Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце
Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children
Аутори
Vasiljević Prodanović, DanicaMarkov, Zagorka
Kovačević, Milica
Raspopović, Antonija
Stevković, Ljiljana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице
и
предшколске
установе
директно
се
рефлектује
на
добробит
детета.
Циљ
овог
рада
је
да
укаже
у
којој
мери
се
ефективна
комуникација
између
родитеља
и
васпитача
позитивно
рефлектује
на
добробит
детета.
Заправо,
дискурс
који
деле
васпитачи
и
родитељи
преноси
се
и
на
дете,
чиме
се
добија
квалитативно
нови
однос
у
којем
су
сви
актери
равноправни
чланови.
Квалитетна
сарадња
у
великој
мери
зависи
и
од
комуникативних
способности
васпитача.
Интегративни
приступ
у
учењу
предшколске
деце
се
примењује
у
Србији
већ
деценијама,
а
званично
од
2018.
године.
Овај
приступ
захтева
грађење
партнерства
између
породица
и
предшколске
установе
и
ефективну
комуникацију
међу
свим
актерима
васпитно-образовног
рада.
У
овом
раду
фокус
је
на
компатибилности
комуникације
на
релацији:
родитељи/породица
–
дете
–
ва...спитач.
Ово
ће
допринети
да
дете
уз
подршку
васпитача
и
родитеља
истражује,
испробава
користећи
искуства
која
је
претходно
стекло.
Кроз
ефективну
комуникацију
и
размену
информација
васпитач
у
васпитно-образовној
групи
развија
индивидуализован
приступ
и
стил
подучавања
прилагођава
детету.
Васпитач
о
свему
обавештва
родитеље,
који
су
комплементарна
страна
у
комуникацији,
и
који
активности
детета
код
куће
усмеравају
ка томе да изражава своја интересовања и потребе и развија критичко
мишљење.
Ово
се
остварује
интегративним
приступом
учењу.
Ефективна
комуникација
између родитеља и васпитача омогућава праћење учења и
напредовања детета и мењања стратегија кад год се за то укаже потреба.
Achieving multidimensional cooperation
and partnership between the family and the
preschool institution is reflected in the wellbeing
of
the
child.
The
aim
of
this
paper
is
to
show
to
what
extent
effective
communication
between
parents and educators reflects
on the well-being of the child. In fact, the
discourse between educators and parents is also transferred to the child, which results in a
new relationship in which all involved parties
are equal. Quality cooperation depends to a
great extent on the communicative abilities
of the teacher. The integrative approach
to the learning of preschool children
has been applied in Serbia for decades,
and officially since 2018. This approach
requires building of a partnership between
families and preschool institutions and
effective communication among all actors
of educational work. In this paper, the focus
is on the compatibility of communication
in the relationship: parents/family - child -
educat...or. Support of educators and parents
will contribute the child to explore, try out and
use the experiences he has gained. Through
effective communication and exchange of
information, the teacher in the educational
group develops individualised approache
and adapts the teaching style to the child.
The teacher informs about everything the
parents, who are a complementary party in
communication and who direct the child’s
activities at home to express his interests and
needs and develop critical thinking. This is
achieved through an integrative approach to
learning. Effective communication between
parents and educators enables monitoring
of the child’s learning and progress, and
changing strategies whenever the need
arises.
Кључне речи:
ефективна комуникација у вртићу / интегративни приступ у учењу / комуникација васпитач-родитељ / породица и предшколска установа / effective communication in kindergarten / integrative approach to learning / teacher-parent communication / partnership between families and preschool institutionsИзвор:
Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова, 2023, 65-71Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Зборник радова је настао као резултат Пројекта „Интервенције у раном детињству и предшколству” чију реализацију је сопственим средствима подржао Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (руководилац Пројекта проф. др Мирјана Ђорђевић), као и резултат пројеката које финансира Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије (број уговора 451-03-47/2023-01/200096).
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Vasiljević Prodanović, Danica AU - Markov, Zagorka AU - Kovačević, Milica AU - Raspopović, Antonija AU - Stevković, Ljiljana PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5398 AB - Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице и предшколске установе директно се рефлектује на добробит детета. Циљ овог рада је да укаже у којој мери се ефективна комуникација између родитеља и васпитача позитивно рефлектује на добробит детета. Заправо, дискурс који деле васпитачи и родитељи преноси се и на дете, чиме се добија квалитативно нови однос у којем су сви актери равноправни чланови. Квалитетна сарадња у великој мери зависи и од комуникативних способности васпитача. Интегративни приступ у учењу предшколске деце се примењује у Србији већ деценијама, а званично од 2018. године. Овај приступ захтева грађење партнерства између породица и предшколске установе и ефективну комуникацију међу свим актерима васпитно-образовног рада. У овом раду фокус је на компатибилности комуникације на релацији: родитељи/породица – дете – васпитач. Ово ће допринети да дете уз подршку васпитача и родитеља истражује, испробава користећи искуства која је претходно стекло. Кроз ефективну комуникацију и размену информација васпитач у васпитно-образовној групи развија индивидуализован приступ и стил подучавања прилагођава детету. Васпитач о свему обавештва родитеље, који су комплементарна страна у комуникацији, и који активности детета код куће усмеравају ка томе да изражава своја интересовања и потребе и развија критичко мишљење. Ово се остварује интегративним приступом учењу. Ефективна комуникација између родитеља и васпитача омогућава праћење учења и напредовања детета и мењања стратегија кад год се за то укаже потреба. AB - Achieving multidimensional cooperation and partnership between the family and the preschool institution is reflected in the wellbeing of the child. The aim of this paper is to show to what extent effective communication between parents and educators reflects on the well-being of the child. In fact, the discourse between educators and parents is also transferred to the child, which results in a new relationship in which all involved parties are equal. Quality cooperation depends to a great extent on the communicative abilities of the teacher. The integrative approach to the learning of preschool children has been applied in Serbia for decades, and officially since 2018. This approach requires building of a partnership between families and preschool institutions and effective communication among all actors of educational work. In this paper, the focus is on the compatibility of communication in the relationship: parents/family - child - educator. Support of educators and parents will contribute the child to explore, try out and use the experiences he has gained. Through effective communication and exchange of information, the teacher in the educational group develops individualised approache and adapts the teaching style to the child. The teacher informs about everything the parents, who are a complementary party in communication and who direct the child’s activities at home to express his interests and needs and develop critical thinking. This is achieved through an integrative approach to learning. Effective communication between parents and educators enables monitoring of the child’s learning and progress, and changing strategies whenever the need arises. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова T1 - Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце T1 - Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children EP - 71 SP - 65 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398 ER -
@conference{ author = "Vasiljević Prodanović, Danica and Markov, Zagorka and Kovačević, Milica and Raspopović, Antonija and Stevković, Ljiljana", year = "2023", abstract = "Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице и предшколске установе директно се рефлектује на добробит детета. Циљ овог рада је да укаже у којој мери се ефективна комуникација између родитеља и васпитача позитивно рефлектује на добробит детета. Заправо, дискурс који деле васпитачи и родитељи преноси се и на дете, чиме се добија квалитативно нови однос у којем су сви актери равноправни чланови. Квалитетна сарадња у великој мери зависи и од комуникативних способности васпитача. Интегративни приступ у учењу предшколске деце се примењује у Србији већ деценијама, а званично од 2018. године. Овај приступ захтева грађење партнерства између породица и предшколске установе и ефективну комуникацију међу свим актерима васпитно-образовног рада. У овом раду фокус је на компатибилности комуникације на релацији: родитељи/породица – дете – васпитач. Ово ће допринети да дете уз подршку васпитача и родитеља истражује, испробава користећи искуства која је претходно стекло. Кроз ефективну комуникацију и размену информација васпитач у васпитно-образовној групи развија индивидуализован приступ и стил подучавања прилагођава детету. Васпитач о свему обавештва родитеље, који су комплементарна страна у комуникацији, и који активности детета код куће усмеравају ка томе да изражава своја интересовања и потребе и развија критичко мишљење. Ово се остварује интегративним приступом учењу. Ефективна комуникација између родитеља и васпитача омогућава праћење учења и напредовања детета и мењања стратегија кад год се за то укаже потреба., Achieving multidimensional cooperation and partnership between the family and the preschool institution is reflected in the wellbeing of the child. The aim of this paper is to show to what extent effective communication between parents and educators reflects on the well-being of the child. In fact, the discourse between educators and parents is also transferred to the child, which results in a new relationship in which all involved parties are equal. Quality cooperation depends to a great extent on the communicative abilities of the teacher. The integrative approach to the learning of preschool children has been applied in Serbia for decades, and officially since 2018. This approach requires building of a partnership between families and preschool institutions and effective communication among all actors of educational work. In this paper, the focus is on the compatibility of communication in the relationship: parents/family - child - educator. Support of educators and parents will contribute the child to explore, try out and use the experiences he has gained. Through effective communication and exchange of information, the teacher in the educational group develops individualised approache and adapts the teaching style to the child. The teacher informs about everything the parents, who are a complementary party in communication and who direct the child’s activities at home to express his interests and needs and develop critical thinking. This is achieved through an integrative approach to learning. Effective communication between parents and educators enables monitoring of the child’s learning and progress, and changing strategies whenever the need arises.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова", title = "Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце, Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children", pages = "71-65", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398" }
Vasiljević Prodanović, D., Markov, Z., Kovačević, M., Raspopović, A.,& Stevković, L.. (2023). Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце. in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 65-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398
Vasiljević Prodanović D, Markov Z, Kovačević M, Raspopović A, Stevković L. Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце. in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова. 2023;:65-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398 .
Vasiljević Prodanović, Danica, Markov, Zagorka, Kovačević, Milica, Raspopović, Antonija, Stevković, Ljiljana, "Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце" in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова (2023):65-71, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398 .