Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 170
Jezički deficiti kod dece i adolescenata sa emocionalnim poremećajima
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Emocionalni poremećaji (EP) kod dece i mladih mogu se podeliti u dve bipolarne
dimenzije: eksternalizovani i internalizovani poremećaji. Eksternalizovani EP uključuju
grupu poremećaja koja podrazumeva ekspresiju ...
Uloga teorije samolečenja u razumevanju povezanosti negativnih iskustava u detinjstvu i razvoja zavisnosti od psihoaktivnih supstanci
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Rasprostranjenost i posledice koje negativna iskustva u detinjstvu i zavisnost od
psihoaktivnih supstanci ostavljaju na individualnom, porodičnom i socijalnom planu,
pozicioniraju ove društvene probleme na sam vrh ...
Razumevanje mehanizma internalizovane opresije iz ugla socijalno-relacionog modela ometenosti Kerol Tomas
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Na nesvesnim nivoima, u svima nama više ili manje je aktivan mehanizam
pounutrenja predrasuda o grupi kojoj pripadamo, kao da su one istine o nama samima.
U slučaju negativno obojenih predrasuda o manjinskim grupama, ...
Primena tehnike odgovora uslovljenih stimulusima (response contingent stimuli) u tretmanu mucanja.
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Mucanje se, prema petoj reviziji Dijagnostičkog i statističkog priručnika za
mentalne poremećaje Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-5), definiše kao
poremećaj tečnosti govora koji se uglavnom javlja u detinjstvu. ...
Rana intervencija – fokus na podršku porodici / Early intervention - focus on family support
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Interesovanje za teoriju i praksu rane intervencije u Srbiji je intenzivirano
poslednjih desetak godina. U praksi su odavno zastupljeni različiti oblici rada sa decom
sa smetnjama u razvoju ranog uzrasta, dok su teorijsko ...
Pravo na obrazovanje i ideal ravnopravnosti / The right to education and the ideal of equality
(Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici – Pravni fakultet, 2022)
Pravo na obrazovanje u savremeno doba predstavlja jedno od neprikosnovenih ljudskih prava. Međutim, puna implementacija prava na obrazovanje istovremeno podrazumeva ispunjenost više preduslova. U tom smislu nije dovoljno ...
Possibilities of applying online learning tools in the educational process / Mogućnosti primene onlajn alata za učenje u obrazovnovaspitnom procesu
(Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposavić, 2022)
Pandemic education, largely based on the distance learning model, has
opened up space, but also the need to use a wide range of online learning tools.
In order to consider the possibility of applying online tools in the ...
Skrining procena afazija kao determinanta planiranja afaziološkog tretmana
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Afaziološki tretman podrazumeva primenu terapijskih postupaka i metoda
usmerenih ka restituciji jezičkih sposobnosti i rehabilitaciji ličnosti osoba s afazijom. U
ovom radu nastojali smo da istaknemo značaj skrining ...
Positive Effects of the Caregiver Skill Training Program on Children With Developmental Disabilities: Experiences From Serbia
(Frontiers Media, 2022)
Background: Intervention programs for children with developmental disabilities
increasingly target caregiver training to
implement effective strategies for child
development. Research conducted in different countries ...
Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije / Job satisfaction of primary school teachers during the pandemic
(Univerzitet u Novom Sadu – Pedagoški fakultet u Somboru, 2022)
Uvažavajući specifičnosti pandemijskog obrazovanja, koje je pred nastavnike
postavilo brojne izazove na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitnih ciljeva, realizovano
je istraživanje sa ciljem sagledavanja profesionalnog ...