The quality of education system in Serbia from European perspective (QESSEP)

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179010/RS//

The quality of education system in Serbia from European perspective (QESSEP) (en)
Квалитет образовног система Србије у европској перспективи (КОССЕП) (sr)
Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi (KOSSEP) (sr_RS)
Authors

Publications

Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije

Zuković, Slađana; Milutinović, Jovana

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Zuković, Slađana
AU  - Milutinović, Jovana
PY  - 2014
UR  - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3405
AB  - U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije
predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska
društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog
stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti
pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na
romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke
pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom
kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se
stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog
rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva,
neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda
i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni
rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i
obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika
socijalno marginalizovanih grupa.
AB  - The paper starts from the standpoint that marginalization of segments
of population is a challenge which democratic societies, as well societies
in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the
authors of the paper consider the possibilities of providing support for
marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus
on the Roma population. In that framework, based on the theoretical
starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon
of marginalization in the educational context, and examines the position
of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to
provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical
counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of
the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness,
reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is
indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the
activities directed to social and educational inclusion, may have the
potential to empower members of socially marginalized groups themselves.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije
T1  - Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population
EP  - 431
IS  - 4
SP  - 415
VL  - 13
DO  - 10.5937/specedreh13-7256
ER  - 
@article{
author = "Zuković, Slađana and Milutinović, Jovana",
year = "2014",
abstract = "U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije
predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska
društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog
stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti
pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na
romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke
pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom
kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se
stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog
rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva,
neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda
i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni
rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i
obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika
socijalno marginalizovanih grupa., The paper starts from the standpoint that marginalization of segments
of population is a challenge which democratic societies, as well societies
in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the
authors of the paper consider the possibilities of providing support for
marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus
on the Roma population. In that framework, based on the theoretical
starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon
of marginalization in the educational context, and examines the position
of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to
provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical
counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of
the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness,
reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is
indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the
activities directed to social and educational inclusion, may have the
potential to empower members of socially marginalized groups themselves.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije, Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population",
pages = "431-415",
number = "4",
volume = "13",
doi = "10.5937/specedreh13-7256"
}
Zuković, S.,& Milutinović, J.. (2014). Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 13(4), 415-431.
https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256
Zuković S, Milutinović J. Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2014;13(4):415-431.
doi:10.5937/specedreh13-7256 .
Zuković, Slađana, Milutinović, Jovana, "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 13, no. 4 (2014):415-431,
https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256 . .
1

Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach

Stanimirov, Ksenija; Jablan, Branka; Grbović, Aleksandra

(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Stanimirov, Ksenija
AU  - Jablan, Branka
AU  - Grbović, Aleksandra
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/540
AB  - Workshops are a specific form of active and experiential learning which takes place in exchanges within a certain group. The objectives of the workshop are acquisition of knowledge or skills, the development of empathy or positive attitudes and to enhance motivation. The starting point in work is the experience of the participants, followed by its sequential generalizations and, finally, increasing it to a higher level which allows the application of the acquired experience in a wider range of real situations. The aim of this paper is to present some workshop activities with students in regular high schools in order to prepare them for coeducation with their peers with eyesight impairment. The workshops included seven sequels in which we elaborated the following themes: the attitudes of the individuals without any impairment towards invalids; sight-impaired person's perceptions, the blind person's walking techniques, reading and writing; readiness to form different types of relationships with persons with impaired eyesight and capabilities of persons with impaired eyesight.
AB  - Radionice predstavljaju specifičan oblik aktivnog, iskustvenog učenja koji se ostvaruje zahvaljujući razmenama unutar određene grupe. Ciljevi radionice obuhvataju usvajanje znanja ili veština, razvijanje empatije ili pozitivnih stavova, jačanje motivacije. Tokom izvođenja radionice polazi se od iskustva učesnika, zatim njegovog uopštavanja kroz sekvence i, na kraju, postavljanja na viši nivo koji omogućava primenu stečenog u širem rasponu realnih situacija. Cilj rada je prikaz radioničarskih aktivnosti srednjoškolaca u redovnim školama radi povećanja spremnosti za zajedničko školovanje sa vršnjacima oštećenog vida. Radionice su obuhvatile sedam sekvenci putem kojih smo realizovali sledeće teme: stavove osoba bez oštećenja vida prema osobama s invaliditetom; opažanje osoba oštećenog vida; tehnike kretanja, čitanje i pisanje slepih; spremnost za stupanje u različite tipove odnosa s osobama oštećenog vida i sposobnosti osoba s oštećenjem vida.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach
T1  - Priprema srednjoškolaca za školovanje sa vršnjacima oštećenog vida
EP  - 442
IS  - 3
SP  - 430
VL  - 60
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540
ER  - 
@article{
author = "Stanimirov, Ksenija and Jablan, Branka and Grbović, Aleksandra",
year = "2011",
abstract = "Workshops are a specific form of active and experiential learning which takes place in exchanges within a certain group. The objectives of the workshop are acquisition of knowledge or skills, the development of empathy or positive attitudes and to enhance motivation. The starting point in work is the experience of the participants, followed by its sequential generalizations and, finally, increasing it to a higher level which allows the application of the acquired experience in a wider range of real situations. The aim of this paper is to present some workshop activities with students in regular high schools in order to prepare them for coeducation with their peers with eyesight impairment. The workshops included seven sequels in which we elaborated the following themes: the attitudes of the individuals without any impairment towards invalids; sight-impaired person's perceptions, the blind person's walking techniques, reading and writing; readiness to form different types of relationships with persons with impaired eyesight and capabilities of persons with impaired eyesight., Radionice predstavljaju specifičan oblik aktivnog, iskustvenog učenja koji se ostvaruje zahvaljujući razmenama unutar određene grupe. Ciljevi radionice obuhvataju usvajanje znanja ili veština, razvijanje empatije ili pozitivnih stavova, jačanje motivacije. Tokom izvođenja radionice polazi se od iskustva učesnika, zatim njegovog uopštavanja kroz sekvence i, na kraju, postavljanja na viši nivo koji omogućava primenu stečenog u širem rasponu realnih situacija. Cilj rada je prikaz radioničarskih aktivnosti srednjoškolaca u redovnim školama radi povećanja spremnosti za zajedničko školovanje sa vršnjacima oštećenog vida. Radionice su obuhvatile sedam sekvenci putem kojih smo realizovali sledeće teme: stavove osoba bez oštećenja vida prema osobama s invaliditetom; opažanje osoba oštećenog vida; tehnike kretanja, čitanje i pisanje slepih; spremnost za stupanje u različite tipove odnosa s osobama oštećenog vida i sposobnosti osoba s oštećenjem vida.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach, Priprema srednjoškolaca za školovanje sa vršnjacima oštećenog vida",
pages = "442-430",
number = "3",
volume = "60",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540"
}
Stanimirov, K., Jablan, B.,& Grbović, A.. (2011). Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 60(3), 430-442.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540
Stanimirov K, Jablan B, Grbović A. Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach. in Nastava i vaspitanje. 2011;60(3):430-442.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540 .
Stanimirov, Ksenija, Jablan, Branka, Grbović, Aleksandra, "Preparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approach" in Nastava i vaspitanje, 60, no. 3 (2011):430-442,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540 .