Приказ основних података о документу

Odnos nivoa usvojenosti socijalnih veština i školskog uspeha kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću

dc.creatorDučić, Bojan
dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.date.accessioned2021-06-09T14:08:42Z
dc.date.available2021-06-09T14:08:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/907
dc.description.abstractThe achieved level of social competence is a significant predictor of academic success in students with intellectual disability (ID). The aim of this study was to establish the relationship between adopted social skills, gender, level of intellectual functioning and academic success, expressed as average grade at the end of a school year for the sample of students with mild and moderate ID. The sample consisted of 135 participants with ID, aged 7.5 to 21. The level of adoption of social skills was assessed using the subscale Social Skills from the Adaptive Behavior Assessment System II (Harrison & Oakland, 2003). The data on the average grade at the end of the school year, age, gender and level of ID of the participants was obtained from the school documentation. Academic success of students with ID was significantly influenced by the level of their adopted social skills. The gender of the participants and the level of their intellectual functioning did not show significant influence on their academic success.en
dc.description.abstractNivo ostvarene socijalne kompetencije predstavlja značajan prediktor školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću (IO). Cilj ovog rada je da se na uzorku koji čine učenici sa lakom i umerenom IO, utvrdi odnos između usvojenih socijalnih veština, pola, nivoa intelektualnog funkcionisanja i školskog uspeha izraženog u vidu prosečne ocene na kraju školske godine. Uzorkom je obuhvaćeno 135 ispitanika sa IO uzrasta od 7,5 do 21 godine. Nivo usvojenosti socijalnih veština ispitan je upotrebom supskale Socijalne veštine iz Sistema za procenu adaptivnog ponašanja. Podaci o prosečnoj oceni na kraju školske godine, uzrastu, polu i nivou IO ispitanika, preuzeti su iz školske dokumentacije. Ustanovljen je statistički značajan odnos nivoa usvojenih socijalnih veština i akademskog uspeha učenika sa IO. Pol ispitanika i nivo intelektualnog funkcionisanja nisu statistički značajno povezani sa njihovim školskim uspehom.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectsocial skillsen
dc.subjectacademic successen
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectsocijalne veštinesr
dc.subjectakademski uspehsr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.titleThe relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disabilityen
dc.titleOdnos nivoa usvojenosti socijalnih veština i školskog uspeha kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage302
dc.citation.issue3
dc.citation.other14(3): 285-302
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage285
dc.citation.volume14
dc.identifier.doi10.5937/specedreh14-9154
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/787/904.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу