Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 14
Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma / Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ...
Determinante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Школски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и ...
Samoodređenje kod osoba sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Самоодређење се сагледава као најшири, мултидимензионални концепт који обухвата вештине: самозаступања, саморегулације, самоефикасности и селф- концепт. Дефинише се као потенцијал особе да самостално, у складу са својим ...
Verbalno planiranje kod odraslih osoba s intelektualnom ometenošću / Verbal planning in adults with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi nivo sposobnosti verbalnog planiranja
kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću (IO).
U istraživanju je učestvovalo 36 odraslih osoba sa lakom (n = 19/52,8%) i ume-
renom ...
Primena asistivne tehnologije kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću u radnoj sredini / Use of assistive technology in adults with intellectual disabilities in work environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Rad ili zaposlenost ima značajnu vrednost u životima odraslih osoba sa in-
telektualnom ometenošću. Uprkos velikom napretku u oblasti zapošljavanja
ove populacije još uvek postoje mnogobrojne prepreke koje ometaju njihov ...
Psihomotorička agitacija kod osoba s intelektualnom ometenošću / Psychomotor agitation in persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Psihomotorička agitacija najčešće se definiše kao prekomerna motorič-
ka aktivnost povezana sa različitim oblicima uznemirenog i impulsivnog
reagovanja. Ovaj rad ima za cilj utvrđivanje eventualnih razlika u ispoljavan ...
Seksualnost osoba sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Могућност остваривања романтичних веза и испољавање сексуалности представљају значајне аспекте квалитета живота особа са интелектуалном ометеношћу. Прихватање сопствене сексуалности као и уживање у њој могући су ако се ...
Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću
(2022)
Многа деца са интелектуалном ометеношћу имају великих потешкоћа у овладавању вештином читањa. Тешкоће у усвајању ове вештине отежавају како школско, тако и свакодневно функционисање ове деце. Циљ рада јесте да се прикажу ...
Povezanost autonomije, samopoštovanja i zadovoljstva životom kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
(2022)
Циљ овог истраживања је био утврђивање корелација између аутономије, самопоштовања и задовољства животом код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу као и идентификовање статистичке значајности односа ове три зависне ...
Povezanost internalizovanih problema u ponašanju i kvaliteta života kod adolescenata sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Интернализовани проблеми у понашању представљају претерано контролишуће понашање, усмерено ка појединцу и обухватају поремећаје расположења и анксиозности.
Субјективни доживљај квалитета живота се односи na лично задовољство ...