Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education
Seksualnost osoba sa autizmom - pristupi seksualnoj edukaciji
Abstract
Surveys conducted over the past two decades have resulted in a more complete understanding of the sexual behavior of persons with autism, but also the need to issue more attention. Although a large number of people with autism express sexual interest and various forms of sexual behavior, they are not always expressed in a socially acceptable way. The paper presents some approaches to sexuality education of persons with autism, as well as review the specific sexual behaviors that may be relevant to the design and implementation of appropriate programs of sexual education for this population. In terms of current processes of deinstitutionalization and inclusion in the wider community, formal sex education is a prerequisite for improving the quality of life of people with autism and their full social acceptance.
Istraživanja sprovedena u poslednje dve decenije uticala su na potpunije razumevanje seksualnog ponašanja osoba sa autizmom, ali i na potrebu da se ovom pitanju posveti veća pažnja. Iako veliki broj osoba sa autizmom ispoljava seksualna interesovanja i različite forme seksualnog ponašanja, to se ne manifestuje uvek na socijalno prihvatljiv način. U radu je dat prikaz nekih pristupa seksualnoj edukaciji osoba sa autizmom, kao i prikaz specifičnosti seksualnog ponašanja koji mogu biti relevantni za kreiranje i primenu odgovarajućih programa seksualne edukacije za ovu populaciju. U uslovima tekućih procesa deinstitucionalizacije i inkluzije u širu društvenu zajednicu, formalna seksualna edukacija predstavlja jedan od preduslova za podizanje kvaliteta života osoba sa autizmom i njihovog punopravnog društvenog prihvatanja.
Keywords:
autism / sexual behavior / sexual education / autizam / seksualno ponašanje / seksualna edukacijaSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2012, 11, 1, 89-106Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Banković, Slobodan AU - Đorđević, Mirjana PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/590 AB - Surveys conducted over the past two decades have resulted in a more complete understanding of the sexual behavior of persons with autism, but also the need to issue more attention. Although a large number of people with autism express sexual interest and various forms of sexual behavior, they are not always expressed in a socially acceptable way. The paper presents some approaches to sexuality education of persons with autism, as well as review the specific sexual behaviors that may be relevant to the design and implementation of appropriate programs of sexual education for this population. In terms of current processes of deinstitutionalization and inclusion in the wider community, formal sex education is a prerequisite for improving the quality of life of people with autism and their full social acceptance. AB - Istraživanja sprovedena u poslednje dve decenije uticala su na potpunije razumevanje seksualnog ponašanja osoba sa autizmom, ali i na potrebu da se ovom pitanju posveti veća pažnja. Iako veliki broj osoba sa autizmom ispoljava seksualna interesovanja i različite forme seksualnog ponašanja, to se ne manifestuje uvek na socijalno prihvatljiv način. U radu je dat prikaz nekih pristupa seksualnoj edukaciji osoba sa autizmom, kao i prikaz specifičnosti seksualnog ponašanja koji mogu biti relevantni za kreiranje i primenu odgovarajućih programa seksualne edukacije za ovu populaciju. U uslovima tekućih procesa deinstitucionalizacije i inkluzije u širu društvenu zajednicu, formalna seksualna edukacija predstavlja jedan od preduslova za podizanje kvaliteta života osoba sa autizmom i njihovog punopravnog društvenog prihvatanja. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education T1 - Seksualnost osoba sa autizmom - pristupi seksualnoj edukaciji EP - 106 IS - 1 SP - 89 VL - 11 DO - 10.5937/specedreh1201089B ER -
@article{ author = "Banković, Slobodan and Đorđević, Mirjana", year = "2012", abstract = "Surveys conducted over the past two decades have resulted in a more complete understanding of the sexual behavior of persons with autism, but also the need to issue more attention. Although a large number of people with autism express sexual interest and various forms of sexual behavior, they are not always expressed in a socially acceptable way. The paper presents some approaches to sexuality education of persons with autism, as well as review the specific sexual behaviors that may be relevant to the design and implementation of appropriate programs of sexual education for this population. In terms of current processes of deinstitutionalization and inclusion in the wider community, formal sex education is a prerequisite for improving the quality of life of people with autism and their full social acceptance., Istraživanja sprovedena u poslednje dve decenije uticala su na potpunije razumevanje seksualnog ponašanja osoba sa autizmom, ali i na potrebu da se ovom pitanju posveti veća pažnja. Iako veliki broj osoba sa autizmom ispoljava seksualna interesovanja i različite forme seksualnog ponašanja, to se ne manifestuje uvek na socijalno prihvatljiv način. U radu je dat prikaz nekih pristupa seksualnoj edukaciji osoba sa autizmom, kao i prikaz specifičnosti seksualnog ponašanja koji mogu biti relevantni za kreiranje i primenu odgovarajućih programa seksualne edukacije za ovu populaciju. U uslovima tekućih procesa deinstitucionalizacije i inkluzije u širu društvenu zajednicu, formalna seksualna edukacija predstavlja jedan od preduslova za podizanje kvaliteta života osoba sa autizmom i njihovog punopravnog društvenog prihvatanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education, Seksualnost osoba sa autizmom - pristupi seksualnoj edukaciji", pages = "106-89", number = "1", volume = "11", doi = "10.5937/specedreh1201089B" }
Banković, S.,& Đorđević, M.. (2012). Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 11(1), 89-106. https://doi.org/10.5937/specedreh1201089B
Banković S, Đorđević M. Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2012;11(1):89-106. doi:10.5937/specedreh1201089B .
Banković, Slobodan, Đorđević, Mirjana, "Sexuality of persons with autism: Approaches to sexuality education" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 11, no. 1 (2012):89-106, https://doi.org/10.5937/specedreh1201089B . .