Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice
Supporting the development of an inclusive school community
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Основна идеја инклузије јесте да сва деца имају једнака права на образовање без обзира на пол, узраст, расну, етничку и религијску припадност, место живљења и имовинско стање, способности и здравствени статус. У школама, наставници заузимају значајно место у процесу стварања инклузивних школа.
Циљ овог истраживања био је да се процени приступ школама и инклузивним мерама. Истраживање је реализовано током школске 2021/2022. године, у Основној школи „Соња Маринковић“, Земун. Узорак истраживања је формиран од 44 испитаника (88,6% женског пола). Узорком су били обухваћени учитељи и наставници.
За прикупљање података коришћен је социодемографски упитник, направљен за потребе овог истраживања и Индекс за инклузију.
Резултати показују да пол и дужина радног стажа нису варијабле које имају статистички значајан утицај на перцепцију инклузивности школа. У школи је највише развијена инклузивна култура, затим инклузивна пракса и најмање инклузивна политика. Евидентирано је 11 приоритета који су... потребни како би се унапредила инклузивна школска заједница.
The basic idea of inclusion is that all children have equal rights to education regardless of gender, age, racial, ethnic and religious affiliation, place of residence and property status, abilities and health status. In schools, teachers play an important role in the process of creating inclusive schools.
The aim of this research was to assess access to schools and inclusive measures. The research was conducted during the 2021/2022 school year in elementary school "Sonja Marinković" Zemun. The research sample consisted of 44 respondents (88.6% female). The sample included teachers from the first to the eighth grade. For data collection, a sociodemographic questionnaire, created for the purposes of this research, and the Inclusion Index were used.
The results show that gender and length of work experience are not variables that have a statistically significant impact on the perception of school inclusiveness. The school has the most developed inclusive culture, followed by inclusive ...practice and the least inclusive policy. 11 priorities that are needed in order to improve the inclusive school community have been recorded.
Кључне речи:
инклузија / образовање / наставници / сметње у развоју / inclusion / education / teachers / developmental disabilitiesИзвор:
2022, 1-40Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Čočović, Katarina PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5220 AB - Основна идеја инклузије јесте да сва деца имају једнака права на образовање без обзира на пол, узраст, расну, етничку и религијску припадност, место живљења и имовинско стање, способности и здравствени статус. У школама, наставници заузимају значајно место у процесу стварања инклузивних школа. Циљ овог истраживања био је да се процени приступ школама и инклузивним мерама. Истраживање је реализовано током школске 2021/2022. године, у Основној школи „Соња Маринковић“, Земун. Узорак истраживања је формиран од 44 испитаника (88,6% женског пола). Узорком су били обухваћени учитељи и наставници. За прикупљање података коришћен је социодемографски упитник, направљен за потребе овог истраживања и Индекс за инклузију. Резултати показују да пол и дужина радног стажа нису варијабле које имају статистички значајан утицај на перцепцију инклузивности школа. У школи је највише развијена инклузивна култура, затим инклузивна пракса и најмање инклузивна политика. Евидентирано је 11 приоритета који су потребни како би се унапредила инклузивна школска заједница. AB - The basic idea of inclusion is that all children have equal rights to education regardless of gender, age, racial, ethnic and religious affiliation, place of residence and property status, abilities and health status. In schools, teachers play an important role in the process of creating inclusive schools. The aim of this research was to assess access to schools and inclusive measures. The research was conducted during the 2021/2022 school year in elementary school "Sonja Marinković" Zemun. The research sample consisted of 44 respondents (88.6% female). The sample included teachers from the first to the eighth grade. For data collection, a sociodemographic questionnaire, created for the purposes of this research, and the Inclusion Index were used. The results show that gender and length of work experience are not variables that have a statistically significant impact on the perception of school inclusiveness. The school has the most developed inclusive culture, followed by inclusive practice and the least inclusive policy. 11 priorities that are needed in order to improve the inclusive school community have been recorded. T1 - Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice T1 - Supporting the development of an inclusive school community EP - 40 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5220 ER -
@mastersthesis{ author = "Čočović, Katarina", year = "2022", abstract = "Основна идеја инклузије јесте да сва деца имају једнака права на образовање без обзира на пол, узраст, расну, етничку и религијску припадност, место живљења и имовинско стање, способности и здравствени статус. У школама, наставници заузимају значајно место у процесу стварања инклузивних школа. Циљ овог истраживања био је да се процени приступ школама и инклузивним мерама. Истраживање је реализовано током школске 2021/2022. године, у Основној школи „Соња Маринковић“, Земун. Узорак истраживања је формиран од 44 испитаника (88,6% женског пола). Узорком су били обухваћени учитељи и наставници. За прикупљање података коришћен је социодемографски упитник, направљен за потребе овог истраживања и Индекс за инклузију. Резултати показују да пол и дужина радног стажа нису варијабле које имају статистички значајан утицај на перцепцију инклузивности школа. У школи је највише развијена инклузивна култура, затим инклузивна пракса и најмање инклузивна политика. Евидентирано је 11 приоритета који су потребни како би се унапредила инклузивна школска заједница., The basic idea of inclusion is that all children have equal rights to education regardless of gender, age, racial, ethnic and religious affiliation, place of residence and property status, abilities and health status. In schools, teachers play an important role in the process of creating inclusive schools. The aim of this research was to assess access to schools and inclusive measures. The research was conducted during the 2021/2022 school year in elementary school "Sonja Marinković" Zemun. The research sample consisted of 44 respondents (88.6% female). The sample included teachers from the first to the eighth grade. For data collection, a sociodemographic questionnaire, created for the purposes of this research, and the Inclusion Index were used. The results show that gender and length of work experience are not variables that have a statistically significant impact on the perception of school inclusiveness. The school has the most developed inclusive culture, followed by inclusive practice and the least inclusive policy. 11 priorities that are needed in order to improve the inclusive school community have been recorded.", title = "Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice, Supporting the development of an inclusive school community", pages = "40-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5220" }
Čočović, K.. (2022). Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice. , 1-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5220
Čočović K. Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice. 2022;:1-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5220 .
Čočović, Katarina, "Podrška razvoju inkluzivne školske zajednice" (2022):1-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5220 .