Приказ основних података о документу

Nezaposlenost mladih - stavovi srednjoškolaca prema traženju posla

dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:45:29Z
dc.date.available2021-06-09T13:45:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/547
dc.description.abstractThe aim of this research is to assess secondary school students' attitudes toward seeking employment. The sample consists of students with disabilities (mild intellectual disability, deaf and hard of hearing), and typically developing students who attend a three - year secondary school. Negative attitudes of typically developing students affect the external locus of control which limits the activities related to finding jobs. These attitudes make them feel less efficient and more helpless and anxious. Somewhat more positive attitudes of students with deaf and hard of hearing are directed towards getting professional help and learning employment seeking skills. We cannot precisely determine the attitudes of students with MID from statistical parameters, which indicates their lack of independence and need for organized support.en
dc.description.abstractCilj istraživanja je proceniti stavove učenika stručnih škola prema traženju posla. Uzorak čine učenici sa ometenošću (sa lakom intelektualnom ometenošću, gluvi i nagluvi) i učenici opšte populacije, koji završavaju III stepen stručne škole. U cilju utvrđivanja značajnosti odnosa između nezavisnih (pol, ometenost) i parametrijskih zavisnih varijabli (stavovi) korišćeni su neparametrijski testovi (χ2 Test, Kruskal Wallis Test) i koeficijent korelacije. Negativni stavovi učenika opšte populacije deluju na spoljašnji lokus kontrole, koji ograničava aktivnosti traženja posla, čini ih manje efikasnim, a više bespomoćnim i anksioznim. Pozitivniji odnosi gluvih i nagluvih učenika prema traženju posla utiču na unutrašnji lokus kontrole, koji podstiče angažovanost i upornost u traženju posla. Statistički indikatori nisu jasno odredili stav učenika sa lakom intelektualnom ometenošću prema traženju posla.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectattitudes toward seeking employmenten
dc.subjectdeaf and hard of hearingen
dc.subjectmild intellectual disabilityen
dc.subjectstavovi prema traženju poslasr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectgluve i nagluve osobesr
dc.titleYouth unemployment: Secondary school students' attitudes toward seeking employmenten
dc.titleNezaposlenost mladih - stavovi srednjoškolaca prema traženju poslasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage465
dc.citation.issue3
dc.citation.other10(3): 445-465
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage445
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6064/Untitled5.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_547
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу