@conference{
author = "Vasiljević Prodanović, Danica and Markov, Zagorka and Kovačević, Milica and Raspopović, Antonija and Stevković, Ljiljana",
year = "2023",
abstract = "Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице
и
предшколске
установе
директно
се
рефлектује
на
добробит
детета.
Циљ
овог
рада
је
да
укаже
у
којој
мери
се
ефективна
комуникација
између
родитеља
и
васпитача
позитивно
рефлектује
на
добробит
детета.
Заправо,
дискурс
који
деле
васпитачи
и
родитељи
преноси
се
и
на
дете,
чиме
се
добија
квалитативно
нови
однос
у
којем
су
сви
актери
равноправни
чланови.
Квалитетна
сарадња
у
великој
мери
зависи
и
од
комуникативних
способности
васпитача.
Интегративни
приступ
у
учењу
предшколске
деце
се
примењује
у
Србији
већ
деценијама,
а
званично
од
2018.
године.
Овај
приступ
захтева
грађење
партнерства
између
породица
и
предшколске
установе
и
ефективну
комуникацију
међу
свим
актерима
васпитно-образовног
рада.
У
овом
раду
фокус
је
на
компатибилности
комуникације
на
релацији:
родитељи/породица
–
дете
–
васпитач.
Ово
ће
допринети
да
дете
уз
подршку
васпитача
и
родитеља
истражује,
испробава
користећи
искуства
која
је
претходно
стекло.
Кроз
ефективну
комуникацију
и
размену
информација
васпитач
у
васпитно-образовној
групи
развија
индивидуализован
приступ
и
стил
подучавања
прилагођава
детету.
Васпитач
о
свему
обавештва
родитеље,
који
су
комплементарна
страна
у
комуникацији,
и
који
активности
детета
код
куће
усмеравају
ка томе да изражава своја интересовања и потребе и развија критичко
мишљење.
Ово
се
остварује
интегративним
приступом
учењу.
Ефективна
комуникација
између родитеља и васпитача омогућава праћење учења и
напредовања детета и мењања стратегија кад год се за то укаже потреба., Achieving multidimensional cooperation
and partnership between the family and the
preschool institution is reflected in the wellbeing
of
the
child.
The
aim
of
this
paper
is
to
show
to
what
extent
effective
communication
between
parents and educators reflects
on the well-being of the child. In fact, the
discourse between educators and parents is also transferred to the child, which results in a
new relationship in which all involved parties
are equal. Quality cooperation depends to a
great extent on the communicative abilities
of the teacher. The integrative approach
to the learning of preschool children
has been applied in Serbia for decades,
and officially since 2018. This approach
requires building of a partnership between
families and preschool institutions and
effective communication among all actors
of educational work. In this paper, the focus
is on the compatibility of communication
in the relationship: parents/family - child -
educator. Support of educators and parents
will contribute the child to explore, try out and
use the experiences he has gained. Through
effective communication and exchange of
information, the teacher in the educational
group develops individualised approache
and adapts the teaching style to the child.
The teacher informs about everything the
parents, who are a complementary party in
communication and who direct the child’s
activities at home to express his interests and
needs and develop critical thinking. This is
achieved through an integrative approach to
learning. Effective communication between
parents and educators enables monitoring
of the child’s learning and progress, and
changing strategies whenever the need
arises.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова",
title = "Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце, Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children",
pages = "71-65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398"
}