Приказ основних података о документу

Primena vršnjačkih strategija u radu sa decom sa poremećajem autističkog spektra u inkluzivnom školskom kontekstu

dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-09T14:06:58Z
dc.date.available2021-06-09T14:06:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/880
dc.description.abstractInterventions based on peer support belong to the category of paraprofessional methods used in inclusive practice. Using the strategy of peer tutorship is recommended in working with children with autism, developmental disabilities, intellectual disabilities, attention deficit, as well as children with regular development. The aim of this paper is to by reviewing the available literature allocate research which in their research focus had set the issue of peer strategies and possibilities of their application in working with children with autism spectrum disorder. By searching electronic databases of the Serbian Library Consortium for Unified Acquisition the works in which the topic of peer tutorship in working with children with autism spectrum disorder were collected and analyzed. In moment when the inclusive practice is very current, and when the teachers continue to meet the challenge of executing instruction in the classroom in which there is a child with autism spectrum disorder, the application of this type of strategy could improve the processes of socialization and child involvement in school activities.en
dc.description.abstractIntervencije bazirane na vršnjačkoj podršci pripadaju kategoriji paraprofesionalnih metoda koje se primenjuju u inkluzivnoj praksi. Upotreba strategija vršnjačkog tutorstva se preporučuje u radu sa decom sa autizmom, razvojnim smetnjama, intelektualnom ometenošću, deficitom pažnje, kao i sa decom redovnog razvoja. Cilj ovog rada je da se pregledom dostupne literature izdvoje istraživanja koja su u svoj istraživački fokus postavila problematiku vršnjačkih strategija i mogućnosti njihovih primena u radu sa decom sa poremećajem autističkog spektra. Pretragom elektronske baze podataka Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku prikupljeni su i analizirani radovi u kojima je obrađivana tema vršnjačkog tutorstva u radu sa decom sa poremećajem autističkog spektra. U momentu, kada je inkluzivna praksa veoma aktuelna, i kada se nastavnici sreću sa izazovom realizacije nastave u razredu u kom se nalazi dete sa poremećajem autističkog spektra, primena ovog tipa strategija bi mogla poboljšati procese socijalizacije i uključivanja deteta u školske aktivnosti.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectautismen
dc.subjectpeersen
dc.subjectinclusionen
dc.subjectautizamsr
dc.subjectvršnjacisr
dc.subjectinkluzijasr
dc.titleApplication of peer strategy in working with children with autistic spectrum disorders in inclusive school contexten
dc.titlePrimena vršnjačkih strategija u radu sa decom sa poremećajem autističkog spektra u inkluzivnom školskom kontekstusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage52
dc.citation.issue1
dc.citation.other21(1): 39-52
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage39
dc.citation.volume21
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/759/877.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_880
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу