Приказ основних података о документу

Leksičko-semantičke sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnosti

dc.creatorMilošević, Neda
dc.creatorVuković, Mile
dc.date.accessioned2021-06-09T13:45:07Z
dc.date.available2021-06-09T13:45:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/541
dc.description.abstractSpecific language disorders includes primary speech and language disorder in children with no intellectual disability, hearing impairment, visible neural damage or emotional disorders. The disorders are characterized by delays or abnormalities in the development of linguistic structure, where some elements can be more developed than others. Main goal of study is examination of lexical-semantic abilities in children with specific developmental language disorder and nonspecific changes in electroencephalographic activities (EEG) compared with children who have specific language disorders and normal EEG findings. The entire sample included 20 children, aged between 5 and 7, with specific developmental language disorder, undergoing speech language therapy at the Institute for Psycho - Physiological and Speech Disorders 'Professor dr. Cvetko Brajović'. The examinees were divided into two groups according to EEG findings. The first group included 10 children with language disorders who had non-specific changes in EEG activity and the other group comprised 10 children with language disorders and normal EEG findings. The Test for Speech Development - definitions tasks, was applied in the research. The results were processed by methods of descriptive and analytical statistics. Results showed that there are differences in lexical-semantic abilities in children with nonspecific EEG changes and children with normal EEG activities. Assessment of lexical-semantic abilities in relation to nonspecific changes in EEG activity may have relevance in determining the immediate subtypes of specific developmental language disorders.en
dc.description.abstractSpecifični jezički poremećaj podrazumeva poremećaj u govornojezičkom razvoju kod dece bez oštećenja inteligencije, sluha, vidljive cerebralne patologije i emocionalnih poremećaja. Poremećaj karakterišu zakašnjenje ili abnormalnosti u razvoju jezičke strukture, pri čemu neki elementi mogu biti razvijeniji u odnosu na druge. Cilj rada je utvrđivanje nivoa razvijenosti leksičko-semantičkih sposobnosti kod dece sa specifičnim razvojnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnosti (EEG) u poređenju sa decom koja imaju specifičan jezički poremećaj i uredan EEG nalaz. Uzorak je činilo 20-oro dece, uzrasta od 5-7 godina, sa specifičnim razvojnim jezičkim poremećajem koja se nalaze na logopedskom tretmanu u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju 'Prof. dr Cvetko Brajović' u Beogradu. Prema EEG nalazu, ispitanici su podeljeni u dve grupe. Prva grupa obuhvatila je desetoro dece sa jezičkim poremećajem koja su imala nespecifične promene elektroencefalografskih aktivnosti, dok je drugu grupu činilo desetoro dece sa jezičkim poremećajem i normalnim EEG nalazom. U ispitivanju je primenjen Test za ispitivanje govorne razvijenosti - test definicija. Dobijeni rezultati obrađeni su metodama deskriptivne i analitičke statistike. Rezultati su pokazali da postoje razlike u leksičko-semantičkim sposobnostima između dece sa nespecifičnim promenama EEG i dece normalnih elektroencefalografskih aktivnosti. Procena leksičko-semantičkih sposobnosti u odnosu na nespecifične promene elektroencefalografskih aktivnosti može imati značaj u bližem određivanju podtipova specifičnog razvojnog jezičkog poremećaja.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectspecific language disorderen
dc.subjectlexical-semantic abilitiesen
dc.subjectnon-specific EEG changesen
dc.subjectspecifični jezički poremećajsr
dc.subjectleksičko-semantičke sposobnostisr
dc.subjectnespecifične promene elektroencefalografske aktivnostisr
dc.titleLexical-semantic ability in children with specific language disordersen
dc.titleLeksičko-semantičke sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i nespecifičnim promenama elektroencefalografskih aktivnostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage443
dc.citation.issue3
dc.citation.other10(3): 435-443
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage435
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6063/Untitled4.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_541
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу