Syntactic abilities in children with specific language impairment
Sintaksičke sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnosti
Abstract
Specific language impairment belongs to a group of developmental disorders with specific pathological patterns, which do not occur in any stage of a typical language development. It occurs in children with relatively intact social development, proper hearing, preserved intellectual and emotional abilities. This paper presents the results of the syntactic abilities in children with specific language impairment and non-specific changes in electroencephalographic activities (EEG) compared with children who have specific language disorders and normal EEG findings. The sample consisted of forty children, aged between 5 and 7, with specific developmental language impairment, undergoing speech-language therapy. The examinees were divided into two groups according to EEG findings. The first group included 20 children with language disorders who had non-specific changes in EEG activity and the other group comprised 20 children with language disorders and normal EEG findings. The test “The evalu...ation of individual components dysphasic syntax” was used. The results showed that there are differences in syntactic abilities among testing groups of children.
Specifični jezički poremećaj pripada grupi razvojnih poremećaja sa specifičnim patološkim obrascima, koji se ne javljaju ni u jednom stadijumu tipičnog jezičkog razvoja. Javlja se kod dece relativno normalnog socijalnog razvoja, urednog sluha, očuvanih intelektualnih i emocionalnih sposobnosti. U radu su prikazani rezultati ispitivanja sintaksičkih sposobnosti dece sa poremećajem u govorno-jezičkom razvoju i promenama elektroencefalografskih aktivnosti u poređenju sa sintaksičkim sposobnostima dece sa poremećajem govorno-jezičkog razvoja urednog EEG nalaza. Uzorak je činilo četrdesetoro dece, uzrasta od četiri do sedam godina, sa specifičnim jezičkim poremećajem. Prema EEG nalazu, ispitanici su podeljeni u dve grupe. Prva grupa obuhvatala je dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem koja su imala promene elektroencefalografskih aktivnosti, dok je drugu grupu činilo dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem urednih elektoencefalografskih aktivnosti. U istraživanju je primenjen test “Jezič...ko ocenjivanje pojedinih komponenata disfazične sintakse”. Rezultati su pokazali da postoje razlike u sintaksičkim sposobnostima između dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti i dece urednog EEG nalaza.
Keywords:
specific language impairment / syntactic abilities / non- specific EEG changes / specifični jezički poremećaj / sintaksičke sposobnosti / EEG nalazSource:
Beogradska defektološka škola, 2014, 20, 3, 603-612Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
- Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Pavlović, Rada AU - Vuković, Mile AU - Čabarkapa, Nataša AU - Fatić, Saška AU - Vuković, Irena PY - 2014 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/829 AB - Specific language impairment belongs to a group of developmental disorders with specific pathological patterns, which do not occur in any stage of a typical language development. It occurs in children with relatively intact social development, proper hearing, preserved intellectual and emotional abilities. This paper presents the results of the syntactic abilities in children with specific language impairment and non-specific changes in electroencephalographic activities (EEG) compared with children who have specific language disorders and normal EEG findings. The sample consisted of forty children, aged between 5 and 7, with specific developmental language impairment, undergoing speech-language therapy. The examinees were divided into two groups according to EEG findings. The first group included 20 children with language disorders who had non-specific changes in EEG activity and the other group comprised 20 children with language disorders and normal EEG findings. The test “The evaluation of individual components dysphasic syntax” was used. The results showed that there are differences in syntactic abilities among testing groups of children. AB - Specifični jezički poremećaj pripada grupi razvojnih poremećaja sa specifičnim patološkim obrascima, koji se ne javljaju ni u jednom stadijumu tipičnog jezičkog razvoja. Javlja se kod dece relativno normalnog socijalnog razvoja, urednog sluha, očuvanih intelektualnih i emocionalnih sposobnosti. U radu su prikazani rezultati ispitivanja sintaksičkih sposobnosti dece sa poremećajem u govorno-jezičkom razvoju i promenama elektroencefalografskih aktivnosti u poređenju sa sintaksičkim sposobnostima dece sa poremećajem govorno-jezičkog razvoja urednog EEG nalaza. Uzorak je činilo četrdesetoro dece, uzrasta od četiri do sedam godina, sa specifičnim jezičkim poremećajem. Prema EEG nalazu, ispitanici su podeljeni u dve grupe. Prva grupa obuhvatala je dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem koja su imala promene elektroencefalografskih aktivnosti, dok je drugu grupu činilo dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem urednih elektoencefalografskih aktivnosti. U istraživanju je primenjen test “Jezičko ocenjivanje pojedinih komponenata disfazične sintakse”. Rezultati su pokazali da postoje razlike u sintaksičkim sposobnostima između dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti i dece urednog EEG nalaza. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd PB - Društvo defektologa Srbije T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Syntactic abilities in children with specific language impairment T1 - Sintaksičke sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnosti EP - 612 IS - 3 SP - 603 VL - 20 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_829 ER -
@article{ author = "Pavlović, Rada and Vuković, Mile and Čabarkapa, Nataša and Fatić, Saška and Vuković, Irena", year = "2014", abstract = "Specific language impairment belongs to a group of developmental disorders with specific pathological patterns, which do not occur in any stage of a typical language development. It occurs in children with relatively intact social development, proper hearing, preserved intellectual and emotional abilities. This paper presents the results of the syntactic abilities in children with specific language impairment and non-specific changes in electroencephalographic activities (EEG) compared with children who have specific language disorders and normal EEG findings. The sample consisted of forty children, aged between 5 and 7, with specific developmental language impairment, undergoing speech-language therapy. The examinees were divided into two groups according to EEG findings. The first group included 20 children with language disorders who had non-specific changes in EEG activity and the other group comprised 20 children with language disorders and normal EEG findings. The test “The evaluation of individual components dysphasic syntax” was used. The results showed that there are differences in syntactic abilities among testing groups of children., Specifični jezički poremećaj pripada grupi razvojnih poremećaja sa specifičnim patološkim obrascima, koji se ne javljaju ni u jednom stadijumu tipičnog jezičkog razvoja. Javlja se kod dece relativno normalnog socijalnog razvoja, urednog sluha, očuvanih intelektualnih i emocionalnih sposobnosti. U radu su prikazani rezultati ispitivanja sintaksičkih sposobnosti dece sa poremećajem u govorno-jezičkom razvoju i promenama elektroencefalografskih aktivnosti u poređenju sa sintaksičkim sposobnostima dece sa poremećajem govorno-jezičkog razvoja urednog EEG nalaza. Uzorak je činilo četrdesetoro dece, uzrasta od četiri do sedam godina, sa specifičnim jezičkim poremećajem. Prema EEG nalazu, ispitanici su podeljeni u dve grupe. Prva grupa obuhvatala je dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem koja su imala promene elektroencefalografskih aktivnosti, dok je drugu grupu činilo dvadesetoro dece sa jezičkim poremećajem urednih elektoencefalografskih aktivnosti. U istraživanju je primenjen test “Jezičko ocenjivanje pojedinih komponenata disfazične sintakse”. Rezultati su pokazali da postoje razlike u sintaksičkim sposobnostima između dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti i dece urednog EEG nalaza.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Syntactic abilities in children with specific language impairment, Sintaksičke sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnosti", pages = "612-603", number = "3", volume = "20", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_829" }
Pavlović, R., Vuković, M., Čabarkapa, N., Fatić, S.,& Vuković, I.. (2014). Syntactic abilities in children with specific language impairment. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 20(3), 603-612. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_829
Pavlović R, Vuković M, Čabarkapa N, Fatić S, Vuković I. Syntactic abilities in children with specific language impairment. in Beogradska defektološka škola. 2014;20(3):603-612. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_829 .
Pavlović, Rada, Vuković, Mile, Čabarkapa, Nataša, Fatić, Saška, Vuković, Irena, "Syntactic abilities in children with specific language impairment" in Beogradska defektološka škola, 20, no. 3 (2014):603-612, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_829 .