Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 117
Uticaj elemenata nasleda na pojavu mucanja / Influence of hereditary elements on stuttering appearance
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Naučnici danas podržavaju gledište da naslednost igra važnu
ulogu u pojavi mucanja. Većina njih veruje da postoji predispozicija
za pojavu mucanja, koja može da dovede neku decu pod veći rizik za
ispoljavanje ovog ...
Karakteristike glasa osobe koja muca za vreme čitanja / Characteristics of voice with person who stutter in reading process
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Mucanje je multikauzalno uslovljen govorni poremećaj, koji se
multidimenzionalno manifestuje. Zbog toga mucanje iziskuje višedimenzionalna
istraživanja.
Epidemiologija mucanja od oko 2%, zahteva sveobuhvatniji ...
Akustički model glasa pre i posle vokalne terapije / Acoustic voice analysis before and after voice therapy
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Postoji više načina da se ispitaju efekti vokalne terapije kod poremećaja
glasa. Najprecizniji način je primena kompjuterske analize
glasa.
Cilj ovog istraživanja je bio da se izvrši detaljna analiza akustičke
strukture ...
Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju / Social competence of deaf and hard of hearing students-comparison with peers without hearing impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Istraživanje o kome saopštavamo u ovom radu bavilo se poređenjem
socijalne kompetentnosti gluvih i nagluvih učenika i učenika
koji čuju. Podaci o socijalnoj kompetentnosti dobijeni su na osnovu
procene ponašanja učenika ...
Jezički poremećaji kod dece sa zatvorenom povredom glave / Language disorders in children with closed head injury
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U radu su prikazani jezički poremećaji kod dece sa zatvorenom
povredom mozga. Opisani su poremećaji jezičke strukture i narativnog
diskursa, kao i odnos oštećenja lingvističkih sposobnosti i nekih
aspekata kognicije. ...
Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini / Effective school&based conduct disorders prevention programs
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Identifikovanje potvrđeno efektivnih programa je od suštinskog
značaja za uspeh prevencije poremećaja ponašanja dece i omladine.
U radu su opisani kriterijumi i kategorije za ocenu efektivnosti empirijski-
zasnovanih ...
Nasilje u francuskim školama: moralna panika i činjenice / Violence in french schools: moral panics and facts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rezultati velikih anketnih istraživanja provedenih u poslednjih 15
godina u okviru Evropske opservatorije za nasilje u školskoj sredini
pokazuju kako se u Francuskoj postepeno razvilo, kod značajnog
broja đaka, snažno ...
Socijalna isključenost i društvene devijacije mladih / Social exclusion and social deviances of young people
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Predmet ovog rada je analiza veze između socijane isključenosti
i društvenih devijacija mladih. U radu se definiše pojam socijalne isključenosti.
Ovaj rad problematizuje defnicije socijalne isključenosti.
U radu se ...
Umerena intelektualna ometenost
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U proteklom periodu na našim prostorima publikovano je više
udžbenika i monografija koji su se bavili fenomenom intelektualne
ometenosti. Međutim, ovo je prva monografska publikacija
isključivo posvećena izučavanju ...
Mogućnost inkluzivnog obrazovanja dece s poremećajima autističkog spektra / Feasibility of inclusive education of the children with autistic spectrum disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Inkluzivna edukacija dece s poremećajima autističkog spektra
nameće mnoge nedoumice vezane za kliničke manifestacije autističnog
poremećaja koje mogu ozbiljno da ugroze obrazovni proces.
Treba praviti razliku između ...