Majstorović, Uroš

Link to this page

Authority KeyName Variants
3dbfe632-e8d2-4080-8542-f4e075f74b06
  • Majstorović, Uroš (4)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga

Gajić, Anja; Arsić, Bojana; Majstorović, Uroš; Maćešić Petrović, Dragana

(Društvo defektologa Srbije, 2023)

TY  - CONF
AU  - Gajić, Anja
AU  - Arsić, Bojana
AU  - Majstorović, Uroš
AU  - Maćešić Petrović, Dragana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5054
AB  - Hipersenzitivnost na određene podražaje se javlja u proseku kod 70% dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA), a najčešće se javlja u taktilnom domenu. Zbog toga se kod ove dece često javljaju problemi u ponašanju ili izbegavanje prilikom nanošenja određenih proizvoda u vidu krema na kožu. Cilj ove studije slučaja je bio ispitati efikasnost primene procedure oblikovanja na podučavanje ispitanika sa PSA tolerisanju nanošenja labela.
Ispitanik je bio desetogodišnji dečak sa PSA, koji je imao tešku alergiju na polen, usled koje je disao na usta, što bi rezultiralo ispucalim usnama koje bi često krvarile.
Prilikom nanošenja labela, ispitanik bi odgurivao drugu osobu i brisao usne sopstvenim rukavom. Sa ispitanikom je na navikavanje na tolerisanje nošenja labela na usnama korišćena procedura oblikovanja ponašanja, koja je podeljena u 15 aproksimacija.
Rezultati istraživanja su doveli do toga da je ispitanik primenom procedure oblikovanja tolerisao labelo na usnama bez ispoljavanja problema u ponašanju sa 100% uspešnosti za 48 ponavljanja navedene procedure u ukupnom trajanju od tri tretmana.
Nakon toga, ispitaniku su roditelji kod kuće svakodnevno nanosili labelo, što ukazuje na održavanje efekata intervencije.
Uspešnost procedure oblikovanja dobijena u našem istraživanju je od značaja, jer ukazuje na to da se ova procedura uspešno može primenjivati kod dece sa PSA koja ispoljavaju hipersenzitivnost na različite stimuluse. Kao preporuku za implementaciju budućih istraživanja ističemo primenu ove procedure kod dece sa različitim oblicima preosetljivosti na ostale senzorne podražaje usled koje ispoljavaju probleme u ponašanju, a koje je neophodno redukovati.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga
EP  - 146
SP  - 146
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5054
ER  - 
@conference{
author = "Gajić, Anja and Arsić, Bojana and Majstorović, Uroš and Maćešić Petrović, Dragana",
year = "2023",
abstract = "Hipersenzitivnost na određene podražaje se javlja u proseku kod 70% dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA), a najčešće se javlja u taktilnom domenu. Zbog toga se kod ove dece često javljaju problemi u ponašanju ili izbegavanje prilikom nanošenja određenih proizvoda u vidu krema na kožu. Cilj ove studije slučaja je bio ispitati efikasnost primene procedure oblikovanja na podučavanje ispitanika sa PSA tolerisanju nanošenja labela.
Ispitanik je bio desetogodišnji dečak sa PSA, koji je imao tešku alergiju na polen, usled koje je disao na usta, što bi rezultiralo ispucalim usnama koje bi često krvarile.
Prilikom nanošenja labela, ispitanik bi odgurivao drugu osobu i brisao usne sopstvenim rukavom. Sa ispitanikom je na navikavanje na tolerisanje nošenja labela na usnama korišćena procedura oblikovanja ponašanja, koja je podeljena u 15 aproksimacija.
Rezultati istraživanja su doveli do toga da je ispitanik primenom procedure oblikovanja tolerisao labelo na usnama bez ispoljavanja problema u ponašanju sa 100% uspešnosti za 48 ponavljanja navedene procedure u ukupnom trajanju od tri tretmana.
Nakon toga, ispitaniku su roditelji kod kuće svakodnevno nanosili labelo, što ukazuje na održavanje efekata intervencije.
Uspešnost procedure oblikovanja dobijena u našem istraživanju je od značaja, jer ukazuje na to da se ova procedura uspešno može primenjivati kod dece sa PSA koja ispoljavaju hipersenzitivnost na različite stimuluse. Kao preporuku za implementaciju budućih istraživanja ističemo primenu ove procedure kod dece sa različitim oblicima preosetljivosti na ostale senzorne podražaje usled koje ispoljavaju probleme u ponašanju, a koje je neophodno redukovati.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga",
pages = "146-146",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5054"
}
Gajić, A., Arsić, B., Majstorović, U.,& Maćešić Petrović, D.. (2023). Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 146-146.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5054
Gajić A, Arsić B, Majstorović U, Maćešić Petrović D. Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:146-146.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5054 .
Gajić, Anja, Arsić, Bojana, Majstorović, Uroš, Maćešić Petrović, Dragana, "Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):146-146,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5054 .

Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku

Arsić, Bojana; Gajić, Anja; Majstorović, Uroš; Maćešić Petrović, Dragana

(Društvo defektologa Srbije, 2023)

TY  - CONF
AU  - Arsić, Bojana
AU  - Gajić, Anja
AU  - Majstorović, Uroš
AU  - Maćešić Petrović, Dragana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5047
AB  - Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku.
Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku.
Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba generalizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan.
Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke.
U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku
SP  - 145
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
ER  - 
@conference{
author = "Arsić, Bojana and Gajić, Anja and Majstorović, Uroš and Maćešić Petrović, Dragana",
year = "2023",
abstract = "Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku.
Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku.
Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba generalizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan.
Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke.
U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku",
pages = "145",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047"
}
Arsić, B., Gajić, A., Majstorović, U.,& Maćešić Petrović, D.. (2023). Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
Arsić B, Gajić A, Majstorović U, Maćešić Petrović D. Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047 .
Arsić, Bojana, Gajić, Anja, Majstorović, Uroš, Maćešić Petrović, Dragana, "Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047 .

Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću

Majstorović, Uroš

(2019)

TY  - THES
AU  - Majstorović, Uroš
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4557
AB  - Самоефикасност представља уверења које особа има о сопственим способностима.
Она омогућава особи да на основу самопроцене сопствених способности предвиди исход одређене активности. На основу резултата самопроцене, особа ће одредити колики ниво напора треба да уложи како би остварила одређени циљ.
Самоефикасност код особа са интелектуалном ометеношћи, представља важан сегмент у развоју њихових вештина самоодређења. Ранија истраживања академске самоефикасности упућују да она представља важан сегмент постигнућа у школи, као и да ниво самоефикасности утиче на ниво анксиозности.
Циљ овог истраживања је био утврђивање односа између перципиране академске самоефикасности, анксиозности, школског успеха и других детерминанти (пол, ниво интелектуалне ометености) код ученика са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО) и умереном интелектуалном ометеношћу (УИО).
Узорком је обухваћено 72 испитаника, оба пола, узраста од 11 до 16 година, од којих је 36 испитаника било са ЛИО и 36 испитаника са УИО. Сви испитаници су ученици основне школе за децу са сметњама у развоју.
За мерење нивоа перципиране академске самоефикасности коришћена је Скала за процену академске самоефикасности код деце, која је део MJSES скале за процену самоефикасности, који је адаптиран за потребе овог истраживања.
За мерење нивоа перципиране анксиозности коришћена је Глазгов скала за процену анксиозности код особа са интелектуалном ометеношшћу (GAS-ID).
Истраживањем је утврђено да не постоји статистички значајан однос између укупног скора самоефикасности и анксиозности код ученика са ИО (r=-0,186, p=0,059).
Однос је идентификован само између групе ајтема Специфични страхови и Скале самоефикасности (r= -0,247, p<0,05). Истраживањем је потврђено да постоје значајне разлике у погледу самоефикасности између особа са ЛИО и УИО (t=2,695, p=0,009) у корист испитаника са ЛИО.
Између испитаника са ниском и високом самоефикасношћу постоји разлика у коначној оцени из Српског језика (Z= -3,246, p=0,003) и Математике (Z= -2,582, p=0,022).
Корелација између анксиозности и коначне оцена из Српског језика (r= -0,333) и Математике (r= -0,300) је негативна, умерена и статистички значајна (p<0,05). Као предиктор школског успеха издвајају се Академска самоефикасност која објашњава 18% (R2= 0,177) варијансе школског успеха из Српског језика и 8 % (R2= 0,084) варијансе школског успеха из Математике. Модел који обједињује варијабле Академске самоефикасности и Анксиозности објашњава 23 % (R2= 0,233) варијансе школског успеха из Српског језика и 13% (R2= 0,133) варијансе успеха из Математике.
AB  - Self-efficacy is the person's beliefs about their own abilities. It allows a person to predict the outcome of a particular activity based on the self-assessment of one's own abilities. Based on self- assessment results, a person will determine how much effort he should invest in order to achieve a particular goal.
Self-efficacy in people with intellectual disabilities is an important segment in the development of their self-determination skills. Earlier research on academic self-efficacy indicates that it's an important segment of achievement in school, and that self-efficacy levels affect anxiety levels.
The aim of this study was to determine the relationship between perceived academic self- efficacy, anxiety, academic achievement, and other determinants (gender, level of intellectual disability) in students with mild intellectual disabilty (MiID) and moderate intellectual disability (MoID).
The sample included 72 respondents, both genders, 11-16 years of age, of which 36 respodents were persons with MoID, and 36 were persons with MiID. All respodents are students of elementary school for children with disabilities.
The level of perceived academic self-efficacy was assessed by  Children’s Perceived Academic Self-Efficacy scale, which is part of the MJSES scale for the assessment of self-efficacy, which has been adapted for the needs of this research.
The level of anxiety was assessed by Glasgow Anxiety Scale for Intellectual Disability (GAS-
ID).
The study found that there isn’t statistically significant relationship between self-efficacy and anxiety in students with ID (r = -0.186). The relationship is identified only between the group of specific fears and the Scale of self-efficacy (r = -0.247, p <0.05). The study confirmed that there are significant differences in terms of self-efficacy between individuals with MiID and MoID (t=2,695, p=0.009) in favor of MiID.
There is a difference between the subjects with low and high self-efficacy in the final grade in Serbian language (Z=-3,246, p=0,003) and Mathematics (Z=-2.582, p=0,022). The correlation between  anxiety and final grades from the Serbian language (r = -0.333) and Mathematics (r = - 0.300) is confirmed (p <0.05).
As a predictor of academic success, Academic Self-Efficiency stands out that explains 18% (adjusted R2 = 0.1777) variance of school success in the Serbian language and 8% (adjusted R2 = 0.084) variance of school success in Mathematics. The model that combines the variables of Academic Self-Efficiency and Anxiety explains 23% (adjusted R2 =0.23) variance of school success in the Serbian language and 13% (adjusted R2= 0.133) variance of success in Mathematics.
T1  - Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću
T1  - The relationship  between academic self-efficacy, anxiety and academic success among students with intellectual disability
EP  - 81
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4557
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Majstorović, Uroš",
year = "2019",
abstract = "Самоефикасност представља уверења које особа има о сопственим способностима.
Она омогућава особи да на основу самопроцене сопствених способности предвиди исход одређене активности. На основу резултата самопроцене, особа ће одредити колики ниво напора треба да уложи како би остварила одређени циљ.
Самоефикасност код особа са интелектуалном ометеношћи, представља важан сегмент у развоју њихових вештина самоодређења. Ранија истраживања академске самоефикасности упућују да она представља важан сегмент постигнућа у школи, као и да ниво самоефикасности утиче на ниво анксиозности.
Циљ овог истраживања је био утврђивање односа између перципиране академске самоефикасности, анксиозности, школског успеха и других детерминанти (пол, ниво интелектуалне ометености) код ученика са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО) и умереном интелектуалном ометеношћу (УИО).
Узорком је обухваћено 72 испитаника, оба пола, узраста од 11 до 16 година, од којих је 36 испитаника било са ЛИО и 36 испитаника са УИО. Сви испитаници су ученици основне школе за децу са сметњама у развоју.
За мерење нивоа перципиране академске самоефикасности коришћена је Скала за процену академске самоефикасности код деце, која је део MJSES скале за процену самоефикасности, који је адаптиран за потребе овог истраживања.
За мерење нивоа перципиране анксиозности коришћена је Глазгов скала за процену анксиозности код особа са интелектуалном ометеношшћу (GAS-ID).
Истраживањем је утврђено да не постоји статистички значајан однос између укупног скора самоефикасности и анксиозности код ученика са ИО (r=-0,186, p=0,059).
Однос је идентификован само између групе ајтема Специфични страхови и Скале самоефикасности (r= -0,247, p<0,05). Истраживањем је потврђено да постоје значајне разлике у погледу самоефикасности између особа са ЛИО и УИО (t=2,695, p=0,009) у корист испитаника са ЛИО.
Између испитаника са ниском и високом самоефикасношћу постоји разлика у коначној оцени из Српског језика (Z= -3,246, p=0,003) и Математике (Z= -2,582, p=0,022).
Корелација између анксиозности и коначне оцена из Српског језика (r= -0,333) и Математике (r= -0,300) је негативна, умерена и статистички значајна (p<0,05). Као предиктор школског успеха издвајају се Академска самоефикасност која објашњава 18% (R2= 0,177) варијансе школског успеха из Српског језика и 8 % (R2= 0,084) варијансе школског успеха из Математике. Модел који обједињује варијабле Академске самоефикасности и Анксиозности објашњава 23 % (R2= 0,233) варијансе школског успеха из Српског језика и 13% (R2= 0,133) варијансе успеха из Математике., Self-efficacy is the person's beliefs about their own abilities. It allows a person to predict the outcome of a particular activity based on the self-assessment of one's own abilities. Based on self- assessment results, a person will determine how much effort he should invest in order to achieve a particular goal.
Self-efficacy in people with intellectual disabilities is an important segment in the development of their self-determination skills. Earlier research on academic self-efficacy indicates that it's an important segment of achievement in school, and that self-efficacy levels affect anxiety levels.
The aim of this study was to determine the relationship between perceived academic self- efficacy, anxiety, academic achievement, and other determinants (gender, level of intellectual disability) in students with mild intellectual disabilty (MiID) and moderate intellectual disability (MoID).
The sample included 72 respondents, both genders, 11-16 years of age, of which 36 respodents were persons with MoID, and 36 were persons with MiID. All respodents are students of elementary school for children with disabilities.
The level of perceived academic self-efficacy was assessed by  Children’s Perceived Academic Self-Efficacy scale, which is part of the MJSES scale for the assessment of self-efficacy, which has been adapted for the needs of this research.
The level of anxiety was assessed by Glasgow Anxiety Scale for Intellectual Disability (GAS-
ID).
The study found that there isn’t statistically significant relationship between self-efficacy and anxiety in students with ID (r = -0.186). The relationship is identified only between the group of specific fears and the Scale of self-efficacy (r = -0.247, p <0.05). The study confirmed that there are significant differences in terms of self-efficacy between individuals with MiID and MoID (t=2,695, p=0.009) in favor of MiID.
There is a difference between the subjects with low and high self-efficacy in the final grade in Serbian language (Z=-3,246, p=0,003) and Mathematics (Z=-2.582, p=0,022). The correlation between  anxiety and final grades from the Serbian language (r = -0.333) and Mathematics (r = - 0.300) is confirmed (p <0.05).
As a predictor of academic success, Academic Self-Efficiency stands out that explains 18% (adjusted R2 = 0.1777) variance of school success in the Serbian language and 8% (adjusted R2 = 0.084) variance of school success in Mathematics. The model that combines the variables of Academic Self-Efficiency and Anxiety explains 23% (adjusted R2 =0.23) variance of school success in the Serbian language and 13% (adjusted R2= 0.133) variance of success in Mathematics.",
title = "Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću, The relationship  between academic self-efficacy, anxiety and academic success among students with intellectual disability",
pages = "81-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4557"
}
Majstorović, U.. (2019). Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću. , 1-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4557
Majstorović U. Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću. 2019;:1-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4557 .
Majstorović, Uroš, "Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću" (2019):1-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4557 .

Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću

Kaljača, Svetlana; Dučić, Bojan; Majstorović, Uroš

(Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova, 2019)

TY  - CONF
AU  - Kaljača, Svetlana
AU  - Dučić, Bojan
AU  - Majstorović, Uroš
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3156
AB  - Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa akademske samoefikasnosti i anksi-
oznosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i umerenom
intelektualnom ometenošću (UIO).
Uzorkom je obuhvaćeno 72 ispitnika sa LIO i UIO, uzrasta od 11 do 16 godina.
Akademska samoefikasnost procenjena je Skalom za procenu akademske samoefi-
kasnosti kod dece (Children’s Perceived Academic Self-Efficacy subscale – CPASE), a
nivo anksioznosti je utvrđen primenom Glazgov skale anksioznosti za osobe sa
intelektualnom ometenošću (Glasgow Anxiety Scale for people with Intellectual
Disability –GAS-ID).
Registrovane su značajne razlike u nivou samoefikasnosti ispitanika sa LIO i
ispitanika sa UIO (p=0,008). Povezanost samoefikasnosti i anksioznosti kod
ispitanika sa LIO je utvrđena na nivou uloženog napora i specifičnih stra-
hova (r=-0,618, p=0,000), kao i u oblasti talenta i fizioloških spimptoma
(r=0,341, p=0,045).
Kod ispitanika sa UIO rezultati na subskali GAS-ID Zabrinutost značajno
i negativno koreliraju sa skorovima na subskalama CPASE Napor (r=-0,355,
p=0,036) i Talenat (r=-0,373, p=0,027).
U odnosu na vršnjake sa UIO, osobe sa LIO imaju viši nivo samoefikasnosti.
Nivo ometenosti, u ovom uzorku, uslovljava prisustvo različitih profila
korelacija između samoefikasnosti i anksioznosti.
AB  - The aim of the study is to determine the
relation between academic self-efficacy and
anxiety in students with mild intellectual
disability (MID) and moderate intellectual
disability (MOID).
The sample included 72 subjects with MID
and MOID, aged 11 to 16 years.
Academic self-efficacy was assessed by the
Children’s Perceived Academic Self-Efficacy
subscale (CPASE), and the anxiety level
was determined using the Glasgow Anxiety
Scale for People with Intellectual Disability
(GAS-ID).Significant differences were observed in the
level of self-efficacy of subjects with MID
and subjects with MOID (p=0.008). The
correlation between self-efficacy and anxiety
in subjects with MID was determined at the
level of effort and specific fears (r=-0.618,
p=0.000), as well as in the area of talent and
physiological symptoms (r=0.341, p=0.045).
In subjects with MOID scores on the GAS-ID
subscale, Concerns correlated significantly
and negatively with scores on the CPASE
subscales Effort (r=-0.355, p=0.036) and
Talent (r=-0.373, p=0.027).
Compared to peers with MOID, people with
MID have a higher level of self-efficacy. In this
sample, the level of disability is conditioned by
the presence of different profiles of correlations
between self-efficacy and anxiety.
PB  - Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova
C3  - Naučni skup "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji", Zbornik radova
T1  - Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
T1  - The relation between academic
Self-efficacy and anxsiety in
Persons with mild and moderate
Intellectual disability
EP  - 36
SP  - 31
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3156
ER  - 
@conference{
author = "Kaljača, Svetlana and Dučić, Bojan and Majstorović, Uroš",
year = "2019",
abstract = "Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa akademske samoefikasnosti i anksi-
oznosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i umerenom
intelektualnom ometenošću (UIO).
Uzorkom je obuhvaćeno 72 ispitnika sa LIO i UIO, uzrasta od 11 do 16 godina.
Akademska samoefikasnost procenjena je Skalom za procenu akademske samoefi-
kasnosti kod dece (Children’s Perceived Academic Self-Efficacy subscale – CPASE), a
nivo anksioznosti je utvrđen primenom Glazgov skale anksioznosti za osobe sa
intelektualnom ometenošću (Glasgow Anxiety Scale for people with Intellectual
Disability –GAS-ID).
Registrovane su značajne razlike u nivou samoefikasnosti ispitanika sa LIO i
ispitanika sa UIO (p=0,008). Povezanost samoefikasnosti i anksioznosti kod
ispitanika sa LIO je utvrđena na nivou uloženog napora i specifičnih stra-
hova (r=-0,618, p=0,000), kao i u oblasti talenta i fizioloških spimptoma
(r=0,341, p=0,045).
Kod ispitanika sa UIO rezultati na subskali GAS-ID Zabrinutost značajno
i negativno koreliraju sa skorovima na subskalama CPASE Napor (r=-0,355,
p=0,036) i Talenat (r=-0,373, p=0,027).
U odnosu na vršnjake sa UIO, osobe sa LIO imaju viši nivo samoefikasnosti.
Nivo ometenosti, u ovom uzorku, uslovljava prisustvo različitih profila
korelacija između samoefikasnosti i anksioznosti., The aim of the study is to determine the
relation between academic self-efficacy and
anxiety in students with mild intellectual
disability (MID) and moderate intellectual
disability (MOID).
The sample included 72 subjects with MID
and MOID, aged 11 to 16 years.
Academic self-efficacy was assessed by the
Children’s Perceived Academic Self-Efficacy
subscale (CPASE), and the anxiety level
was determined using the Glasgow Anxiety
Scale for People with Intellectual Disability
(GAS-ID).Significant differences were observed in the
level of self-efficacy of subjects with MID
and subjects with MOID (p=0.008). The
correlation between self-efficacy and anxiety
in subjects with MID was determined at the
level of effort and specific fears (r=-0.618,
p=0.000), as well as in the area of talent and
physiological symptoms (r=0.341, p=0.045).
In subjects with MOID scores on the GAS-ID
subscale, Concerns correlated significantly
and negatively with scores on the CPASE
subscales Effort (r=-0.355, p=0.036) and
Talent (r=-0.373, p=0.027).
Compared to peers with MOID, people with
MID have a higher level of self-efficacy. In this
sample, the level of disability is conditioned by
the presence of different profiles of correlations
between self-efficacy and anxiety.",
publisher = "Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova",
journal = "Naučni skup "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji", Zbornik radova",
title = "Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću, The relation between academic
Self-efficacy and anxsiety in
Persons with mild and moderate
Intellectual disability",
pages = "36-31",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3156"
}
Kaljača, S., Dučić, B.,& Majstorović, U.. (2019). Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću. in Naučni skup "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji", Zbornik radova
Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova., 31-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3156
Kaljača S, Dučić B, Majstorović U. Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću. in Naučni skup "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji", Zbornik radova. 2019;:31-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3156 .
Kaljača, Svetlana, Dučić, Bojan, Majstorović, Uroš, "Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću" in Naučni skup "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji", Zbornik radova (2019):31-36,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3156 .