Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 21
Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha / Short-term auditory memory in environmental noise in cochlear implanted and normal hearing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane
usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osobe sa
jakim kapacitetom ove vrste memorije nazivaju se “auditory learners”. ...
Produkcija i razumevanje klitičkih zamenica kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajem: preliminarni izveštaj / Production and comprehension of clitic pronouns in children with specific language impairments: a preliminary report
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Desetoro dece sa razvojnim jezičkim poremećajem (RJP) i ujednačena
grupa dece tipičnog razvoja uzrasta 4;8 do 8;7 godina učestvovali su u ispitivanju
zadatkom produkcije objektnih klitičkih zamenica i TROGom, adaptiranim ...
Testovno i broj ano ocenjivanje znanja Iz prirode i dru tva kod u enika S lakom intelektualnom ometenošću / Test and numeral grading of nature and society knowledge in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Cilj rada je utvr ivanje povezanosti uspeha iskazanog broj anom ocenom i
postignu a na kriterijumskom testu znanja koji su ostvareni u okviru nastavnog
predmeta Priroda i dru tvo kod u enika s lakom intelektualnom ometeno ...
Kognitivne sposobnosti i adaptivno ponašanje kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Cognitivne abilities and adaptive behavior in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Cilj ovog istra ivanja je da se utvrdi odnos izme u kognitivnih sposobnosti
(pa nje, inteligencije, bazi nih egzekutivnih funkcija i planiranja) i adaptivnog
pona anja kod dece sa lakom intelektualnom ometeno u ...
Samoodređenje kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Self-determination in persons with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Koncept samoodre enja obuhvata ve tine samoregulacije, re avanja
problema i samozastupanja, samosvest, samoefikasnost, samoposmatranje,
samoprocenjivanje, samopodsticanje i druge oblike pona anja iji je pokreta
intrinzi ...
Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju / Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Među socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici
inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva
’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog ...
Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata / Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih
metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i
odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na ...
Spastična disfonija: karakteristike i tretman / Spasmodic dysphonia: characteristics and treatment
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013)
Spastična disfonija predstavlja oblik poremećaja glasa čiji uzrok još uvek
nije poznat. Kod nekih pacijenata nastaje kao primarni poremećaj, a kod drugih se
ispoljava udruženo sa određenim oblicima neuropatologije. U ...
Greške u čitanju kod gluvih i nagluvih učenika sa slušnim aparatima i kohlearnim implantom / Reading mistakes in deaf and hard of hearing students with hearing aids or cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Čitati znači dešifrovati simbole pisanog govora, izgovoriti ih ili ih zadržati
u pamćenju, pošto smo shvatili poruku koju oni prenose. Sadržinska i tehnička
strana čitanja su nerazdvojne. Tehnika čitanja podrazumeva ...
Znakovna i govorna komunikacija dece predškolskog uzrasta sa slušnim aparatima i kohlearnim implantom / Sign and spoken communication in preschool children with hearing aids and cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Znakovni jezik je jezik koji gluva deca spontano usvajaju i uče, kao što
čujuća deca usvajaju govorni jezik svoje okoline. Prilikom komunikacije sa gluvim
detetom treba koristiti govor koji se prati gestom sve dok dete ...