Приказ основних података о документу

Naučna zasnovanost programa stručnog usavršavanja za prevenciju vršnjačkog nasilja

dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-09T14:14:13Z
dc.date.available2021-06-09T14:14:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/992
dc.description.abstractThe paper analyzes the compatibility of the continuous in-service teacher training for prevention of peer violence and modern scientific knowledge in this area. The first part of the paper summarizes the results of 12 systematic reviews and meta-analyses of the effectiveness of the studies of antibullying programs published since 2000. which relate to the effects of uni-modal and multi-modal programs, and the efficacy of interventions used in anti-bullying programs. The second part of the paper analyses the approved programs of in-service teacher training, in which priority is given to the prevention of violence, abuse and negligence. We analyzed 39 programs of continuous in-service teacher training, and focused on the empirical bases of the programs (researches which confirm the effectiveness of a program) and the contents of the training (the level of preventive activity, modality, field, and interventions). The results of the analysis of the programs of continuous in-service training for peer violence prevention are discussed in the context of modern scientific knowledge of effectiveness of anti-bullying programs and of professional development of teachers and counsellors.en
dc.description.abstractU radu se razmatra usklađenost programa stalnog stručnog usavršavanja za prevenciju vršnjačkog nasilja sa savremenim naučnim saznanjima u ovoj oblasti. U prvom delu rada sumirani su rezultati 12 sistematskih pregleda i metaanaliza studija efektivnosti antibuling programa, objavljenih od 2000. godine, koji se odnose na ukupne efekte antibuling programa, efektivnost programa različitog nivoa preventivnog delovanja, efektivnost unimodalnih i multimodalnih programa, kao i na efektivnost intervencija koje se primenjuju u antibuling programima. Drugi deo rada posvećen je analizi odobrenih programa stalnog stručnog usavršavanja, u kojima je kao prioritetna oblast navedena prevencija nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja. Obuhvaćeno je ukupno 39 programa stalnog stručnog usavršavanja i analizirane su empirijske osnove programa (istraživanja koja potvrđuju delotvornost programa) i sadržaj obuke (nivo preventivnog delovanja, modalitet, oblast i intervencije). Rezultati analize programa stalnog stručnog usavršavanja za prevenciju vršnjačkog nasilja diskutovani su u kontekstu savremenih naučnih saznanja o efektivnosti antibuling programa i o profesionalnom razvoju nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectin-service teacher training programsen
dc.subjectpeer violenceen
dc.subjectpreventionen
dc.subjectschool anti-bullying programsen
dc.subjectprogrami stručnog usavršavanjasr
dc.subjectvršnjačko nasiljesr
dc.subjectprevencijasr
dc.subjectškolski antibuling programisr
dc.titleScientific foundation of in-service training for prevention of peer violenceen
dc.titleNaučna zasnovanost programa stručnog usavršavanja za prevenciju vršnjačkog nasiljasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage92
dc.citation.issue1
dc.citation.other65(1): 77-92
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage77
dc.citation.volume65
dc.identifier.doi10.5937/nasvas1601077P
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/849/989.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу