rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju

Само за регистроване кориснике
2023
Аутори
Stanković, Jovana
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Циљ истраживања је био да се испитају вршњачки односи између ученика типичног развоја и ученика са сметњама у развоју, кроз процену процену вршњачке прихваћености ученика са сметњама у развоју од стране ученика типичног развоја. Узорак истраживања је формиран од 138 ученика основне школе ,,Браћа Барух“ у Београду, оба пола (52.9% девојчица), просечног узраста 10.2 године. За потребе истраживања коришћен је Упитник за процену вршњачке припадности -Упитник за ученике, који се састоји од 11 питања, од којих је четири отвореног типа, на једно питање се одговара са да и не, а на шест питања помоћу скале Ликертовог типа (од у потпуности се слажем до у потпуности се не слажем). Резултати истраживања показују да су вршњачки односи претежно позитивни, односно да су ученици са сметњама у развоју прихваћени од стране својих вршњака типичног развоја. Природа вршњачких односа и прихваћеност других од стране вршњака има значајну улогу у целокупном развоју сваког детета.
The aim of the research was to examine the peer relations between students with typical development and students with developmental disabilities, through the assessment of peer acceptance of students with developmental disabilities by students with typical development. The research sample was formed by 138 students of the "Braća Baruh" elementary school in Belgrade, both sexes (52.9% girls), average age 10.2 years. For the purposes of the research, the Questionnaire for assessing peer affiliation was used - Questionnaire for students, which consists of 11 questions, of which four are open-ended, one question is answered with yes and no, and six questions are answered using a Likert-type scale (from completely agree to completely disagree). The results of the research show that peer relationships are predominantly positive, that is, that students with developmental disabilities are accepted by their typically developing peers. The nature of peer relationships and the acceptance of ot...hers by peers has a significant role in the overall development of each child.

Кључне речи:
вршњачки односи / ученици са сметњама у развоју / варијабле / инклузивно образовање / peer relations / students with disabilities / variables / inclusive education
Извор:
2023, 1-42
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5280
Колекције
  • Master radovi / Master`s thesis
Институција/група
rFASPER
TY  - THES
AU  - Stanković, Jovana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5280
AB  - Циљ истраживања је био да се испитају вршњачки односи између ученика типичног развоја и ученика са сметњама у развоју, кроз процену процену вршњачке прихваћености ученика са сметњама у развоју од стране ученика типичног развоја.
Узорак истраживања је формиран од 138 ученика основне школе ,,Браћа Барух“ у Београду, оба пола (52.9% девојчица), просечног узраста 10.2 године. За потребе истраживања коришћен је Упитник за процену вршњачке припадности -Упитник за ученике, који се  састоји од 11 питања, од којих је четири отвореног типа, на једно питање се одговара са да и не, а на шест питања помоћу скале Ликертовог типа (од у потпуности се слажем до у потпуности се не слажем).
Резултати истраживања показују да су вршњачки односи претежно позитивни, односно да су ученици са сметњама у развоју прихваћени од стране својих вршњака типичног развоја.
Природа вршњачких односа и прихваћеност других од стране вршњака има значајну улогу у целокупном развоју сваког детета.
AB  - The aim of the research was to examine the peer relations between students with typical development and students with developmental disabilities, through the assessment of peer acceptance of students with developmental disabilities by students with typical development.
The research sample was formed by 138 students of the "Braća Baruh" elementary school in Belgrade, both sexes (52.9% girls), average age 10.2 years. For the purposes of the research, the Questionnaire for assessing peer affiliation was used - Questionnaire for students, which consists of 11 questions, of which four are open-ended, one question is answered with yes and no, and six questions are answered using a Likert-type scale (from completely agree to completely disagree).
The results of the research show that peer relationships are predominantly positive, that is, that students with developmental disabilities are accepted by their typically developing peers.
The nature of peer relationships and the acceptance of others by peers has a significant role in the overall development of each child.
T1  - Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju
EP  - 42
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Stanković, Jovana",
year = "2023",
abstract = "Циљ истраживања је био да се испитају вршњачки односи између ученика типичног развоја и ученика са сметњама у развоју, кроз процену процену вршњачке прихваћености ученика са сметњама у развоју од стране ученика типичног развоја.
Узорак истраживања је формиран од 138 ученика основне школе ,,Браћа Барух“ у Београду, оба пола (52.9% девојчица), просечног узраста 10.2 године. За потребе истраживања коришћен је Упитник за процену вршњачке припадности -Упитник за ученике, који се  састоји од 11 питања, од којих је четири отвореног типа, на једно питање се одговара са да и не, а на шест питања помоћу скале Ликертовог типа (од у потпуности се слажем до у потпуности се не слажем).
Резултати истраживања показују да су вршњачки односи претежно позитивни, односно да су ученици са сметњама у развоју прихваћени од стране својих вршњака типичног развоја.
Природа вршњачких односа и прихваћеност других од стране вршњака има значајну улогу у целокупном развоју сваког детета., The aim of the research was to examine the peer relations between students with typical development and students with developmental disabilities, through the assessment of peer acceptance of students with developmental disabilities by students with typical development.
The research sample was formed by 138 students of the "Braća Baruh" elementary school in Belgrade, both sexes (52.9% girls), average age 10.2 years. For the purposes of the research, the Questionnaire for assessing peer affiliation was used - Questionnaire for students, which consists of 11 questions, of which four are open-ended, one question is answered with yes and no, and six questions are answered using a Likert-type scale (from completely agree to completely disagree).
The results of the research show that peer relationships are predominantly positive, that is, that students with developmental disabilities are accepted by their typically developing peers.
The nature of peer relationships and the acceptance of others by peers has a significant role in the overall development of each child.",
title = "Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju",
pages = "42-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280"
}
Stanković, J.. (2023). Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju. , 1-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280
Stanković J. Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju. 2023;:1-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280 .
Stanković, Jovana, "Vršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvoju" (2023):1-42,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB