The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability
Odnos nivoa usvojenosti socijalnih veština i školskog uspeha kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
Abstract
The achieved level of social competence is a significant predictor of academic success in students with intellectual disability (ID). The aim of this study was to establish the relationship between adopted social skills, gender, level of intellectual functioning and academic success, expressed as average grade at the end of a school year for the sample of students with mild and moderate ID. The sample consisted of 135 participants with ID, aged 7.5 to 21. The level of adoption of social skills was assessed using the subscale Social Skills from the Adaptive Behavior Assessment System II (Harrison & Oakland, 2003). The data on the average grade at the end of the school year, age, gender and level of ID of the participants was obtained from the school documentation. Academic success of students with ID was significantly influenced by the level of their adopted social skills. The gender of the participants and the level of their intellectual functioning did not show significant influence o...n their academic success.
Nivo ostvarene socijalne kompetencije predstavlja značajan prediktor školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću (IO). Cilj ovog rada je da se na uzorku koji čine učenici sa lakom i umerenom IO, utvrdi odnos između usvojenih socijalnih veština, pola, nivoa intelektualnog funkcionisanja i školskog uspeha izraženog u vidu prosečne ocene na kraju školske godine. Uzorkom je obuhvaćeno 135 ispitanika sa IO uzrasta od 7,5 do 21 godine. Nivo usvojenosti socijalnih veština ispitan je upotrebom supskale Socijalne veštine iz Sistema za procenu adaptivnog ponašanja. Podaci o prosečnoj oceni na kraju školske godine, uzrastu, polu i nivou IO ispitanika, preuzeti su iz školske dokumentacije. Ustanovljen je statistički značajan odnos nivoa usvojenih socijalnih veština i akademskog uspeha učenika sa IO. Pol ispitanika i nivo intelektualnog funkcionisanja nisu statistički značajno povezani sa njihovim školskim uspehom.
Keywords:
social skills / academic success / intellectual disability / socijalne veštine / akademski uspeh / intelektualna ometenostSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2015, 14, 3, 285-302Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Dučić, Bojan AU - Kaljača, Svetlana PY - 2015 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/907 AB - The achieved level of social competence is a significant predictor of academic success in students with intellectual disability (ID). The aim of this study was to establish the relationship between adopted social skills, gender, level of intellectual functioning and academic success, expressed as average grade at the end of a school year for the sample of students with mild and moderate ID. The sample consisted of 135 participants with ID, aged 7.5 to 21. The level of adoption of social skills was assessed using the subscale Social Skills from the Adaptive Behavior Assessment System II (Harrison & Oakland, 2003). The data on the average grade at the end of the school year, age, gender and level of ID of the participants was obtained from the school documentation. Academic success of students with ID was significantly influenced by the level of their adopted social skills. The gender of the participants and the level of their intellectual functioning did not show significant influence on their academic success. AB - Nivo ostvarene socijalne kompetencije predstavlja značajan prediktor školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću (IO). Cilj ovog rada je da se na uzorku koji čine učenici sa lakom i umerenom IO, utvrdi odnos između usvojenih socijalnih veština, pola, nivoa intelektualnog funkcionisanja i školskog uspeha izraženog u vidu prosečne ocene na kraju školske godine. Uzorkom je obuhvaćeno 135 ispitanika sa IO uzrasta od 7,5 do 21 godine. Nivo usvojenosti socijalnih veština ispitan je upotrebom supskale Socijalne veštine iz Sistema za procenu adaptivnog ponašanja. Podaci o prosečnoj oceni na kraju školske godine, uzrastu, polu i nivou IO ispitanika, preuzeti su iz školske dokumentacije. Ustanovljen je statistički značajan odnos nivoa usvojenih socijalnih veština i akademskog uspeha učenika sa IO. Pol ispitanika i nivo intelektualnog funkcionisanja nisu statistički značajno povezani sa njihovim školskim uspehom. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability T1 - Odnos nivoa usvojenosti socijalnih veština i školskog uspeha kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću EP - 302 IS - 3 SP - 285 VL - 14 DO - 10.5937/specedreh14-9154 ER -
@article{ author = "Dučić, Bojan and Kaljača, Svetlana", year = "2015", abstract = "The achieved level of social competence is a significant predictor of academic success in students with intellectual disability (ID). The aim of this study was to establish the relationship between adopted social skills, gender, level of intellectual functioning and academic success, expressed as average grade at the end of a school year for the sample of students with mild and moderate ID. The sample consisted of 135 participants with ID, aged 7.5 to 21. The level of adoption of social skills was assessed using the subscale Social Skills from the Adaptive Behavior Assessment System II (Harrison & Oakland, 2003). The data on the average grade at the end of the school year, age, gender and level of ID of the participants was obtained from the school documentation. Academic success of students with ID was significantly influenced by the level of their adopted social skills. The gender of the participants and the level of their intellectual functioning did not show significant influence on their academic success., Nivo ostvarene socijalne kompetencije predstavlja značajan prediktor školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću (IO). Cilj ovog rada je da se na uzorku koji čine učenici sa lakom i umerenom IO, utvrdi odnos između usvojenih socijalnih veština, pola, nivoa intelektualnog funkcionisanja i školskog uspeha izraženog u vidu prosečne ocene na kraju školske godine. Uzorkom je obuhvaćeno 135 ispitanika sa IO uzrasta od 7,5 do 21 godine. Nivo usvojenosti socijalnih veština ispitan je upotrebom supskale Socijalne veštine iz Sistema za procenu adaptivnog ponašanja. Podaci o prosečnoj oceni na kraju školske godine, uzrastu, polu i nivou IO ispitanika, preuzeti su iz školske dokumentacije. Ustanovljen je statistički značajan odnos nivoa usvojenih socijalnih veština i akademskog uspeha učenika sa IO. Pol ispitanika i nivo intelektualnog funkcionisanja nisu statistički značajno povezani sa njihovim školskim uspehom.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability, Odnos nivoa usvojenosti socijalnih veština i školskog uspeha kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću", pages = "302-285", number = "3", volume = "14", doi = "10.5937/specedreh14-9154" }
Dučić, B.,& Kaljača, S.. (2015). The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 14(3), 285-302. https://doi.org/10.5937/specedreh14-9154
Dučić B, Kaljača S. The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2015;14(3):285-302. doi:10.5937/specedreh14-9154 .
Dučić, Bojan, Kaljača, Svetlana, "The relationship between the level of adoption of social skills and academic success of students with mild and moderate intellectual disability" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 14, no. 3 (2015):285-302, https://doi.org/10.5937/specedreh14-9154 . .