Приказ основних података о документу
Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom
Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom
dc.creator | Đorđević, Mirjana | |
dc.creator | Glumbić, Nenad | |
dc.date.accessioned | 2021-06-09T13:55:16Z | |
dc.date.available | 2021-06-09T13:55:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1450-6718 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/699 | |
dc.description.abstract | Krug druzej prinadležit k gruppe strategij sverstnikov, kotorye ispol'zujutsja dlja prodviženija inkljuzivnogo obrazovanija detej s autizmom. Cel' ëtoj strategii javljaetsja vključenie detej s autizmom v žizni škol'nogo soobščestva i razvitie ih social'nyh navykov. Cel'ju dannoj raboty javljaetsja to, čtoby rassmotreniem dostupnoj literatury pokazali vozmožnosti i posledstvija strategij realizacii Krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej, kotorye nahodjatsja v autističeskom spektre. Položitel'nye ëffekty ëtogo tipa strategii nahodjat svoe otraženie v povyšenii urovnja vzaimnogo kontakta, v ulučšenii social'nogo vzaimodejstvija, a takže v sniženii trevožnosti u detej, stradajuščih autizmom. Učityvaja, čto v našej strane v ramkah inkljuzivnogo obrazovanija, kak pravilo, ne hvataet ožidaemoj podderžki detjam s autizmom, i čto ëti deti, kak pravilo, ne imejut prava na assistentov, a takže special'nye školy ne polnost'ju preobrazovany v resursnye centry, strategija Krug druzej v silu ih položitel'nyh harakteristik možet byt' horošim vyborom v praktičeskoj rabote učitelej i pedagogov. | RUS |
dc.description.abstract | Krug prijatelja pripada grupi vršnjačkih strategija, koje se koriste u cilju promovisanja inkluzivnog obrazovanja dece sa autizmom. Svrha ove strategije je uključivanje dece sa autizmom u školsku zajednicu i razvijanje njihovih socijalnih veština. Cilj ovog rada je da pregledom dostupne literature ukaže na mogućnosti i efekte primene strategije Krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece koja se nalaze u autističkom spektru. Pozitivni efekti primene ovog tipa strategije ogledaju se u podizanju nivoa vršnjačkih kontakata, poboljšanoj socijalnoj interakciji, kao i redukciji anksioznosti dece sa autizmom. Imajući u vidu da u našoj zemlji u okviru inkluzivnog obrazovanja najčešće izostaje očekivana podrška deci sa autizmom i da ova deca uglavnom ne ostvaruju pravo na pedagoškog asistenta, a da se specijalne škole nisu u potpunosti transformisale u resursne centre, strategija Krug prijatelja bi zbog svojih pozitivnih karakteristika mogla biti dobar izbor u praktičnom radu učitelja i stručnih saradnika. | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice | |
dc.subject | (ruski) autizm | en |
dc.subject | inkluzija | en |
dc.subject | sverstniki | en |
dc.subject | autizam | sr |
dc.subject | inkluzija | sr |
dc.subject | vršnjaci | sr |
dc.title | Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom | ru |
dc.title | Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.epage | 380 | |
dc.citation.issue | 15 | |
dc.citation.other | (15): 375-380 | |
dc.citation.rank | M52 | |
dc.citation.spage | 375 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699 | |
dc.type.version | publishedVersion |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |