Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills
Perceptivno-motoričke sposobnosti i preduslovi za razvoj akademskih veština
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
This paper reports the results of the relation analysis between the development of perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills in typically developing younger school children. The sample consists of 1165 children of both genders, aged between 7.5 and 11, from urban, suburban and rural parts of Belgrade. Motor abilities, perceptual abilities, sensory integration, and sensory-motor integration were defined as independent variables, while constructive praxis, auditory and visual memory, strategy formation, and language abilities were defined as dependent abilities. ACADIA test, Ozeretski test, and Levine tests were used for the assessment of perceptual-motor, cognitive, and language abilities. The results clearly indicate the importance of perceptual-motor functions for the development of all the assessed abilities which are prerequisites of academic skills.
U ovom radu prikazani su rezultati analize odnosa između nivoa razvoja perceptivno-motoričkih sposobnosti i preduslova za usvajanje akademskih veština kod dece mlađeg školskog uzrasta tipične populacije. Uzorkom je obuhvaćeno 1165 dece iz urbanih, suburbanih i ruralnih delova Beograda, oba pola, uzrasta 7.5-11 godina. Kao nezavisne varijable definisane su motoričke sposobnosti, perceptivne sposobnosti, senzorna integracija i senzomotorička integracija, a kao zavisne varijable konstruktivna praksija, auditivno i vizuelno pamćenje, sposobnost stvaranja strategije i jezičke spososobnosti. Za procenu perceptivno-motoričkih, kognitivnih i jezičkih sposobnosti korišćeni su ACADIA test, Motorički test Ozeretskog i neformalno ispitivanje. Rezultati nedvosmisleno ukazuju na značaj perceptivno-motoričkih funkcija za razvoj svih procenjenih sposobnosti koje su preduslov usvajanja akademskih veština.
Ključne reči:
perceptual-motor abilities / academic skills / cognitive abilities / language abilities / perceptivno-motoričke sposobnosti / akademske veštine / kognitivne sposobnosti / jezičke sposobnostiIzvor:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2011, 10, 3, 405-434Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Kreiranje Protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Gligorović, Milica AU - Radić-Šestić, Marina AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić-Stošović, Danijela PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/550 AB - This paper reports the results of the relation analysis between the development of perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills in typically developing younger school children. The sample consists of 1165 children of both genders, aged between 7.5 and 11, from urban, suburban and rural parts of Belgrade. Motor abilities, perceptual abilities, sensory integration, and sensory-motor integration were defined as independent variables, while constructive praxis, auditory and visual memory, strategy formation, and language abilities were defined as dependent abilities. ACADIA test, Ozeretski test, and Levine tests were used for the assessment of perceptual-motor, cognitive, and language abilities. The results clearly indicate the importance of perceptual-motor functions for the development of all the assessed abilities which are prerequisites of academic skills. AB - U ovom radu prikazani su rezultati analize odnosa između nivoa razvoja perceptivno-motoričkih sposobnosti i preduslova za usvajanje akademskih veština kod dece mlađeg školskog uzrasta tipične populacije. Uzorkom je obuhvaćeno 1165 dece iz urbanih, suburbanih i ruralnih delova Beograda, oba pola, uzrasta 7.5-11 godina. Kao nezavisne varijable definisane su motoričke sposobnosti, perceptivne sposobnosti, senzorna integracija i senzomotorička integracija, a kao zavisne varijable konstruktivna praksija, auditivno i vizuelno pamćenje, sposobnost stvaranja strategije i jezičke spososobnosti. Za procenu perceptivno-motoričkih, kognitivnih i jezičkih sposobnosti korišćeni su ACADIA test, Motorički test Ozeretskog i neformalno ispitivanje. Rezultati nedvosmisleno ukazuju na značaj perceptivno-motoričkih funkcija za razvoj svih procenjenih sposobnosti koje su preduslov usvajanja akademskih veština. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills T1 - Perceptivno-motoričke sposobnosti i preduslovi za razvoj akademskih veština EP - 434 IS - 3 SP - 405 VL - 10 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550 ER -
@article{ author = "Gligorović, Milica and Radić-Šestić, Marina and Nikolić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela", year = "2011", abstract = "This paper reports the results of the relation analysis between the development of perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills in typically developing younger school children. The sample consists of 1165 children of both genders, aged between 7.5 and 11, from urban, suburban and rural parts of Belgrade. Motor abilities, perceptual abilities, sensory integration, and sensory-motor integration were defined as independent variables, while constructive praxis, auditory and visual memory, strategy formation, and language abilities were defined as dependent abilities. ACADIA test, Ozeretski test, and Levine tests were used for the assessment of perceptual-motor, cognitive, and language abilities. The results clearly indicate the importance of perceptual-motor functions for the development of all the assessed abilities which are prerequisites of academic skills., U ovom radu prikazani su rezultati analize odnosa između nivoa razvoja perceptivno-motoričkih sposobnosti i preduslova za usvajanje akademskih veština kod dece mlađeg školskog uzrasta tipične populacije. Uzorkom je obuhvaćeno 1165 dece iz urbanih, suburbanih i ruralnih delova Beograda, oba pola, uzrasta 7.5-11 godina. Kao nezavisne varijable definisane su motoričke sposobnosti, perceptivne sposobnosti, senzorna integracija i senzomotorička integracija, a kao zavisne varijable konstruktivna praksija, auditivno i vizuelno pamćenje, sposobnost stvaranja strategije i jezičke spososobnosti. Za procenu perceptivno-motoričkih, kognitivnih i jezičkih sposobnosti korišćeni su ACADIA test, Motorički test Ozeretskog i neformalno ispitivanje. Rezultati nedvosmisleno ukazuju na značaj perceptivno-motoričkih funkcija za razvoj svih procenjenih sposobnosti koje su preduslov usvajanja akademskih veština.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills, Perceptivno-motoričke sposobnosti i preduslovi za razvoj akademskih veština", pages = "434-405", number = "3", volume = "10", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550" }
Gligorović, M., Radić-Šestić, M., Nikolić, S.,& Ilić-Stošović, D.. (2011). Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 10(3), 405-434. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550
Gligorović M, Radić-Šestić M, Nikolić S, Ilić-Stošović D. Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2011;10(3):405-434. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550 .
Gligorović, Milica, Radić-Šestić, Marina, Nikolić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, "Perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 10, no. 3 (2011):405-434, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550 .