Приказ основних података о документу

Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom

dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-09T13:55:16Z
dc.date.available2021-06-09T13:55:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1450-6718
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/699
dc.description.abstractKrug druzej prinadležit k gruppe strategij sverstnikov, kotorye ispol'zujutsja dlja prodviženija inkljuzivnogo obrazovanija detej s autizmom. Cel' ëtoj strategii javljaetsja vključenie detej s autizmom v žizni škol'nogo soobščestva i razvitie ih social'nyh navykov. Cel'ju dannoj raboty javljaetsja to, čtoby rassmotreniem dostupnoj literatury pokazali vozmožnosti i posledstvija strategij realizacii Krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej, kotorye nahodjatsja v autističeskom spektre. Položitel'nye ëffekty ëtogo tipa strategii nahodjat svoe otraženie v povyšenii urovnja vzaimnogo kontakta, v ulučšenii social'nogo vzaimodejstvija, a takže v sniženii trevožnosti u detej, stradajuščih autizmom. Učityvaja, čto v našej strane v ramkah inkljuzivnogo obrazovanija, kak pravilo, ne hvataet ožidaemoj podderžki detjam s autizmom, i čto ëti deti, kak pravilo, ne imejut prava na assistentov, a takže special'nye školy ne polnost'ju preobrazovany v resursnye centry, strategija Krug druzej v silu ih položitel'nyh harakteristik možet byt' horošim vyborom v praktičeskoj rabote učitelej i pedagogov.RUS
dc.description.abstractKrug prijatelja pripada grupi vršnjačkih strategija, koje se koriste u cilju promovisanja inkluzivnog obrazovanja dece sa autizmom. Svrha ove strategije je uključivanje dece sa autizmom u školsku zajednicu i razvijanje njihovih socijalnih veština. Cilj ovog rada je da pregledom dostupne literature ukaže na mogućnosti i efekte primene strategije Krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece koja se nalaze u autističkom spektru. Pozitivni efekti primene ovog tipa strategije ogledaju se u podizanju nivoa vršnjačkih kontakata, poboljšanoj socijalnoj interakciji, kao i redukciji anksioznosti dece sa autizmom. Imajući u vidu da u našoj zemlji u okviru inkluzivnog obrazovanja najčešće izostaje očekivana podrška deci sa autizmom i da ova deca uglavnom ne ostvaruju pravo na pedagoškog asistenta, a da se specijalne škole nisu u potpunosti transformisale u resursne centre, strategija Krug prijatelja bi zbog svojih pozitivnih karakteristika mogla biti dobar izbor u praktičnom radu učitelja i stručnih saradnika.sr
dc.publisherUniverzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceZbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice
dc.subject(ruski) autizmen
dc.subjectinkluzijaen
dc.subjectsverstnikien
dc.subjectautizamsr
dc.subjectinkluzijasr
dc.subjectvršnjacisr
dc.titleVozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmomru
dc.titleMogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmomsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage380
dc.citation.issue15
dc.citation.other(15): 375-380
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage375
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу