Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину
Stress of mothers of primary school children during distance learning
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Пандемија изазвана корона вирусом изложила је породице
здравственим, економским и радним стресорима и изменила свакодневне
навике укључујући и нанаставу на даљину. Циљ овог истраживања је био
да се утврди ниво родитељског стреса, ниво самоефикасности мајки и ниво
социјалне подршке мајкама деце која су похађала наставу на даљину у
периоду од марта до јуна 2020. године. У онлајн истраживању, које је
спроведено у јануару и фебруару 2021. године, учествовало је 107 мајки
које су имале најмање једно дете од трећег до осмог разреда
основношколског узраста. Истраживање је спроведено онлајн упитником
прилагођеном Скалом перципираног родитељског стреса и родитељске
самоефикасности и Скалом перципиране социјалне подршке родитељима
деце основношколског узраста током наставе на даљину.
Резултати су показали да непостоје статистички значајне разлике у
вези перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и
перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског
узра...ста током наставе на даљину, у односу на узраст, ниво образовања,
запосленост мајки и броју деце.
Подаци добијени овим истраживањем имплицирају да су се мајке,
након одређеног времена, навикле на овакав вид наставе те сходно томе
нису осетиле стрес који смо предвидели.
The coronavirus pandemic has exposed families to health, economic and work stressors and changed daily habits, including distance learning. The aim of this research was to determine the level of parental stress, the level of self-efficacy of mothers and the level of social support for mothers of children who attended distance learning in the period from March to June 2020. The online research, which was conducted in January and February 2021, involved 107 mothers who had at least one child from the third to the eighth grade of primary school age. The research was conducted with an online questionnaire adapted to the Scale of Perceived Parental Stress and Parental Self-Efficiency and the Scale of Perceived Social Support to Parents of Primary School Children during Distance Learning. The results showed that there are no statistically significant differences regarding perceived parental stress and parental self-efficacy and perceived social support for parents of primary school children ...during distance learning. in relation to age, level of education, employment of mothers and number of children. The data obtained by this research imply that mothers, after some time, got used to this type of teaching and, accordingly, did not feel the stress we predicted.
Keywords:
коронавирус / пандемија / стрес мајки / настава на даљину / coronavirus / pandemic / maternal stress / distance learningSource:
Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака, 2022, 29-30Publisher:
- Учитељски факултет у Призрену
Funding / projects:
- Научна конференција у оквиру пројекта ИМП 002
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Зец, Миља AU - Стекић, Дуња AU - Веселиновић, Маријана AU - Милкица, Марјановић PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5271 AB - Пандемија изазвана корона вирусом изложила је породице здравственим, економским и радним стресорима и изменила свакодневне навике укључујући и нанаставу на даљину. Циљ овог истраживања је био да се утврди ниво родитељског стреса, ниво самоефикасности мајки и ниво социјалне подршке мајкама деце која су похађала наставу на даљину у периоду од марта до јуна 2020. године. У онлајн истраживању, које је спроведено у јануару и фебруару 2021. године, учествовало је 107 мајки које су имале најмање једно дете од трећег до осмог разреда основношколског узраста. Истраживање је спроведено онлајн упитником прилагођеном Скалом перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и Скалом перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину. Резултати су показали да непостоје статистички значајне разлике у вези перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину, у односу на узраст, ниво образовања, запосленост мајки и броју деце. Подаци добијени овим истраживањем имплицирају да су се мајке, након одређеног времена, навикле на овакав вид наставе те сходно томе нису осетиле стрес који смо предвидели. AB - The coronavirus pandemic has exposed families to health, economic and work stressors and changed daily habits, including distance learning. The aim of this research was to determine the level of parental stress, the level of self-efficacy of mothers and the level of social support for mothers of children who attended distance learning in the period from March to June 2020. The online research, which was conducted in January and February 2021, involved 107 mothers who had at least one child from the third to the eighth grade of primary school age. The research was conducted with an online questionnaire adapted to the Scale of Perceived Parental Stress and Parental Self-Efficiency and the Scale of Perceived Social Support to Parents of Primary School Children during Distance Learning. The results showed that there are no statistically significant differences regarding perceived parental stress and parental self-efficacy and perceived social support for parents of primary school children during distance learning. in relation to age, level of education, employment of mothers and number of children. The data obtained by this research imply that mothers, after some time, got used to this type of teaching and, accordingly, did not feel the stress we predicted. PB - Учитељски факултет у Призрену C3 - Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака T1 - Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину T1 - Stress of mothers of primary school children during distance learning EP - 30 SP - 29 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271 ER -
@conference{ author = "Зец, Миља and Стекић, Дуња and Веселиновић, Маријана and Милкица, Марјановић", year = "2022", abstract = "Пандемија изазвана корона вирусом изложила је породице здравственим, економским и радним стресорима и изменила свакодневне навике укључујући и нанаставу на даљину. Циљ овог истраживања је био да се утврди ниво родитељског стреса, ниво самоефикасности мајки и ниво социјалне подршке мајкама деце која су похађала наставу на даљину у периоду од марта до јуна 2020. године. У онлајн истраживању, које је спроведено у јануару и фебруару 2021. године, учествовало је 107 мајки које су имале најмање једно дете од трећег до осмог разреда основношколског узраста. Истраживање је спроведено онлајн упитником прилагођеном Скалом перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и Скалом перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину. Резултати су показали да непостоје статистички значајне разлике у вези перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину, у односу на узраст, ниво образовања, запосленост мајки и броју деце. Подаци добијени овим истраживањем имплицирају да су се мајке, након одређеног времена, навикле на овакав вид наставе те сходно томе нису осетиле стрес који смо предвидели., The coronavirus pandemic has exposed families to health, economic and work stressors and changed daily habits, including distance learning. The aim of this research was to determine the level of parental stress, the level of self-efficacy of mothers and the level of social support for mothers of children who attended distance learning in the period from March to June 2020. The online research, which was conducted in January and February 2021, involved 107 mothers who had at least one child from the third to the eighth grade of primary school age. The research was conducted with an online questionnaire adapted to the Scale of Perceived Parental Stress and Parental Self-Efficiency and the Scale of Perceived Social Support to Parents of Primary School Children during Distance Learning. The results showed that there are no statistically significant differences regarding perceived parental stress and parental self-efficacy and perceived social support for parents of primary school children during distance learning. in relation to age, level of education, employment of mothers and number of children. The data obtained by this research imply that mothers, after some time, got used to this type of teaching and, accordingly, did not feel the stress we predicted.", publisher = "Учитељски факултет у Призрену", journal = "Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака", title = "Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину, Stress of mothers of primary school children during distance learning", pages = "30-29", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271" }
Зец, М., Стекић, Д., Веселиновић, М.,& Милкица, М.. (2022). Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину. in Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака Учитељски факултет у Призрену., 29-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271
Зец М, Стекић Д, Веселиновић М, Милкица М. Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину. in Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака. 2022;:29-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271 .
Зец, Миља, Стекић, Дуња, Веселиновић, Маријана, Милкица, Марјановић, "Стрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљину" in Образовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетака (2022):29-30, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271 .