Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Циљ рада је да пружи обједињен приказ теоријских и практичних доказа о могућностима и препрекама програма ране интервенције у циљу повећавања моторичких способности код неуроризичне деце или деце са сметњама у развоју.
Узорак истраживања је чинило 14 радова који су се бавили овом тематиком.
Примјењен је метод Теоријске анализе прикупљеног материјала.
Претраживањем и анализирањем стручне литературе долази се до закључка да програми ране интервенције који су индивидуално креирани и прилагођени природном контексту подршке подстичу развој грубих и финих моторичких способности код деце.
Код преверемено рођене деце са моторичким дефицитима правовремена подршка корз програме ране интервенције је показала позитивне исходе на моторички и когнитивни развој који су перзистирали и у предшколском добу.
The aim of this paper is to provide a unified presentation of theoretical and practical evidence on the possibilities and preparation of early intervention programs in order to increase motor skills in neurorisk children or children with disabilities.
A sample of research was conducted by 14 papers dealing with this topic. The method of Theoretical analysis of the collected material was applied.
Searching and analyzing the professional literature leads to the conclusion that early intervention programs that are individually created and adapted to the natural context of support encourage the development of rough and fine motor skills in children. In proven children born with motor deficits, timely support through the program of early intervention showed positive outcomes on motor and cognitive development, which persisted even in school age.
Ključne reči:
рана интервенција / моторички дефицити / преверемено рођена деца и моторичке сметње / поремећаји у развоју / early intervention / motor deficits / proven births and motor disorders / developmental disordersIzvor:
2022, 2-56Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Đurđević, Radmila PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5232 AB - Циљ рада је да пружи обједињен приказ теоријских и практичних доказа о могућностима и препрекама програма ране интервенције у циљу повећавања моторичких способности код неуроризичне деце или деце са сметњама у развоју. Узорак истраживања је чинило 14 радова који су се бавили овом тематиком. Примјењен је метод Теоријске анализе прикупљеног материјала. Претраживањем и анализирањем стручне литературе долази се до закључка да програми ране интервенције који су индивидуално креирани и прилагођени природном контексту подршке подстичу развој грубих и финих моторичких способности код деце. Код преверемено рођене деце са моторичким дефицитима правовремена подршка корз програме ране интервенције је показала позитивне исходе на моторички и когнитивни развој који су перзистирали и у предшколском добу. AB - The aim of this paper is to provide a unified presentation of theoretical and practical evidence on the possibilities and preparation of early intervention programs in order to increase motor skills in neurorisk children or children with disabilities. A sample of research was conducted by 14 papers dealing with this topic. The method of Theoretical analysis of the collected material was applied. Searching and analyzing the professional literature leads to the conclusion that early intervention programs that are individually created and adapted to the natural context of support encourage the development of rough and fine motor skills in children. In proven children born with motor deficits, timely support through the program of early intervention showed positive outcomes on motor and cognitive development, which persisted even in school age. T1 - Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima EP - 56 SP - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5232 ER -
@mastersthesis{ author = "Đurđević, Radmila", year = "2022", abstract = "Циљ рада је да пружи обједињен приказ теоријских и практичних доказа о могућностима и препрекама програма ране интервенције у циљу повећавања моторичких способности код неуроризичне деце или деце са сметњама у развоју. Узорак истраживања је чинило 14 радова који су се бавили овом тематиком. Примјењен је метод Теоријске анализе прикупљеног материјала. Претраживањем и анализирањем стручне литературе долази се до закључка да програми ране интервенције који су индивидуално креирани и прилагођени природном контексту подршке подстичу развој грубих и финих моторичких способности код деце. Код преверемено рођене деце са моторичким дефицитима правовремена подршка корз програме ране интервенције је показала позитивне исходе на моторички и когнитивни развој који су перзистирали и у предшколском добу., The aim of this paper is to provide a unified presentation of theoretical and practical evidence on the possibilities and preparation of early intervention programs in order to increase motor skills in neurorisk children or children with disabilities. A sample of research was conducted by 14 papers dealing with this topic. The method of Theoretical analysis of the collected material was applied. Searching and analyzing the professional literature leads to the conclusion that early intervention programs that are individually created and adapted to the natural context of support encourage the development of rough and fine motor skills in children. In proven children born with motor deficits, timely support through the program of early intervention showed positive outcomes on motor and cognitive development, which persisted even in school age.", title = "Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima", pages = "56-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5232" }
Đurđević, R.. (2022). Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima. , 2-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5232
Đurđević R. Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima. 2022;:2-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5232 .
Đurđević, Radmila, "Efikasnost programa rane intervencije kod dece sa motoričkim poremećajima" (2022):2-56, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5232 .