Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 14
Determinante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Школски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и ...
Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma / Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ...
Psihomotorička agitacija kod osoba s intelektualnom ometenošću / Psychomotor agitation in persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Psihomotorička agitacija najčešće se definiše kao prekomerna motorič-
ka aktivnost povezana sa različitim oblicima uznemirenog i impulsivnog
reagovanja. Ovaj rad ima za cilj utvrđivanje eventualnih razlika u ispoljavan ...
Samoodređenje kod osoba sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Самоодређење се сагледава као најшири, мултидимензионални концепт који обухвата вештине: самозаступања, саморегулације, самоефикасности и селф- концепт. Дефинише се као потенцијал особе да самостално, у складу са својим ...
Primena asistivne tehnologije kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću u radnoj sredini / Use of assistive technology in adults with intellectual disabilities in work environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Rad ili zaposlenost ima značajnu vrednost u životima odraslih osoba sa in-
telektualnom ometenošću. Uprkos velikom napretku u oblasti zapošljavanja
ove populacije još uvek postoje mnogobrojne prepreke koje ometaju njihov ...
Verbalno planiranje kod odraslih osoba s intelektualnom ometenošću / Verbal planning in adults with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi nivo sposobnosti verbalnog planiranja
kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću (IO).
U istraživanju je učestvovalo 36 odraslih osoba sa lakom (n = 19/52,8%) i ume-
renom ...
Povezanost autonomije, samopoštovanja i zadovoljstva životom kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
(2022)
Циљ овог истраживања је био утврђивање корелација између аутономије, самопоштовања и задовољства животом код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу као и идентификовање статистичке значајности односа ове три зависне ...
Seksualnost osoba sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Могућност остваривања романтичних веза и испољавање сексуалности представљају значајне аспекте квалитета живота особа са интелектуалном ометеношћу. Прихватање сопствене сексуалности као и уживање у њој могући су ако се ...
Povezanost internalizovanih problema u ponašanju i kvaliteta života kod adolescenata sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Интернализовани проблеми у понашању представљају претерано контролишуће понашање, усмерено ка појединцу и обухватају поремећаје расположења и анксиозности.
Субјективни доживљај квалитета живота се односи na лично задовољство ...
Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću
(2022)
Социјална компетенција детерминише социјално функционисање које је изразито важно по животне исходе сваке особе. Иако не постоји сагласност око дефиниције шта све социјална компетенција представља, важност овог конструкта ...