rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools

Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta

No Thumbnail
Authors
Brojčin, Branislav
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The objective of this research is to find the level of acquiring oral expressing curricula in the lower classes of primary schools and to identify possible difficulties during that process. The sample consists of 93 children with mild intellectual disability. The achievement is tested using criterion-reference tests for oral expressing in lower classes. The results point out that the most of the pupils do not attain oral expressing curricula. However, there is a progress in oral expressing as the school grade increases. Two main groups of difficulties are noticed. The first group refers to the basic levels of language, while the second one specifies complex language functions, which require involvement of several cognitive capacities.
Cilj ovog istraživanja je da utvrdi u kojoj meri učenici mlađih razreda škola za decu sa lakom mentalnom retardacijom (MR) savladavaju programske sadržaje usmenog izražavanja, kao i da identifikuje eventualne teškoće koje se pri tome javljaju. Uzorak obuhvata 93 učenika II, III i IV razreda beogradskih osnovnih škola, čija se inteligencije kreće u okvirima lake MR. Usvojenost programskih sadržaja proverena je Kriterijumskim testovima usmenog izražavanja za mlađe razrede. Rezultati ukazuju da većina naših ispitanika ne uspeva da u zadovoljavajućoj meri savlada programske sadržaje koji obuhvataju gradivo usmenog izražavanja, iako se uočava napredak u usvajanju ovih znanja sa porastom školskog uzrasta ispitanika. Uočeni problemi mogu se svrstati u dve osnovne grupe, od kojih jedna obuhvata elementarne jezičke nivoe, dok se druga odnosi na kompleksne jezičke funkcije za čiju je realizaciju potrebno angažovanje brojnih kognitivnih kapaciteta.
Keywords:
oral expressing / mild mental retardation / lower classes of Primary schools / usmeno izražavanje / laka mentalna retardacija / mlađi školski uzrast
Source:
Beogradska defektološka škola, 2006, 1, 135-158
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/77
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Brojčin, Branislav
PY  - 2006
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/77
AB  - The objective of this research is to find the level of acquiring oral expressing curricula in the lower classes of primary schools and to identify possible difficulties during that process. The sample consists of 93 children with mild intellectual disability. The achievement is tested using criterion-reference tests for oral expressing in lower classes. The results point out that the most of the pupils do not attain oral expressing curricula. However, there is a progress in oral expressing as the school grade increases. Two main groups of difficulties are noticed. The first group refers to the basic levels of language, while the second one specifies complex language functions, which require involvement of several cognitive capacities.
AB  - Cilj ovog istraživanja je da utvrdi u kojoj meri učenici mlađih razreda škola za decu sa lakom mentalnom retardacijom (MR) savladavaju programske sadržaje usmenog izražavanja, kao i da identifikuje eventualne teškoće koje se pri tome javljaju. Uzorak obuhvata 93 učenika II, III i IV razreda beogradskih osnovnih škola, čija se inteligencije kreće u okvirima lake MR. Usvojenost programskih sadržaja proverena je Kriterijumskim testovima usmenog izražavanja za mlađe razrede. Rezultati ukazuju da većina naših ispitanika ne uspeva da u zadovoljavajućoj meri savlada programske sadržaje koji obuhvataju gradivo usmenog izražavanja, iako se uočava napredak u usvajanju ovih znanja sa porastom školskog uzrasta ispitanika. Uočeni problemi mogu se svrstati u dve osnovne grupe, od kojih jedna obuhvata elementarne jezičke nivoe, dok se druga odnosi na kompleksne jezičke funkcije za čiju je realizaciju potrebno angažovanje brojnih kognitivnih kapaciteta.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools
T1  - Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta
EP  - 158
IS  - 1
SP  - 135
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77
ER  - 
@article{
author = "Brojčin, Branislav",
year = "2006",
abstract = "The objective of this research is to find the level of acquiring oral expressing curricula in the lower classes of primary schools and to identify possible difficulties during that process. The sample consists of 93 children with mild intellectual disability. The achievement is tested using criterion-reference tests for oral expressing in lower classes. The results point out that the most of the pupils do not attain oral expressing curricula. However, there is a progress in oral expressing as the school grade increases. Two main groups of difficulties are noticed. The first group refers to the basic levels of language, while the second one specifies complex language functions, which require involvement of several cognitive capacities., Cilj ovog istraživanja je da utvrdi u kojoj meri učenici mlađih razreda škola za decu sa lakom mentalnom retardacijom (MR) savladavaju programske sadržaje usmenog izražavanja, kao i da identifikuje eventualne teškoće koje se pri tome javljaju. Uzorak obuhvata 93 učenika II, III i IV razreda beogradskih osnovnih škola, čija se inteligencije kreće u okvirima lake MR. Usvojenost programskih sadržaja proverena je Kriterijumskim testovima usmenog izražavanja za mlađe razrede. Rezultati ukazuju da većina naših ispitanika ne uspeva da u zadovoljavajućoj meri savlada programske sadržaje koji obuhvataju gradivo usmenog izražavanja, iako se uočava napredak u usvajanju ovih znanja sa porastom školskog uzrasta ispitanika. Uočeni problemi mogu se svrstati u dve osnovne grupe, od kojih jedna obuhvata elementarne jezičke nivoe, dok se druga odnosi na kompleksne jezičke funkcije za čiju je realizaciju potrebno angažovanje brojnih kognitivnih kapaciteta.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools, Savladanost programskih sadržaja usmenog izražavanja dece sa lakom mentalnom retardacijom mlađeg školskog uzrasta",
pages = "158-135",
number = "1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77"
}
Brojčin, B.. (2006). Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1), 135-158.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77
Brojčin B. Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools. in Beogradska defektološka škola. 2006;(1):135-158.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77 .
Brojčin, Branislav, "Success in mastering the curricular contents of oral expressing in children with mild intellectual disability in lower grades of elementary schools" in Beogradska defektološka škola, no. 1 (2006):135-158,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_77 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB