Приказ основних података о документу

Računarska anksioznost nastavnika u školi za decu s intelektualnom ometenošću

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:45:51Z
dc.date.available2021-06-09T13:45:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/553
dc.description.abstractComputer caused anxiety among teachers, as a state of negative stance towards real or imagined interaction with computer technology is a frequently mentioned distracter in the realization of teaching aided by the computer as a medium for acquisition of knowledge and skills. The aim of the research was to determine the level of computer anxiety among the teachers in schools for children with light intellectual impairment, as well as the relatedness of this condition with gender and age of the respondents. The sample included 72 teachers of schools for children with light intellectual impairment in Belgrade, and the levels of anxiety were examined by the Computer Anxiety Rating Scale comprising 19 items. It was found out that 37.8% of teachers showed signs of high computer anxiety, while 52.8% of the teachers exhibited no signs of this condition. Low anxiety was found in 9.7% of respondents. The correlation between computer anxiety and gender was not statistically significant, but elder respondents showed a higher level of computer anxiety compared to their younger colleagues.en
dc.description.abstractRačunarska anksioznost nastavnika, kao stanje negativnosti pri aktuelnoj ili imaginarnoj interakciji sa računarskom tehnologijom, često je pominjan distraktor u realizaciji nastave propraćene računarom, kao medijem usvajanja znanja i veština. Cilj ovog istraživanja odnosi se na utvrđivanje stepena računarske anksioznosti među nastavnicima zaposlenim u školi za decu sa lakom intelektualnom ometenošću, kao i ispitivanje povezanosti ovog stanja sa polom i starosnom dobi ispitanika. Uzorak uključuje 72 beogradska nastavnika zaposlena u školama za decu sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, starosti od 25 do 55 godina. Njihov stepen računarske anksioznosti ispitan je Skalom procene računarske anksioznosti (Computer Anxiety Rating Scale), sačinjenom od 19 stavki. Ustanovljeno je da 37,5% nastavnika pokazuje znake visoke računarske anksioznosti, dok 52,8% nastavnika ovo stanje ne ispoljava. Grupacija koja je ispoljila nisku računarsku anksioznost zastupljena je sa 9,7%. Utvrđivanjem korelacije računarske anksioznosti sa polom ispitanika nije pronađen statistički značajan odnos, ali je utvrđeno da stariji ispitanici našeg uzorka pokazuju viši stepen računarske anksioznosti u odnosu na svoje mlađe kolege.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectcomputer anxietyen
dc.subjectteachersen
dc.subjectgender and age differencesen
dc.subjectračunarska anksioznostsr
dc.subjectnastavnicisr
dc.subjectpolne i starosne razlikesr
dc.titleComputer anxiety of teachers in schools for children with intellectual impairmenten
dc.titleRačunarska anksioznost nastavnika u školi za decu s intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage182
dc.citation.issue1
dc.citation.other61(1): 170-182
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage170
dc.citation.volume61
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_553
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу