Mijić, Jelena

Link to this page

Authority KeyName Variants
80480306-32ea-4c3b-a5c4-1a5bcc7aa072
  • Mijić, Jelena (3)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje

Jablan, Branka; Stanimirov, Ksenija; Stanimirović, Dragana; Mijić, Jelena

(2019)

TY  - CONF
AU  - Jablan, Branka
AU  - Stanimirov, Ksenija
AU  - Stanimirović, Dragana
AU  - Mijić, Jelena
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3203
C3  - Tematski zbornik
T1  - Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje
EP  - 154
SP  - 143
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3203
ER  - 
@conference{
author = "Jablan, Branka and Stanimirov, Ksenija and Stanimirović, Dragana and Mijić, Jelena",
year = "2019",
journal = "Tematski zbornik",
title = "Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje",
pages = "154-143",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3203"
}
Jablan, B., Stanimirov, K., Stanimirović, D.,& Mijić, J.. (2019). Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje. in Tematski zbornik, 143-154.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3203
Jablan B, Stanimirov K, Stanimirović D, Mijić J. Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje. in Tematski zbornik. 2019;:143-154.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3203 .
Jablan, Branka, Stanimirov, Ksenija, Stanimirović, Dragana, Mijić, Jelena, "Mišljenje nastavnika predmetne nastave o uključivanju dece sa smetnjama u razvoju u inkluzivno obrazovanje" in Tematski zbornik (2019):143-154,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3203 .

Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju

Jablan, Branka; Stanimirov, Ksenija; Stanimirović, Dragana; Mijić, Jelena

(Društvo defektologa Srbije, 2019)

TY  - CONF
AU  - Jablan, Branka
AU  - Stanimirov, Ksenija
AU  - Stanimirović, Dragana
AU  - Mijić, Jelena
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042
AB  - Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata
samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i
pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u
razvoju u inkluzivnom odeljenju.
Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je
korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale –
MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998).
Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju
nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom
samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju.
Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima
smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže
adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na
umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama
u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje
nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje
socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za
kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
EP  - 254
SP  - 254
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
ER  - 
@conference{
author = "Jablan, Branka and Stanimirov, Ksenija and Stanimirović, Dragana and Mijić, Jelena",
year = "2019",
abstract = "Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata
samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i
pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u
razvoju u inkluzivnom odeljenju.
Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je
korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale –
MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998).
Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju
nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom
samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju.
Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima
smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže
adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na
umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama
u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje
nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje
socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za
kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju",
pages = "254-254",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042"
}
Jablan, B., Stanimirov, K., Stanimirović, D.,& Mijić, J.. (2019). Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbije., 254-254.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
Jablan B, Stanimirov K, Stanimirović D, Mijić J. Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:254-254.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .
Jablan, Branka, Stanimirov, Ksenija, Stanimirović, Dragana, Mijić, Jelena, "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):254-254,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .

Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju

Mijić, Jelena

(2018)

TY  - THES
AU  - Mijić, Jelena
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4677
AB  - Наставници су битан фактор за процес инклузивног образовања. Њихови ставови, мишљења и компетенције могу да буду од пресудног значаја за образовање деце са сметњама у развоју. Из тог разлога је веома битно да наставници сагледају себе као стручњакe, процене себе као личност и преиспитају своје ставове, како би на најбољи начин могли да учествују у укључивању деце са сметњама у развоју у образовање и у друштво.
Општи циљ истраживања је био да се утврди шта наставници предметне наставе мисле о својој спремности за рад са децом са сметњама у развоју.
Узорак је чинило 44 наставника средњих школа са територије општине Велика Плана.
За потребе истраживања коришћена је скала „Моје мишљење о инклузији“ (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI).
T1  - Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju
EP  - 65
SP  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4677
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Mijić, Jelena",
year = "2018",
abstract = "Наставници су битан фактор за процес инклузивног образовања. Њихови ставови, мишљења и компетенције могу да буду од пресудног значаја за образовање деце са сметњама у развоју. Из тог разлога је веома битно да наставници сагледају себе као стручњакe, процене себе као личност и преиспитају своје ставове, како би на најбољи начин могли да учествују у укључивању деце са сметњама у развоју у образовање и у друштво.
Општи циљ истраживања је био да се утврди шта наставници предметне наставе мисле о својој спремности за рад са децом са сметњама у развоју.
Узорак је чинило 44 наставника средњих школа са територије општине Велика Плана.
За потребе истраживања коришћена је скала „Моје мишљење о инклузији“ (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI).",
title = "Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju",
pages = "65-2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4677"
}
Mijić, J.. (2018). Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju. , 2-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4677
Mijić J. Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju. 2018;:2-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4677 .
Mijić, Jelena, "Samoprocena spremnosti nastavnika predmetne nastave za rad u inkluzivnom obrazovanju" (2018):2-65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4677 .