Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 46
Full inclusive education: idealistic or realistic macedonian educational agenda
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Introduction: According to the Macedonian educational legislation, from the school year 2022/23, all children with disabilities must be included in regular schools.
Aim: The purpose of this paper is to explore the attitudes ...
Izazovi u proceni rizika recidivizma osuđenih na zatvorsku kaznu / Challenges in recidivism risk assessment in prison sentenced convicts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Procena rizika recidivizma je najvažniji segment rada u zatvorskom si- stemu, jer se svaka intervencija zasniva na njenim rezultatima. Procena rizika recidivizma omogućava adekvatno klasifikovanje osuđenih i primenu ...
Morfosintaksičke sposobnosti kod starijih ljudi: preliminarno ispitivanje / Morphosyntactic abilities in the elderly: a preliminary research
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Istraživanje jezičkih sposobnosti kod starih osoba značajno je za razu- mevanje normalnih i patoloških obrazaca jezičkog ponašanja. Prema empirij- skim podacima, stare osobe bez neurološkog oštećenja ispoljavaju ...
Akustička struktura glasa kod ispitanika sa organskim poremećajima glasa / Acoustic structure of voice in respondents with organic voice disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Ljudski glas je jedinstven, a njegova fleskibilnost omogućava iskaziva- nje misli, emocija, radosti i strahova. Na kvalitet i osobenosti glasa utiču ra- zličiti faktori: pol, uzrast, izloženost štetnim noksama, ...
Kognitivna rehabilitacija dementnih pacijenata / Cognitive rehabilitation of patients with dementia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Demencija je postojano i progresivno neurodegenerativno stanje glo- balnog opadanja kognitivnih funkcija koje se najčešće javlja u starijem život- nom dobu. Različiti tipovi demencije u blagom i umerenom stadijumu ...
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različi- tim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
Svakodnevne životne veštine dece sa vizuelnim smetnjama predškolskog uzrasta / Daily living skills of preschool children with visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Lakši oblici oštećenja vida nekada predstavljaju značajnu prepreku za optimilan razvoj i svakodnevno funkcionisanje dece, što se dovodi u vezu sa neblagovremenim oftalmološkim i ortoptičko-pleoptičkim intrevencijama ...
Participacija roditelja u procesu tranzicionog planiranja za učenike sa smetnjama u razvoju / Parent participation in transition planning process for students with disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Odluke koje se donose tokom tranzicionog planiranja značajne su za uspešno uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju u odraslo doba. Zbog toga, timski rad ima poseban značaj, a podrazumeva saradnju učenika, rodite- ...
Osećaj profesionalnog sagorevanja kod defektologa i drugih stručnjaka koji rade sa decom / Professional burnout in special educators and other experts who work with children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Svakodnevno se susrećemo s različitim uslovima rada, s drugačijim pri- stupima radu, ali i sa specifičnim uticajem posla na pojedince. Kontinuirani stres, osim što ima loš uticaj na radnu produktivnosti, ima i veoma ...
Semantičko procesiranje u ranoj fazi demencije / Semantic processing in early stage of dementia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Teškoće u pronalaženju reči su dominantan simptom rane faze demen- cije. Veći deo istraživačkog korpusa leksičko-semantičkih deficita kod osoba sa demencijom bio je usmeren ka istraživanju teškoća u evociranju leksičkih ...