Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini
Effective school&based conduct disorders prevention programs
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Identifikovanje potvrđeno efektivnih programa je od suštinskog
značaja za uspeh prevencije poremećaja ponašanja dece i omladine.
U radu su opisani kriterijumi i kategorije za ocenu efektivnosti empirijski-
zasnovanih preventivnih programa koji su identifikovani od
strane pet državnih ili nevladinih organizacija SAD koje obezbeđuju
kredibilne naučno-zasnovane procene efektivnosti preventivnih programa.
Takođe, prezentovane su ključne karakteristike pet baza naučno-
potvrđenih preventivnih programa koji su dizajnirani za potrebe
redukcije ili eliminacije poremećaja ponašanja i rizičnih faktora za
koje je potvrđeno da stoje u vezi sa tim poremećajima.
Identifying programs that have been proven effective is essential
to successful preventing youth problem behavior. This article provides
descriptions of the set of rating categories and criteria for effective
evidence-based prevention programs that have been identified
by five federal and non-government US agencies who are most
widely recognized as offering credible science-based assessments of
prevention programs effectiveness. Also, the major characteristics of
five database of scientifically-proven effective prevention programs
designed to reduce or eliminate problem behavior and risk factors
identified as predictive of these problems were presented.
Кључне речи:
prevencija / preventivni programi / efektivnost programa / školski programi prevencije / poremećaji ponašanja / prevention / prevention programs / program effectiveness / school-based prevention programs / problem behaviorИзвор:
Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008, 2008, 155-167Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4455 AB - Identifikovanje potvrđeno efektivnih programa je od suštinskog značaja za uspeh prevencije poremećaja ponašanja dece i omladine. U radu su opisani kriterijumi i kategorije za ocenu efektivnosti empirijski- zasnovanih preventivnih programa koji su identifikovani od strane pet državnih ili nevladinih organizacija SAD koje obezbeđuju kredibilne naučno-zasnovane procene efektivnosti preventivnih programa. Takođe, prezentovane su ključne karakteristike pet baza naučno- potvrđenih preventivnih programa koji su dizajnirani za potrebe redukcije ili eliminacije poremećaja ponašanja i rizičnih faktora za koje je potvrđeno da stoje u vezi sa tim poremećajima. AB - Identifying programs that have been proven effective is essential to successful preventing youth problem behavior. This article provides descriptions of the set of rating categories and criteria for effective evidence-based prevention programs that have been identified by five federal and non-government US agencies who are most widely recognized as offering credible science-based assessments of prevention programs effectiveness. Also, the major characteristics of five database of scientifically-proven effective prevention programs designed to reduce or eliminate problem behavior and risk factors identified as predictive of these problems were presented. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008 T1 - Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini T1 - Effective school&based conduct disorders prevention programs EP - 167 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4455 ER -
@conference{ author = "Popović-Ćitić, Branislava", year = "2008", abstract = "Identifikovanje potvrđeno efektivnih programa je od suštinskog značaja za uspeh prevencije poremećaja ponašanja dece i omladine. U radu su opisani kriterijumi i kategorije za ocenu efektivnosti empirijski- zasnovanih preventivnih programa koji su identifikovani od strane pet državnih ili nevladinih organizacija SAD koje obezbeđuju kredibilne naučno-zasnovane procene efektivnosti preventivnih programa. Takođe, prezentovane su ključne karakteristike pet baza naučno- potvrđenih preventivnih programa koji su dizajnirani za potrebe redukcije ili eliminacije poremećaja ponašanja i rizičnih faktora za koje je potvrđeno da stoje u vezi sa tim poremećajima., Identifying programs that have been proven effective is essential to successful preventing youth problem behavior. This article provides descriptions of the set of rating categories and criteria for effective evidence-based prevention programs that have been identified by five federal and non-government US agencies who are most widely recognized as offering credible science-based assessments of prevention programs effectiveness. Also, the major characteristics of five database of scientifically-proven effective prevention programs designed to reduce or eliminate problem behavior and risk factors identified as predictive of these problems were presented.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008", title = "Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini, Effective school&based conduct disorders prevention programs", pages = "167-155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4455" }
Popović-Ćitić, B.. (2008). Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini. in Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 155-167. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4455
Popović-Ćitić B. Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini. in Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008. 2008;:155-167. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4455 .
Popović-Ćitić, Branislava, "Efektivni programi prevencije poremećaja ponašanja u školskoj sredini" in Zbornik radova - „ Poremećaji ponašanja u sistemu obrazovanja “,Zlatibor,2008 (2008):155-167, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4455 .