Milutinović, Jovana

Link to this page

Authority KeyName Variants
ae6db714-1b2b-4deb-9eea-a96ddc9b7e3b
  • Milutinović, Jovana (1)
Projects

Author's Bibliography

Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije

Zuković, Slađana; Milutinović, Jovana

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Zuković, Slađana
AU  - Milutinović, Jovana
PY  - 2014
UR  - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3405
AB  - U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije
predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska
društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog
stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti
pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na
romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke
pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom
kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se
stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog
rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva,
neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda
i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni
rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i
obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika
socijalno marginalizovanih grupa.
AB  - The paper starts from the standpoint that marginalization of segments
of population is a challenge which democratic societies, as well societies
in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the
authors of the paper consider the possibilities of providing support for
marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus
on the Roma population. In that framework, based on the theoretical
starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon
of marginalization in the educational context, and examines the position
of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to
provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical
counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of
the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness,
reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is
indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the
activities directed to social and educational inclusion, may have the
potential to empower members of socially marginalized groups themselves.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije
T1  - Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population
EP  - 431
IS  - 4
SP  - 415
VL  - 13
DO  - 10.5937/specedreh13-7256
ER  - 
@article{
author = "Zuković, Slađana and Milutinović, Jovana",
year = "2014",
abstract = "U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije
predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska
društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog
stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti
pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na
romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke
pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom
kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se
stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog
rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva,
neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda
i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni
rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i
obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika
socijalno marginalizovanih grupa., The paper starts from the standpoint that marginalization of segments
of population is a challenge which democratic societies, as well societies
in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the
authors of the paper consider the possibilities of providing support for
marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus
on the Roma population. In that framework, based on the theoretical
starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon
of marginalization in the educational context, and examines the position
of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to
provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical
counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of
the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness,
reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is
indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the
activities directed to social and educational inclusion, may have the
potential to empower members of socially marginalized groups themselves.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije, Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population",
pages = "431-415",
number = "4",
volume = "13",
doi = "10.5937/specedreh13-7256"
}
Zuković, S.,& Milutinović, J.. (2014). Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 13(4), 415-431.
https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256
Zuković S, Milutinović J. Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2014;13(4):415-431.
doi:10.5937/specedreh13-7256 .
Zuković, Slađana, Milutinović, Jovana, "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 13, no. 4 (2014):415-431,
https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256 . .
1