Приказ основних података о документу

Senzorna i senzomotorička integracija kod dece mlađeg školskog uzrasta

dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorBuha-Đurović, Nataša
dc.date.accessioned2021-06-09T13:44:33Z
dc.date.available2021-06-09T13:44:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/532
dc.description.abstractThe possibility of integration of information is essential for obtaining a complete experience of phenomena and activities that surround us. The research was conducted with the aim to determine the dynamics of development, eventual deviation in the development and gender specifities in the area of sensory and sensorimotor integration in younger school-age children. The sample included 300 students of typical intellectual development from central area of Belgrade, of both sexes, and aged 8-11. For examining sensory and sensorimotor integration we used the subtests Audiovisual Association and Visual-motor Coordination Test and for the possibility of sequence the Acadia test for developmental capabilities. According to the obtained results, the achievements in sensory integration were higher than the achievements on the tasks for testing visual-motor integration. Statistically significant differences were obtained between the respondents of the second, third and fourth grades in the area of sensory and sensorimo-tor integration (p lt 0.000). Sensorimotor integration and gender showed no statistically significant relation. The achievements of girls in the area of visual-motor coordination were significantly higher than those of boys (p=0.009). The results of the majority of the respondents on the subtests Audiovisual Association (88.4%) and Visual-motor Coordination (83.3%) are in accord with relevant age norms.en
dc.description.abstractMogućnost integracije informacija je esencijalna za sticanje celovitog doživljaja pojava i aktivnosti koje nas okružuju. Ovo istraživanje je sprovedeno u nameri da se utvrde dinamika razvoja, zastupljenost odstupanja u razvoju i rodne specifičnosti u oblasti senzorne i senzomotoričke integracije kod dece mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom je obuhvaćeno 300 učenika tipičnog intelektualnog razvoja iz centralnih opština grada Beograda, oba pola, uzrasta 8-11 godina. Za ispitivanje senzorne i senzomotoričke integracije korišćeni su suptestovi Audiovizuelna asocijacija i Vizuomotorička koordinacija i mogućnost sleda Akadija testa razvojnih sposobnosti. Prema dobijenim rezultatima, postignuća u oblasti senzorne integracije su bolja od postignuća na zadacima vizuomotoričke integracije. Između rezultata ispitanika koji pohađaju II, III i IV razred utvrđene su statistički značajne razlike u oblasti senzorne i senzomotoričke integracije (p lt 0.000). Nije utvrđena statistički značajna povezanost između senzorne integracije i pola (p=0.117). Postignuća devojčica u oblasti vizuomotoričke koordinacije su značajno bolja od postignuća dečaka (p=0.009). Rezultati većine ispitanika na suptestovima Audiovizuelna asocijacija (88,4%) i Vizuomotorička koordinacija (83,3%) su u skladu s uzrasnim normama.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectsensory integrationen
dc.subjectsensorimotor integrationen
dc.subjectyounger school ageen
dc.subjectsenzorna integracijasr
dc.subjectsenzomotorička integracijasr
dc.subjectmlađi školski uzrastsr
dc.titleSensory and sensorimotor integration in younger school age childrenen
dc.titleSenzorna i senzomotorička integracija kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage594
dc.citation.issue4
dc.citation.other60(4): 584-594
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage584
dc.citation.volume60
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_532
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу