
of the school system in Serbia, aiming to offer a critical insight, to mapp the existing
problems within the sch...ool context that contribute to the perpetuation of violent forms
of behavior and to point out possible directions of their deconstruction respecting the
principles of social justice, human rights and personal freedoms. Otherwise, the social
inclusion programs would be just another project of justifying and reinforcing existing
social inequalities and injustices.
Кључне речи:
nasilje / školska kultura / socijalna inkluzija / violence / school culture / social inclusionИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 141-151Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Filipović, Mirko AU - Weisner Aleksandar AU - Jarić Isidora PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2473 AB - Nasilno ponašenje dece u školskom okruženju iz perspek- tive institucije predstavlja jedan od oblika ponašanja koji onemogućava uspešnu socijalnu integraciju u školsku kulturu. Socijalna inkluzija dece koja se nasilno ponašaju zahteva dublje razumevanje uzroka problema kako bi ovaj društveni projekat postao efikasan i održiv. Razni oblici društvene i institu- cionalne nebrige i zanemarivanja dece i mladih u dužem vremen- skom periodu pokazatelj su nepostojanja društveno artikuli- sanog odgovora i odsustva strategije koja bi ponudila izlaz iz narastajućeg problema nasilnog ponašanja dece u društvu Srbije. Polazeći od J. Galtungove (Galtung) definicije nasilja kao ob- lika socijalnog odnosa rad nastoji da rekonstruiše aktuelne odnose između različitih socijalnih aktera koji interreaguju i utiču jedni na druge unutar zadatih institucionalnih koor- dinata školskog sistema u Srbiji, s ciljem da ponudi kritički osvrt, mapira postojeće probleme unutar školskog konteksta koji doprinose perpetuiranju nasilnih oblika ponašanja i ukaže na moguće pravce njihovog dekonstruisanja poštujući principe socijalne pravde, ljudskih prava i sloboda. U suprotnom, programi socijalne inkluzije bili bi samo još jedan projekat opravdavanja i učvršćivanja postojećih društvenih nejednakosti i nepravdi. AB - Violent behavior of children in the school social context from the perspective of institutions is a form of behavior that prevents successful social integration into the school culture. Social inclusion of children who are acting violently requires a deeper understanding of the causes, in order to make this social project an efficient and sustainable. Various forms of social and institutional neglect of children and young people over a longer period of time are an indication of the lack of socialy articulated response and the absence of strategy that would offer a way out of the growing problem of violent behavior among children in Serbian society. Starting from J. Galtung’s definition of violence as a form of social relation. the paper tries to reconstruct the current relations between different social actors that interact within a given institutional coordinates of the school system in Serbia, aiming to offer a critical insight, to mapp the existing problems within the school context that contribute to the perpetuation of violent forms of behavior and to point out possible directions of their deconstruction respecting the principles of social justice, human rights and personal freedoms. Otherwise, the social inclusion programs would be just another project of justifying and reinforcing existing social inequalities and injustices. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture T1 - Sosial inclusion of children behaving violently into school culture EP - 151 SP - 141 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2473 ER -
@conference{ author = "Filipović, Mirko and Weisner Aleksandar and Jarić Isidora", year = "2016", abstract = "Nasilno ponašenje dece u školskom okruženju iz perspek- tive institucije predstavlja jedan od oblika ponašanja koji onemogućava uspešnu socijalnu integraciju u školsku kulturu. Socijalna inkluzija dece koja se nasilno ponašaju zahteva dublje razumevanje uzroka problema kako bi ovaj društveni projekat postao efikasan i održiv. Razni oblici društvene i institu- cionalne nebrige i zanemarivanja dece i mladih u dužem vremen- skom periodu pokazatelj su nepostojanja društveno artikuli- sanog odgovora i odsustva strategije koja bi ponudila izlaz iz narastajućeg problema nasilnog ponašanja dece u društvu Srbije. Polazeći od J. Galtungove (Galtung) definicije nasilja kao ob- lika socijalnog odnosa rad nastoji da rekonstruiše aktuelne odnose između različitih socijalnih aktera koji interreaguju i utiču jedni na druge unutar zadatih institucionalnih koor- dinata školskog sistema u Srbiji, s ciljem da ponudi kritički osvrt, mapira postojeće probleme unutar školskog konteksta koji doprinose perpetuiranju nasilnih oblika ponašanja i ukaže na moguće pravce njihovog dekonstruisanja poštujući principe socijalne pravde, ljudskih prava i sloboda. U suprotnom, programi socijalne inkluzije bili bi samo još jedan projekat opravdavanja i učvršćivanja postojećih društvenih nejednakosti i nepravdi., Violent behavior of children in the school social context from the perspective of institutions is a form of behavior that prevents successful social integration into the school culture. Social inclusion of children who are acting violently requires a deeper understanding of the causes, in order to make this social project an efficient and sustainable. Various forms of social and institutional neglect of children and young people over a longer period of time are an indication of the lack of socialy articulated response and the absence of strategy that would offer a way out of the growing problem of violent behavior among children in Serbian society. Starting from J. Galtung’s definition of violence as a form of social relation. the paper tries to reconstruct the current relations between different social actors that interact within a given institutional coordinates of the school system in Serbia, aiming to offer a critical insight, to mapp the existing problems within the school context that contribute to the perpetuation of violent forms of behavior and to point out possible directions of their deconstruction respecting the principles of social justice, human rights and personal freedoms. Otherwise, the social inclusion programs would be just another project of justifying and reinforcing existing social inequalities and injustices.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture, Sosial inclusion of children behaving violently into school culture", pages = "151-141", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2473" }
Filipović, M., Weisner Aleksandar,& Jarić Isidora. (2016). Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 141-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2473
Filipović M, Weisner Aleksandar, Jarić Isidora. Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:141-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2473 .
Filipović, Mirko, Weisner Aleksandar, Jarić Isidora, "Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):141-151, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2473 .