Приказ основних података о документу
Egzekutivne funkcije i neurorazvojni poremećaji
dc.creator | Cvetić, Marko | |
dc.date.accessioned | 2023-08-02T08:01:49Z | |
dc.date.available | 2023-08-02T08:01:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5249 | |
dc.description.abstract | Неуроразвојне поремећаје карактерише оштећење интелектуалних, социјалних, језичких и моторичких способности. У неуроразвојне поремећаје спадају: интелектуална ометеност, поремећај из спектра аутизма, поремећај пажње са хиперактивношћу, поремећаји комуникације, моторички поремећаји и специфични поремећаји у учењу. Особе са истим скором на тестовима интелигенције у свакодневном животу не функционишу на исти начин. Овакве разлике се могу приписати капацитетима егзекутивних функција. Сналажење у свакодневном животу, академска постигнућа и социјална интеграција значајно су условљени развојем егзекутивних функција. Планирање и организација, инхибиторна контрола, радна меморија, когнитивна флексибилност су аспекти егзекутивних функција који су често оштећени код особа са неуроразвојним поремећајима, те у значајној мери отежавају њихово функционисање у свакодневном животу. Егзекутивне функције подразумевају три базична механизма: инхибиторну контролу, радну меморију и когнитивну флексибилност. Функционисање особа са неуроразвојним поремећајима зависи од тога која компонента егзекутивних функција је оштећена и у којој мери. | sr |
dc.description.abstract | Neurodevelopmental disorders are characterized by impairment of intellectual, social, language and motor skills. Neurodevelopmental disorders include: intellectual disability, autism spectrum disorder, attention deficit hyperactivity disorder, communication disorders, motor disorders and specific learning disorders. People with the same score on intelligence tests do not function in the same way in everyday life. Such differences can be attributed to executive function capacities. Coping with everyday life, academic achievements and social integration are significantly conditioned by the development of executive functions. Planning and organization, inhibitory control, working memory, cognitive flexibility are aspects of executive function that are often impaired in people with neurodevelopmental disorders, and significantly hinder their functioning in everyday life. Executive functions include three basic mechanisms: inhibitory control, working memory and cognitive flexibility. The functioning of persons with neurodevelopmental disorders depends on which component of executive functions is damaged and to what extent. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | неуроразвојни поремећаји | sr |
dc.subject | егзекутивне функције | sr |
dc.subject | радна меморија | sr |
dc.subject | инхибиторна контрола | sr |
dc.subject | когнитивна флексибилност | sr |
dc.subject | neurodevelopmental disorders | sr |
dc.subject | executive function | sr |
dc.subject | working memory | sr |
dc.subject | inhibitory control | sr |
dc.subject | cognitive flexibility | sr |
dc.title | Egzekutivne funkcije i neurorazvojni poremećaji | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 31 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5249 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |