Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Самозаступање подразумева способност говорења у своје име, доношења одлука и познавања права. Циљ овог рада је да се прегледом доступне литературе издвоје и прикажу они радови који су проучавали различите аспекте самозаступања особа са аутизмом током школовања, одрастања и запошљавања. Овај рад приказује све оне вештине самозаступања које су неопходне како би сви ови процеси били успешни, а неке од најважнијих су социјалне и комуникационе вештине и познавање сопствених ограничења и потенцијала. Поред тога, у раду ће бити истакнуто ко све утиче на развој самозаступања и које се све стратегије примењују како би развој био успешан, као и које су то потешкоће са којима се сусрећу особе са поремећајем из спектра аутизма у процесу самозаступања и на који начин се оне могу превладати. Koд особа са аутизмом са усвајањем вештина самозаступања неопходно је кренути у ранијем узрасту, како би се касније успешно пребродили изазови у одраслом добу.
Учествовање на састанцима за израду индивидуалног ...образовног плана доприноси усвајању вештина самозаступања. Применом различитих стратегија и програма ове вештине се током високошколског образовања и преласка у одрасло доба и свет рада увежбавају и учвршћују.
Self-advocacy means the ability to speak for yourself, to make decisions and to know one's rights. The aim of this paper is to review the available literature to single out and present those papers that studied various aspects of self-advocacy of persons with autism during schooling, growing up and employment. This paper shows all those self-advocacy skills that are necessary for all these processes to be successful, and some of the most important are social and communication skills and knowledge of one's own limitations and potential. In addition, the paper will highlight who affects on development of self- representation and which strategies are applied in order for the development to be successful, as well as what are the difficulties faced by people with autism spectrum disorder in the process of self-advocacy and how can they be overcome. For people with autism, acquiring self-advocacy skills is necessary to start at an earlier age, in order to successfully overcome challenges lat...er in adulthood. Participation in Individual Education Plan meetings contributes to the learning of self-advocacy skills. Through the application of different strategies and programs, these skills are practiced and strengthened during higher education and the transition to adulthood and the world of work.
Ključne reči:
вештине самозаступања / особе са аутизмом / транзиција / self-advocacy / self-advocacy skills / transition / people with PSAIzvor:
2022, 1-34Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Milojević, Ana PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5227 AB - Самозаступање подразумева способност говорења у своје име, доношења одлука и познавања права. Циљ овог рада је да се прегледом доступне литературе издвоје и прикажу они радови који су проучавали различите аспекте самозаступања особа са аутизмом током школовања, одрастања и запошљавања. Овај рад приказује све оне вештине самозаступања које су неопходне како би сви ови процеси били успешни, а неке од најважнијих су социјалне и комуникационе вештине и познавање сопствених ограничења и потенцијала. Поред тога, у раду ће бити истакнуто ко све утиче на развој самозаступања и које се све стратегије примењују како би развој био успешан, као и које су то потешкоће са којима се сусрећу особе са поремећајем из спектра аутизма у процесу самозаступања и на који начин се оне могу превладати. Koд особа са аутизмом са усвајањем вештина самозаступања неопходно је кренути у ранијем узрасту, како би се касније успешно пребродили изазови у одраслом добу. Учествовање на састанцима за израду индивидуалног образовног плана доприноси усвајању вештина самозаступања. Применом различитих стратегија и програма ове вештине се током високошколског образовања и преласка у одрасло доба и свет рада увежбавају и учвршћују. AB - Self-advocacy means the ability to speak for yourself, to make decisions and to know one's rights. The aim of this paper is to review the available literature to single out and present those papers that studied various aspects of self-advocacy of persons with autism during schooling, growing up and employment. This paper shows all those self-advocacy skills that are necessary for all these processes to be successful, and some of the most important are social and communication skills and knowledge of one's own limitations and potential. In addition, the paper will highlight who affects on development of self- representation and which strategies are applied in order for the development to be successful, as well as what are the difficulties faced by people with autism spectrum disorder in the process of self-advocacy and how can they be overcome. For people with autism, acquiring self-advocacy skills is necessary to start at an earlier age, in order to successfully overcome challenges later in adulthood. Participation in Individual Education Plan meetings contributes to the learning of self-advocacy skills. Through the application of different strategies and programs, these skills are practiced and strengthened during higher education and the transition to adulthood and the world of work. T1 - Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma EP - 34 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5227 ER -
@mastersthesis{ author = "Milojević, Ana", year = "2022", abstract = "Самозаступање подразумева способност говорења у своје име, доношења одлука и познавања права. Циљ овог рада је да се прегледом доступне литературе издвоје и прикажу они радови који су проучавали различите аспекте самозаступања особа са аутизмом током школовања, одрастања и запошљавања. Овај рад приказује све оне вештине самозаступања које су неопходне како би сви ови процеси били успешни, а неке од најважнијих су социјалне и комуникационе вештине и познавање сопствених ограничења и потенцијала. Поред тога, у раду ће бити истакнуто ко све утиче на развој самозаступања и које се све стратегије примењују како би развој био успешан, као и које су то потешкоће са којима се сусрећу особе са поремећајем из спектра аутизма у процесу самозаступања и на који начин се оне могу превладати. Koд особа са аутизмом са усвајањем вештина самозаступања неопходно је кренути у ранијем узрасту, како би се касније успешно пребродили изазови у одраслом добу. Учествовање на састанцима за израду индивидуалног образовног плана доприноси усвајању вештина самозаступања. Применом различитих стратегија и програма ове вештине се током високошколског образовања и преласка у одрасло доба и свет рада увежбавају и учвршћују., Self-advocacy means the ability to speak for yourself, to make decisions and to know one's rights. The aim of this paper is to review the available literature to single out and present those papers that studied various aspects of self-advocacy of persons with autism during schooling, growing up and employment. This paper shows all those self-advocacy skills that are necessary for all these processes to be successful, and some of the most important are social and communication skills and knowledge of one's own limitations and potential. In addition, the paper will highlight who affects on development of self- representation and which strategies are applied in order for the development to be successful, as well as what are the difficulties faced by people with autism spectrum disorder in the process of self-advocacy and how can they be overcome. For people with autism, acquiring self-advocacy skills is necessary to start at an earlier age, in order to successfully overcome challenges later in adulthood. Participation in Individual Education Plan meetings contributes to the learning of self-advocacy skills. Through the application of different strategies and programs, these skills are practiced and strengthened during higher education and the transition to adulthood and the world of work.", title = "Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma", pages = "34-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5227" }
Milojević, A.. (2022). Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma. , 1-34. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5227
Milojević A. Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma. 2022;:1-34. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5227 .
Milojević, Ana, "Samozastupanje osoba sa poremećajem iz spektra autizma" (2022):1-34, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5227 .