Приказ основних података о документу

Ekstralingvistički aspekti komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću

dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorBrojčin, Branislav
dc.date.accessioned2021-06-09T14:12:10Z
dc.date.available2021-06-09T14:12:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/960
dc.description.abstractExtralinguisticsigns are characterized by the movement of body parts or body in whole. Using these signs, participants in communication can express emotional states, attitudes, as well as some personal characteristics. The aim of this paper is to allocate studies focused on the issues of extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities, by reviewing the literature. The authors agree that gesture development of persons with intellectual disabilities follows the expected path, but that there are certain delays in that development. The ability of production and understanding of communicative gestures decreases with the severity of intellectual disability and the use of gestures in order to start social interaction increases with age.en
dc.description.abstractEkstralingvističke znake karakteriše pokretljivost delova tela ili tela u celini. Upotrebom ovih znakova učesnici u komunikaciji mogu ispoljavati emocionalna stanja, stavove, kao i neke lične osobine. Cilj ovog rada je, da se pregledom literature izdvoje istraživanja u kojima je obrađivana problematika ekstralingvističkih aspekata komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću. Autori su saglasni da gestovni razvoj kod osoba sa intelektualnom ometenošću prati očekivanu putanju, ali da se u tom razvoju dešavaju određena kašnjenja, te da se sa težinom intelektualne ometenosti smanjuje sposobnost produkcije i razumevanja komunikativnih gestova, a da sa uzrastom raste primena gesta u cilju započinjanja socijalne interakcije.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectkinesthetic signsen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjectreduced intellectual functioningen
dc.subjectkinezički znacisr
dc.subjectkomunikacijasr
dc.subjectsniženo intelektualno funkcionisanajesr
dc.titleExtralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilitiesen
dc.titleEkstralingvistički aspekti komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage57
dc.citation.issue1
dc.citation.other22(1): 47-57
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage47
dc.citation.volume22
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/825/957.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу