Приказ основних података о документу

Roditeljska podrška kao determinanta savladanosti programa istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-09T13:59:53Z
dc.date.available2021-06-09T13:59:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/769
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between parental support and mastering History program in students with mild intellectual disability. The research was conducted on a sample of 120 examinees of both genders, by meeting the following selection criteria: IQ between 51 and 69, aged between 12 and 15.11, attending V to VIII grade of elementary school, and absence of neurological, psychiatric, emotional and multiple disabilities. Scale for assessing parental support and Criteria test of knowledge in History were used in the research. The results show that the examinees' mothers are more involved in their children's school life and that they offer more support than the fathers. It was concluded that mother's involvement in the student's school life, as well as mother's support for autonomy significantly improve mastering history program. There was no statistically significant influence of father's involvement and support for autonomy on mastering history program. It was determined that only 7.6% of the total variability of mastering history program can be explained by mother's involvement in her child's school life, and 6.1% by mother's support for autonomy.en
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja je utvrđivanje povezanosti roditeljske podrške sa savladanošću programa nastavnog predmeta Istorija kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 120 ispitanika oba pola, uz poštovanje kriterijuma za njihov izbor: količnik inteligencije učenika od 51 do 69, kalendarski uzrast od 12 do 15 godina i 11 meseci, školski uzrast od V do VIII razreda i odsustvo neuroloških, psihijatrijskih, emocionalnih i višestrukih smetnji. U istraživanju je korišćena Skala procene roditeljske podrške i Kriterijumski test znanja iz nastavnog predmeta Istorija. Rezultati pokazuju da su majke ispitanika uključenije u školski život svoje dece i da im više pružaju podršku nego očevi. Zaključeno je da majčina uključenost u učenički školski život, kao i majčina podrška autonomiji značajno poboljšavaju savladanost sadržaja u oblasti istorije. Statistički značajan uticaj očeve uključenosti i očeve podrške autonomiji sa savladavanjem programskih oblasti iz istorije nije utvrđen. Dobijeno je da svega 7,6 % ukupne varijabilnosti savladanosti programa istorije može da se objasni majčinom uključenošću u školski život deteta, kao i da se 6,1 % varijabilnosti savladanosti programa istorije objašnjava majčinom podrškom autonomije.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmild intellectual disabilityen
dc.subjectparental supporten
dc.subjectHistory as a school subjecten
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectroditeljska podrškasr
dc.subjectnastavni predmet Istorijasr
dc.titleParental support as a determinant in mastering history program in students with mild intellectual disabilityen
dc.titleRoditeljska podrška kao determinanta savladanosti programa istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage308
dc.citation.issue3
dc.citation.other12(3): 291-308
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage291
dc.citation.volume12
dc.identifier.doi10.5937/specedreh12-4295
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/658/766.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу