Приказ основних података о документу

Adaptivno ponašanje osoba sa oštećenjem vida

dc.creatorAnđelković, Marija
dc.date.accessioned2021-06-09T14:01:10Z
dc.date.available2021-06-09T14:01:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/789
dc.description.abstractAdaptive behavior includes a wide range of skills necessary for independent, safe and adequate performance of everyday activities. Practical, social and conceptual skills make the concept of adaptive behavior. The aim of this paper is to provide an insight into the existing studies of adaptive behavior in persons with visual impairment. The paper mainly focuses on the research on adaptive behavior in children with visual impairment. The results show that the acquisition of adaptive skills is mainly low or moderately low in children and youth with visual impairment. Children with visual impairment achieve the worst results in social skills and everyday life skills, while the most acquired are communication skills. Apart from the degree of visual impairment, difficulties in motor development also significantly influence the acquisition of practical and social skills of blind persons and persons with low vision.en
dc.description.abstractAdaptivno ponašanje čini širok raspon veština neophodnih za samostalno, sigurno i adekvatno obavljanje aktivnosti svakodnevnog života. Koncept adaptivnog ponašanja čine praktične, socijalne i konceptualne veštine. Cilj ovog rada je da pruži uvid u dosadašnja istraživanja adaptivnog ponašanja osoba sa oštećenjem vida. Rad je u najvećoj meri fokusiran na istraživanja adaptivnog ponašanja dece sa oštećenjem vida. Rezultati studija pokazuju da je usvojenost adaptivnih veština kod dece i mladih sa oštećenjem vida uglavnom niska ili umereno niska. Deca sa oštećenjem vida imaju najslabija postignuća u socijalnim veštinama i veštinama svakodnevnog života, dok su u najvećoj meri usvojila komunikacione veštine. Osim stepena oštećenja vida, prateće teškoće u motoričkom razvoju značajno utiču na usvojenost praktičnih i socijalnih veština kod slepih i slabovidih.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectadaptive behavioren
dc.subjectpersons with visual impairmenten
dc.subjectadaptivno ponašanjesr
dc.subjectosobe sa oštećenjem vidasr
dc.titleAdaptive behavior of children with visual impairmenten
dc.titleAdaptivno ponašanje osoba sa oštećenjem vidasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage413
dc.citation.issue4
dc.citation.other13(4): 397-413
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage397
dc.citation.volume13
dc.identifier.doi10.5937/specedreh13-7173
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/676/786.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу