Приказ основних података о документу

Socio-emocionalno funkcionisanje gluvih i nagluvih srednjoškolaca u inkluzivnom okruženju

dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.creatorDučić, Bojan
dc.date.accessioned2021-06-09T13:51:34Z
dc.date.available2021-06-09T13:51:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/642
dc.description.abstractGiven the increasing importance of peer relationships in adolescence, as well as a growing number of children who attend a regular school overall goal of the research is to examine whether there are differences in socioemotional functioning of deaf and hard of hearing high school students who are being educated in inclusive (regular school) and the segregated environment ('special' schools). The sample consisted of 50 participants (19 male and 31 female), aged 15-20 years, attending regular high schools and schools for the hard of hearing-impaired 'Stefan of Deki' in Belgrade. For data collection we used A Modified Denver scale (1975). Based on the Kruskal Wallis test showed that the overall socio-emotional functioning of participants affected by the start of rehabilitation (p=0.005), communication mode (p=0.022), and type of school environment (p=0.036). Specifically, participants from regular schools were more accepted by their hearing peers than those in 'special' schools. Because of communication barriers participants from 'special' schools showed a weak desire to socialize with hearing peers in relation to the participants in regular schools.en
dc.description.abstractImajući u vidu sve veći značaj vršnjačkih odnosa u adolescenciji, kao i sve veći broj dece koja pohađaju redovnu školu opšti cilj istraživanja je ispitati da li postoji razlika u socio-emocionalnim kompetencijama gluvih i nagluvih srednjoškolaca koji se obrazuju u inkluzivnom (redovne škole) i u segregirajućem okruženju ('specijalne' škole). Uzorak čini 50 ispitanika oba pola, uzrasta od 15-20 godina, koji pohađaju redovnu srednju školu i Školu za oštećene sluhom-nagluve 'Stefan Dečanski' u Beogradu. Za prikupljanje podataka korišćena je Modifikovana Denver skala (A Modified Denver Scale, Alpiner, 1975). Na osnovu Kruskal Valis testa je utvrđeno da na ukupno socio-emocionalno funkcionisanje ispitanika utiče početak rehabilitacije (p=0,005), način komunikacije (p=0,022), i tip školskog okruženja (p=0,036). Naime, ispitanici iz redovne škole su više prihvaćeni od strane vršnjaka urednog sluha u odnosu na ispitanike iz 'specijalne' škole. Zbog komunikacionih barijera ispitanici iz 'specijalne' škole su pokazali slabiju želju za druženjem sa vršnjacima urednog sluha u odnosu na ispitanike iz redovne škole.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjecttype of school environmenten
dc.subjectsocio-emotional functioningen
dc.subjectdeaf and hard of hearing high school studentsen
dc.subjecttip školskog okruženjasr
dc.subjectsocio-emocionalno funkcionisanjesr
dc.subjectgluvi i nagluvi srednjoškolcisr
dc.titleSocio-emotional functioning of deaf high school students in an inclusive environmenten
dc.titleSocio-emocionalno funkcionisanje gluvih i nagluvih srednjoškolaca u inkluzivnom okruženjusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage446
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 429-446
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage429
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/566/639.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_642
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу