Приказ основних података о документу

Awareness of kindergarten teacher about vocal hygiene

dc.creatorMarković, Jovana
dc.date.accessioned2023-08-02T07:56:32Z
dc.date.available2023-08-02T07:56:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5244
dc.description.abstractУвод: Квалитетан глас пуно доприноси комуникацији међу људима, а посебно је важан вокалним професионалцима, међу које спадају и васпитачи. Многи вокални професионалци који су мање присутни у јавности такође су изложени ризику развоја неког ларингеалног поремећаја који изазива социјалну или емоционалну анксиозност, као и анксиозност условљену могућим губитком посла. Циљ: Циљ истраживања је да се утврди у којој мери су васпитачи информисани о вокалној хигијени и поремећајима гласа и говора уз посебан осврт на испитивање разлика у информисаности у односу на пол, године , пушачки статус, образовање, радни стаж, смену рада као и узрасну групу деце коју васпитач води.. Метод: У истраживању је учествовало 46 испитаника. У сврху анализе нивоа информисаности васпитача о вокалној хигијени примењен је метод неексперименталног истраживања на основу узорка – анкетирање испитаника. У истраживању је коришћен Упитник о вокалној хигијени. Испитаници су имали задатак да одговоре на 33 питања о вокалној хигијени заокруживањем једног од три понуђена одговора (тачно, не знам и није тачно). Осим Упитника о вокалној хигијени испитаници су попуњавали упитник о социодемографским карактеристикама опште популације (пол, године , пушачки статус, образовање, радни стаж, смена рада, узрасна група деце коју васпитач води). Резултати: Резултатима је утврђено је у којој мери су васпитачи информисани о вокалној хигијени. За приказивање резултата коришћене су мере дескриптивне статистике. На основу приказаних резултатa и применом одговарајућих статистичких метода постављене хипотезе су или прихваћене или одбачене. Резултати истраживања су показали да информисаност васпитача о вокалној хигијени и поремећајима гласа није на задовољавајућем нивоу. Закључак: Због недовољне информисаности о вокалној хигијени, потребно је едуковати васпитаче, али и остале вокалне професионалце о здрављу гласа. Добијени резултати у овом истраживању се не могу генерализовати на целу популацију у Републици Србији јер је овим истраживањем обухваћен мали број испитаника.sr
dc.description.abstractIntroduction: A quality voice contributes a lot to communication between people, and is especially important for vocal professionals, among them kindergarten teachers.Many vocal professionals who are less present in public are also exposed to the risk of developing a laryngeal disorder that causes social or emotional anxiety, as well as anxiety due to possible job loss. Objective: The goal of the research is to determine to what extent are kindergarten teachers informed about vocal hygiene and voice and speech disorders with a special reference to the examination of differences in information in relation to gender, age, smoking status, education, work experience, work shift as well as age group of children led by a kindergarten teacher. Method: 46 respondents participated in the research. For the purpose of anylizing the level of awareness of kindergarten teachers about vocal hygiene, the method of non-experimental research was applied, based on a sample- surveying respondents. Vocal hygiene questionnaire was used in the research. Respondents had a task to answer 33 questions about vocal hygiene by marking one of the three answers offered (correct, I don’t know and not correct). Aside from Vocal hygiene questionnaire respondents filled out a questionnaire about sociodemographic characteristics of the general population (gender, age, smoking status, education, work experience, work shift, age group of children led by a kindergarten teacher). Results: The results of the research determined the extent to which kindergarten teachers were informed about vocal hygiene. Descriptive statistics measures were used to display the results. Based on the results shown and by using appropriate statistical methods, the set hypotheses are either accepted or rejected. The research results showed that kindergarten teachers awareness about vocal hygiene and voice disorders was not on satisfactory level. Conclusion: Because of the lack of awareness and informasion about vocal hygiene, it is necessary to educate kindergarten teachers and other vocal professionals about voice health. The results obtained in this research cannot be generalized on a population as a whole in The Republic of Serbia because this research included a small number of respondents.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвокална хигијенаsr
dc.subjectваспитачиsr
dc.subjectпоремећаји гласаsr
dc.subjectвокални професионалциsr
dc.subjectгласsr
dc.subjectvocal hygienesr
dc.subjectkindergarten teacherssr
dc.subjectvoice disorderssr
dc.subjectvocal professionalssr
dc.subjectvoicesr
dc.titleInformisanost o vokalnoj higijeni kod vaspitačasr
dc.titleAwareness of kindergarten teacher about vocal hygienesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage65
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5244
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу