Grasp maturity and writing ability among preschool children
Zrelost hvata i sposobnost pisanja dece predškolskog uzrasta
Abstract
Being a complex perceptive and motor skill, writing depends on maturity and integration of great number of cognitive, perceptive and motor skills. This research examines hand and fingers muscular activity while holding pen and preschool children capability to differently engage fingers while writing. The sample was made of 31 children, age between 5.9 year and 6.11 year. The results show that pencil grip is appropriate (dynamic threefingers grip) at eleven examined children (35, 5 %). The rest of the children used modified dynamic, static, modified static and five-fingers grip. By analyzing realization of predictive test for dysgraphia it is concluded that inappropriate pencil grip does not influence aright drawing. While this suggests that the children may well acquire with graphomotor activity using different pen grips, it is known that appropriate pencil grip can significantly influence the writing speed and legibility of written. The fact that higher grades have higher writing dema...nds, it is necessary, for twenty examined children to practice and adopt appropriate pencil grip.
Pisanje, kao kompleksna perceptivno - motorička veština, zavisi od sazrevanja i integracije velikog broja kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti. U istraživanju je posmatrana mišićna aktivnost šake i prstiju tokom držanja olovke i sposobnost diferenciranog angažovanja prstiju dece predškolskog uzrasta u činu pisanja. Uzorak je činilo 31 dete uzrasta od pet godina i devet meseci do šest godina i 11 meseci. Rezultati istraživanja ukazuju da je držanje olovke odgovarajuće (dinamički troprsni hvat) kod jedanaestoro dece (35,5%). Ostala deca su koristila izmenjen dinamički, statički, izmenjen statički i petoprsni hvat. Analizom realizacije predikcionog testa za disgrafiju može se zaključiti da neadekvatan hvat olovke ne utiče na pravilno crtanje figura. Iako ovo govori da deca mogu dobro ovladati grafomotornom radnjom koristeći različite hvatove, poznato je da na brzinu pisanja i čitljivost napisanog značajno utiče pravilan način držanja olovke. Činjenica da viši razredi osnovne... škole pred grafomotoriku stavljaju izuzetno teške zadatke nalaže uvežbavanje i usvajanje pravilnog hvata olovke kod preostalih 20 ispitanika.
Keywords:
grasp / graph - motor skills / children of preschool age / zrelost hvata / grafomotorika / deca predškolskog uzrastaSource:
Beogradska defektološka škola, 2012, 3, 583-595Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
- Društvo defektologa
Funding / projects:
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Ilić, Snežana AU - Pešić, Stefanija PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/646 AB - Being a complex perceptive and motor skill, writing depends on maturity and integration of great number of cognitive, perceptive and motor skills. This research examines hand and fingers muscular activity while holding pen and preschool children capability to differently engage fingers while writing. The sample was made of 31 children, age between 5.9 year and 6.11 year. The results show that pencil grip is appropriate (dynamic threefingers grip) at eleven examined children (35, 5 %). The rest of the children used modified dynamic, static, modified static and five-fingers grip. By analyzing realization of predictive test for dysgraphia it is concluded that inappropriate pencil grip does not influence aright drawing. While this suggests that the children may well acquire with graphomotor activity using different pen grips, it is known that appropriate pencil grip can significantly influence the writing speed and legibility of written. The fact that higher grades have higher writing demands, it is necessary, for twenty examined children to practice and adopt appropriate pencil grip. AB - Pisanje, kao kompleksna perceptivno - motorička veština, zavisi od sazrevanja i integracije velikog broja kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti. U istraživanju je posmatrana mišićna aktivnost šake i prstiju tokom držanja olovke i sposobnost diferenciranog angažovanja prstiju dece predškolskog uzrasta u činu pisanja. Uzorak je činilo 31 dete uzrasta od pet godina i devet meseci do šest godina i 11 meseci. Rezultati istraživanja ukazuju da je držanje olovke odgovarajuće (dinamički troprsni hvat) kod jedanaestoro dece (35,5%). Ostala deca su koristila izmenjen dinamički, statički, izmenjen statički i petoprsni hvat. Analizom realizacije predikcionog testa za disgrafiju može se zaključiti da neadekvatan hvat olovke ne utiče na pravilno crtanje figura. Iako ovo govori da deca mogu dobro ovladati grafomotornom radnjom koristeći različite hvatove, poznato je da na brzinu pisanja i čitljivost napisanog značajno utiče pravilan način držanja olovke. Činjenica da viši razredi osnovne škole pred grafomotoriku stavljaju izuzetno teške zadatke nalaže uvežbavanje i usvajanje pravilnog hvata olovke kod preostalih 20 ispitanika. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd PB - Društvo defektologa T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Grasp maturity and writing ability among preschool children T1 - Zrelost hvata i sposobnost pisanja dece predškolskog uzrasta EP - 595 IS - 3 SP - 583 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646 ER -
@article{ author = "Nikolić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela and Ilić, Snežana and Pešić, Stefanija", year = "2012", abstract = "Being a complex perceptive and motor skill, writing depends on maturity and integration of great number of cognitive, perceptive and motor skills. This research examines hand and fingers muscular activity while holding pen and preschool children capability to differently engage fingers while writing. The sample was made of 31 children, age between 5.9 year and 6.11 year. The results show that pencil grip is appropriate (dynamic threefingers grip) at eleven examined children (35, 5 %). The rest of the children used modified dynamic, static, modified static and five-fingers grip. By analyzing realization of predictive test for dysgraphia it is concluded that inappropriate pencil grip does not influence aright drawing. While this suggests that the children may well acquire with graphomotor activity using different pen grips, it is known that appropriate pencil grip can significantly influence the writing speed and legibility of written. The fact that higher grades have higher writing demands, it is necessary, for twenty examined children to practice and adopt appropriate pencil grip., Pisanje, kao kompleksna perceptivno - motorička veština, zavisi od sazrevanja i integracije velikog broja kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti. U istraživanju je posmatrana mišićna aktivnost šake i prstiju tokom držanja olovke i sposobnost diferenciranog angažovanja prstiju dece predškolskog uzrasta u činu pisanja. Uzorak je činilo 31 dete uzrasta od pet godina i devet meseci do šest godina i 11 meseci. Rezultati istraživanja ukazuju da je držanje olovke odgovarajuće (dinamički troprsni hvat) kod jedanaestoro dece (35,5%). Ostala deca su koristila izmenjen dinamički, statički, izmenjen statički i petoprsni hvat. Analizom realizacije predikcionog testa za disgrafiju može se zaključiti da neadekvatan hvat olovke ne utiče na pravilno crtanje figura. Iako ovo govori da deca mogu dobro ovladati grafomotornom radnjom koristeći različite hvatove, poznato je da na brzinu pisanja i čitljivost napisanog značajno utiče pravilan način držanja olovke. Činjenica da viši razredi osnovne škole pred grafomotoriku stavljaju izuzetno teške zadatke nalaže uvežbavanje i usvajanje pravilnog hvata olovke kod preostalih 20 ispitanika.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Grasp maturity and writing ability among preschool children, Zrelost hvata i sposobnost pisanja dece predškolskog uzrasta", pages = "595-583", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646" }
Nikolić, S., Ilić-Stošović, D., Ilić, S.,& Pešić, S.. (2012). Grasp maturity and writing ability among preschool children. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 583-595. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646
Nikolić S, Ilić-Stošović D, Ilić S, Pešić S. Grasp maturity and writing ability among preschool children. in Beogradska defektološka škola. 2012;(3):583-595. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646 .
Nikolić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, Ilić, Snežana, Pešić, Stefanija, "Grasp maturity and writing ability among preschool children" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2012):583-595, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646 .