Приказ основних података о документу

Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta

dc.creatorBrojčin, Branislav
dc.date.accessioned2021-06-09T13:15:02Z
dc.date.available2021-06-09T13:15:02Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/77
dc.description.abstractThe objective of this research is to find the level of acquiring oral expressing curricula in the lower classes of primary schools and to identify possible difficulties during that process. The sample consists of 93 children with mild intellectual disability. The achievement is tested using criterion-reference tests for oral expressing in lower classes. The results point out that the most of the pupils do not attain oral expressing curricula. However, there is a progress in oral expressing as the school grade increases. Two main groups of difficulties are noticed. The first group refers to the basic levels of language, while the second one specifies complex language functions, which require involvement of several cognitive capacities.en
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja je da utvrdi u kojoj meri učenici mlađih razreda škola za decu sa lakom mentalnom retardacijom (MR) savladavaju programske sadržaje usmenog izražavanja, kao i da identifikuje eventualne teškoće koje se pri tome javljaju. Uzorak obuhvata 93 učenika II, III i IV razreda beogradskih osnovnih škola, čija se inteligencije kreće u okvirima lake MR. Usvojenost programskih sadržaja proverena je Kriterijumskim testovima usmenog izražavanja za mlađe razrede. Rezultati ukazuju da većina naših ispitanika ne uspeva da u zadovoljavajućoj meri savlada programske sadržaje koji obuhvataju gradivo usmenog izražavanja, iako se uočava napredak u usvajanju ovih znanja sa porastom školskog uzrasta ispitanika. Uočeni problemi mogu se svrstati u dve osnovne grupe, od kojih jedna obuhvata elementarne jezičke nivoe, dok se druga odnosi na kompleksne jezičke funkcije za čiju je realizaciju potrebno angažovanje brojnih kognitivnih kapaciteta.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectoral expressingen
dc.subjectmild mental retardationen
dc.subjectlower classes of Primary schoolsen
dc.subjectusmeno izražavanjesr
dc.subjectlaka mentalna retardacijasr
dc.subjectmlađi školski uzrastsr
dc.titleSuccess in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schoolsen
dc.titleSavladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage158
dc.citation.issue1
dc.citation.other(1): 135-158
dc.citation.spage135
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу