Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Проучавање способности учења и памћења вербалног материјала у популацији старих, као и сметње у тим процесима, још увек представљају недовољно истражено подручје. Стога је основни циљ овог истраживања утврдити да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе.
Рејов тест вербалног памћења представља ефикасан неуропсихолошки инструмент за процену декларативног памћења и учења.
Иако су учење и памћење два сродна и међусобно веома повезана когнитивна процеса, они се ипак разликују и стога и дефинишу другачије. У најопштијем смислу учење је процес постепеног стицања нових знања, вештина и облика понашања. Док с друге стране, памћење представља саставни део учења и оно се дефинише као процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Такође, памћење следи промене настале учењем и омогућава им релативну трајност.
Истраживање је спроведено у Београду 2022. године. Узорак истраж...ивања чини 30 испитаника који су подељени у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 15 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година.
Aнализом добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом.
The study of the ability to learn and remember verbal material in the elderly population, as well as disorders in these processes, is still an under-researched area. Therefore, the main goal of this research is to determine if there are differences in achievement on the Ray test of verbal memory and learning between two age groups. The Rey’s Auditory Verbal Learning Test is an effective neuropsychological instrument for assessing declarative memory and learning.
Although learning and memory are two related and highly interconnected cognitive processes, they are nevertheless different and therefore defined differently. In the most general sense, learning is the process of gradually acquiring new knowledge, skills and forms of behavior. While on the other hand, memory is an integral part of learning and it is defined as the process of storing and evoking mental products and actions for use after a different period of retention. Also, memory follows the changes created by learning and al...lows them relative permanence.
Research was conducted in Belgrade in 2022. and involved 30 people divided into two groups based on age. The first group included 15 respondents aged 65 to 75, and the second group consisted of 15 respondents aged 76 to 85.
The analysis of the obtained results concluded that respondents from the older age group achieve worse results on all tasks of Ray's test of verbal learning and memory compared to respondents from the younger age group. Also, it was observed that older respondents usually do not have a specific strategy for learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.
Кључне речи:
вербално памћење / вербално учење / Рејов тест вербалног памћења и учења / старост / Verbal Memory / Verbal Learning / Rey Auditory Verbal Learning Test / ElderyИзвор:
2022, 1-63Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Milunović, Maja PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5253 AB - Проучавање способности учења и памћења вербалног материјала у популацији старих, као и сметње у тим процесима, још увек представљају недовољно истражено подручје. Стога је основни циљ овог истраживања утврдити да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе. Рејов тест вербалног памћења представља ефикасан неуропсихолошки инструмент за процену декларативног памћења и учења. Иако су учење и памћење два сродна и међусобно веома повезана когнитивна процеса, они се ипак разликују и стога и дефинишу другачије. У најопштијем смислу учење је процес постепеног стицања нових знања, вештина и облика понашања. Док с друге стране, памћење представља саставни део учења и оно се дефинише као процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Такође, памћење следи промене настале учењем и омогућава им релативну трајност. Истраживање је спроведено у Београду 2022. године. Узорак истраживања чини 30 испитаника који су подељени у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 15 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година. Aнализом добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом. AB - The study of the ability to learn and remember verbal material in the elderly population, as well as disorders in these processes, is still an under-researched area. Therefore, the main goal of this research is to determine if there are differences in achievement on the Ray test of verbal memory and learning between two age groups. The Rey’s Auditory Verbal Learning Test is an effective neuropsychological instrument for assessing declarative memory and learning. Although learning and memory are two related and highly interconnected cognitive processes, they are nevertheless different and therefore defined differently. In the most general sense, learning is the process of gradually acquiring new knowledge, skills and forms of behavior. While on the other hand, memory is an integral part of learning and it is defined as the process of storing and evoking mental products and actions for use after a different period of retention. Also, memory follows the changes created by learning and allows them relative permanence. Research was conducted in Belgrade in 2022. and involved 30 people divided into two groups based on age. The first group included 15 respondents aged 65 to 75, and the second group consisted of 15 respondents aged 76 to 85. The analysis of the obtained results concluded that respondents from the older age group achieve worse results on all tasks of Ray's test of verbal learning and memory compared to respondents from the younger age group. Also, it was observed that older respondents usually do not have a specific strategy for learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order. T1 - Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba EP - 63 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5253 ER -
@mastersthesis{ author = "Milunović, Maja", year = "2022", abstract = "Проучавање способности учења и памћења вербалног материјала у популацији старих, као и сметње у тим процесима, још увек представљају недовољно истражено подручје. Стога је основни циљ овог истраживања утврдити да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе. Рејов тест вербалног памћења представља ефикасан неуропсихолошки инструмент за процену декларативног памћења и учења. Иако су учење и памћење два сродна и међусобно веома повезана когнитивна процеса, они се ипак разликују и стога и дефинишу другачије. У најопштијем смислу учење је процес постепеног стицања нових знања, вештина и облика понашања. Док с друге стране, памћење представља саставни део учења и оно се дефинише као процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Такође, памћење следи промене настале учењем и омогућава им релативну трајност. Истраживање је спроведено у Београду 2022. године. Узорак истраживања чини 30 испитаника који су подељени у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 15 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година. Aнализом добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом., The study of the ability to learn and remember verbal material in the elderly population, as well as disorders in these processes, is still an under-researched area. Therefore, the main goal of this research is to determine if there are differences in achievement on the Ray test of verbal memory and learning between two age groups. The Rey’s Auditory Verbal Learning Test is an effective neuropsychological instrument for assessing declarative memory and learning. Although learning and memory are two related and highly interconnected cognitive processes, they are nevertheless different and therefore defined differently. In the most general sense, learning is the process of gradually acquiring new knowledge, skills and forms of behavior. While on the other hand, memory is an integral part of learning and it is defined as the process of storing and evoking mental products and actions for use after a different period of retention. Also, memory follows the changes created by learning and allows them relative permanence. Research was conducted in Belgrade in 2022. and involved 30 people divided into two groups based on age. The first group included 15 respondents aged 65 to 75, and the second group consisted of 15 respondents aged 76 to 85. The analysis of the obtained results concluded that respondents from the older age group achieve worse results on all tasks of Ray's test of verbal learning and memory compared to respondents from the younger age group. Also, it was observed that older respondents usually do not have a specific strategy for learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.", title = "Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba", pages = "63-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5253" }
Milunović, M.. (2022). Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba. , 1-63. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5253
Milunović M. Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba. 2022;:1-63. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5253 .
Milunović, Maja, "Procena sposobnosti verbalnog učenja i pamćenja kod starijih osoba" (2022):1-63, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5253 .