Приказ основних података о документу
Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools
Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta
dc.creator | Brojčin, Branislav | |
dc.date.accessioned | 2021-06-09T13:15:02Z | |
dc.date.available | 2021-06-09T13:15:02Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 0354-8759 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/77 | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to find the level of acquiring oral expressing curricula in the lower classes of primary schools and to identify possible difficulties during that process. The sample consists of 93 children with mild intellectual disability. The achievement is tested using criterion-reference tests for oral expressing in lower classes. The results point out that the most of the pupils do not attain oral expressing curricula. However, there is a progress in oral expressing as the school grade increases. Two main groups of difficulties are noticed. The first group refers to the basic levels of language, while the second one specifies complex language functions, which require involvement of several cognitive capacities. | en |
dc.description.abstract | Cilj ovog istraživanja je da utvrdi u kojoj meri učenici mlađih razreda škola za decu sa lakom mentalnom retardacijom (MR) savladavaju programske sadržaje usmenog izražavanja, kao i da identifikuje eventualne teškoće koje se pri tome javljaju. Uzorak obuhvata 93 učenika II, III i IV razreda beogradskih osnovnih škola, čija se inteligencije kreće u okvirima lake MR. Usvojenost programskih sadržaja proverena je Kriterijumskim testovima usmenog izražavanja za mlađe razrede. Rezultati ukazuju da većina naših ispitanika ne uspeva da u zadovoljavajućoj meri savlada programske sadržaje koji obuhvataju gradivo usmenog izražavanja, iako se uočava napredak u usvajanju ovih znanja sa porastom školskog uzrasta ispitanika. Uočeni problemi mogu se svrstati u dve osnovne grupe, od kojih jedna obuhvata elementarne jezičke nivoe, dok se druga odnosi na kompleksne jezičke funkcije za čiju je realizaciju potrebno angažovanje brojnih kognitivnih kapaciteta. | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | Beogradska defektološka škola | |
dc.subject | oral expressing | en |
dc.subject | mild mental retardation | en |
dc.subject | lower classes of Primary schools | en |
dc.subject | usmeno izražavanje | sr |
dc.subject | laka mentalna retardacija | sr |
dc.subject | mlađi školski uzrast | sr |
dc.title | Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools | en |
dc.title | Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.epage | 158 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.other | (1): 135-158 | |
dc.citation.spage | 135 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77 | |
dc.type.version | publishedVersion |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |