Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom
Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom
Abstract
Krug druzej prinadležit k gruppe strategij sverstnikov, kotorye ispol'zujutsja dlja prodviženija inkljuzivnogo obrazovanija detej s autizmom. Cel' ëtoj strategii javljaetsja vključenie detej s autizmom v žizni škol'nogo soobščestva i razvitie ih social'nyh navykov. Cel'ju dannoj raboty javljaetsja to, čtoby rassmotreniem dostupnoj literatury pokazali vozmožnosti i posledstvija strategij realizacii Krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej, kotorye nahodjatsja v autističeskom spektre. Položitel'nye ëffekty ëtogo tipa strategii nahodjat svoe otraženie v povyšenii urovnja vzaimnogo kontakta, v ulučšenii social'nogo vzaimodejstvija, a takže v sniženii trevožnosti u detej, stradajuščih autizmom. Učityvaja, čto v našej strane v ramkah inkljuzivnogo obrazovanija, kak pravilo, ne hvataet ožidaemoj podderžki detjam s autizmom, i čto ëti deti, kak pravilo, ne imejut prava na assistentov, a takže special'nye školy ne polnost'ju preobrazovany v resursnye centry, strategija Krug druzej v silu ih... položitel'nyh harakteristik možet byt' horošim vyborom v praktičeskoj rabote učitelej i pedagogov.
Krug prijatelja pripada grupi vršnjačkih strategija, koje se koriste u cilju promovisanja inkluzivnog obrazovanja dece sa autizmom. Svrha ove strategije je uključivanje dece sa autizmom u školsku zajednicu i razvijanje njihovih socijalnih veština. Cilj ovog rada je da pregledom dostupne literature ukaže na mogućnosti i efekte primene strategije Krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece koja se nalaze u autističkom spektru. Pozitivni efekti primene ovog tipa strategije ogledaju se u podizanju nivoa vršnjačkih kontakata, poboljšanoj socijalnoj interakciji, kao i redukciji anksioznosti dece sa autizmom. Imajući u vidu da u našoj zemlji u okviru inkluzivnog obrazovanja najčešće izostaje očekivana podrška deci sa autizmom i da ova deca uglavnom ne ostvaruju pravo na pedagoškog asistenta, a da se specijalne škole nisu u potpunosti transformisale u resursne centre, strategija Krug prijatelja bi zbog svojih pozitivnih karakteristika mogla biti dobar izbor u praktičnom radu učitelja i stru...čnih saradnika.
Keywords:
(ruski) autizm / inkluzija / sverstniki / autizam / inkluzija / vršnjaciSource:
Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice, 2013, 15, 375-380Publisher:
- Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Đorđević, Mirjana AU - Glumbić, Nenad PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/699 AB - Krug druzej prinadležit k gruppe strategij sverstnikov, kotorye ispol'zujutsja dlja prodviženija inkljuzivnogo obrazovanija detej s autizmom. Cel' ëtoj strategii javljaetsja vključenie detej s autizmom v žizni škol'nogo soobščestva i razvitie ih social'nyh navykov. Cel'ju dannoj raboty javljaetsja to, čtoby rassmotreniem dostupnoj literatury pokazali vozmožnosti i posledstvija strategij realizacii Krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej, kotorye nahodjatsja v autističeskom spektre. Položitel'nye ëffekty ëtogo tipa strategii nahodjat svoe otraženie v povyšenii urovnja vzaimnogo kontakta, v ulučšenii social'nogo vzaimodejstvija, a takže v sniženii trevožnosti u detej, stradajuščih autizmom. Učityvaja, čto v našej strane v ramkah inkljuzivnogo obrazovanija, kak pravilo, ne hvataet ožidaemoj podderžki detjam s autizmom, i čto ëti deti, kak pravilo, ne imejut prava na assistentov, a takže special'nye školy ne polnost'ju preobrazovany v resursnye centry, strategija Krug druzej v silu ih položitel'nyh harakteristik možet byt' horošim vyborom v praktičeskoj rabote učitelej i pedagogov. AB - Krug prijatelja pripada grupi vršnjačkih strategija, koje se koriste u cilju promovisanja inkluzivnog obrazovanja dece sa autizmom. Svrha ove strategije je uključivanje dece sa autizmom u školsku zajednicu i razvijanje njihovih socijalnih veština. Cilj ovog rada je da pregledom dostupne literature ukaže na mogućnosti i efekte primene strategije Krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece koja se nalaze u autističkom spektru. Pozitivni efekti primene ovog tipa strategije ogledaju se u podizanju nivoa vršnjačkih kontakata, poboljšanoj socijalnoj interakciji, kao i redukciji anksioznosti dece sa autizmom. Imajući u vidu da u našoj zemlji u okviru inkluzivnog obrazovanja najčešće izostaje očekivana podrška deci sa autizmom i da ova deca uglavnom ne ostvaruju pravo na pedagoškog asistenta, a da se specijalne škole nisu u potpunosti transformisale u resursne centre, strategija Krug prijatelja bi zbog svojih pozitivnih karakteristika mogla biti dobar izbor u praktičnom radu učitelja i stručnih saradnika. PB - Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice T2 - Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice T1 - Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom T1 - Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom EP - 380 IS - 15 SP - 375 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699 ER -
@article{ author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad", year = "2013", abstract = "Krug druzej prinadležit k gruppe strategij sverstnikov, kotorye ispol'zujutsja dlja prodviženija inkljuzivnogo obrazovanija detej s autizmom. Cel' ëtoj strategii javljaetsja vključenie detej s autizmom v žizni škol'nogo soobščestva i razvitie ih social'nyh navykov. Cel'ju dannoj raboty javljaetsja to, čtoby rassmotreniem dostupnoj literatury pokazali vozmožnosti i posledstvija strategij realizacii Krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej, kotorye nahodjatsja v autističeskom spektre. Položitel'nye ëffekty ëtogo tipa strategii nahodjat svoe otraženie v povyšenii urovnja vzaimnogo kontakta, v ulučšenii social'nogo vzaimodejstvija, a takže v sniženii trevožnosti u detej, stradajuščih autizmom. Učityvaja, čto v našej strane v ramkah inkljuzivnogo obrazovanija, kak pravilo, ne hvataet ožidaemoj podderžki detjam s autizmom, i čto ëti deti, kak pravilo, ne imejut prava na assistentov, a takže special'nye školy ne polnost'ju preobrazovany v resursnye centry, strategija Krug druzej v silu ih položitel'nyh harakteristik možet byt' horošim vyborom v praktičeskoj rabote učitelej i pedagogov., Krug prijatelja pripada grupi vršnjačkih strategija, koje se koriste u cilju promovisanja inkluzivnog obrazovanja dece sa autizmom. Svrha ove strategije je uključivanje dece sa autizmom u školsku zajednicu i razvijanje njihovih socijalnih veština. Cilj ovog rada je da pregledom dostupne literature ukaže na mogućnosti i efekte primene strategije Krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece koja se nalaze u autističkom spektru. Pozitivni efekti primene ovog tipa strategije ogledaju se u podizanju nivoa vršnjačkih kontakata, poboljšanoj socijalnoj interakciji, kao i redukciji anksioznosti dece sa autizmom. Imajući u vidu da u našoj zemlji u okviru inkluzivnog obrazovanja najčešće izostaje očekivana podrška deci sa autizmom i da ova deca uglavnom ne ostvaruju pravo na pedagoškog asistenta, a da se specijalne škole nisu u potpunosti transformisale u resursne centre, strategija Krug prijatelja bi zbog svojih pozitivnih karakteristika mogla biti dobar izbor u praktičnom radu učitelja i stručnih saradnika.", publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice", journal = "Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice", title = "Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom, Mogućnosti primene strategije krug prijatelja u inkluzivnom obrazovanju dece sa autizmom", pages = "380-375", number = "15", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699" }
Đorđević, M.,& Glumbić, N.. (2013). Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice.(15), 375-380. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699
Đorđević M, Glumbić N. Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice. 2013;(15):375-380. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, "Vozmožnost' primenenija strategii krug druzej v inkljuzivnom obrazovanii detej s autizmom" in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice, no. 15 (2013):375-380, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_699 .