rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji

Authorized Users Only
2022
Authors
Marjanović, Đurđina
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Кинезички знакови, од грчке речи кинесис што значи кретање, користе се за приказ покрета појединих делова тела или тела у целини. У току комуникације, црте лица, као што су облик очију, обрва,носа, уста и чела може нам дати закључак о карактеру нашег саговорника. Са лица саговорника се може видети њихово расположење, осмех када је нешто позитивно у питању или мрштење као знак негодовања, незадовољства или једноставно неразумевања онога што се прича. Врло је важно да предавач може са лица саговорника да “прочита” његово расположење или интересовање. Предавачи некад имају и смишљене гестове које користе, али наравно морају да објасне њихово значење, како би ученици примили поруку. Гестикулацију прати вербална инструкција. Главно средство споразумевања код глувих је знаковни језик. Знаковни језик је природни језик глувих, који се код њих развија спонтано или знак има посебан значај у развоју глувих и наглувих особа. Споразумевање покретима, као и сам покрет резултат је психичког разво...ја глувог детета. Једноставни конкретни појмови саопштавају се гестовима, а апстрактни појмови код глувих особа сведени су на конкретно показивање појма. Глуве особе отежано формирају апстрактне појмове, јер се њихов процес мишљења одвија у границама онога што се може видети.

Kinetic signs, from the Greek word „kinesis“, which means moving, so considering that, these signs can be used to show the moving of individual parts of the body or the body as a whole . During communication, facial features can give us a conclusion about the interlocutor’s character such as the shape of the eyes, eyebrows, nose, mouth and forehead. From the faces of the interlocutors, can be seen their mood,so smiling when they are positive or frowning as a sign of displeasure, dissatisfaction or simply not understanding what you are talking about It is really important that the instructor can „read“ mood and interest from interlocutor’s face. Sometimes instructors have contrived gestures which they use, but they have to explain their meaning, so that students can receive the message, gesticulation is followed by verbal instruction. The main instrumentality of communication for deaf people is sign language. Sign language is a natural language of deaf people, and it is developing s...pontaneously. A gesture or a sign has a special significance for deaf and deafish people’s growth. Communication with movements,like the movement itself is a result of psychological growth for a deaf child. Simple and concrete concepts can be shown by gestures,but abstract concepts for deaf people are reduced to a concrete showing of the concept. Deaf people have difficulty forming abstract concepts, because their thinking process takes place within the limits of what can be seen.

Keywords:
невербална комуникација / фацијална експресија / знаковни језик / non-verbal communication / facial expression / sign language
Source:
2022, 5-37
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5219
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Marjanović, Đurđina
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5219
AB  - Кинезички знакови, од грчке речи кинесис што значи кретање, користе се за приказ покрета појединих делова тела или тела у целини.
У току комуникације, црте лица, као што су облик очију, обрва,носа, уста и чела може нам дати закључак о карактеру нашег саговорника.
Са лица саговорника се може видети њихово расположење, осмех када је нешто позитивно у питању или мрштење као знак негодовања, незадовољства или једноставно неразумевања онога што се прича. Врло је важно да предавач може са лица саговорника да “прочита” његово расположење или интересовање.
Предавачи некад имају и смишљене гестове које користе, али наравно морају да објасне њихово значење, како би ученици примили поруку. Гестикулацију прати вербална инструкција.
Главно средство споразумевања код глувих је знаковни језик. Знаковни језик је природни језик глувих, који се код њих развија спонтано или знак има посебан значај у развоју глувих и наглувих особа. Споразумевање покретима, као и сам покрет резултат је психичког развоја глувог детета. Једноставни конкретни појмови саопштавају се гестовима, а апстрактни појмови код глувих особа сведени су на конкретно показивање појма. Глуве особе отежано формирају апстрактне појмове, јер се њихов процес мишљења одвија у границама онога што се може видети.
AB  - Kinetic signs, from the Greek word „kinesis“, which means moving, so considering that, these signs can be used to show the moving of individual parts of the body or the body as a whole .
During communication, facial features can give us a conclusion about the interlocutor’s character such as the shape of the eyes, eyebrows, nose, mouth and forehead.
From the faces of the interlocutors, can be seen their mood,so smiling when they are positive or frowning as a sign of displeasure, dissatisfaction or simply not understanding what you are talking about It is really important that the instructor can „read“ mood and interest from interlocutor’s face.
Sometimes instructors have contrived gestures which they use, but they have to explain their meaning, so that students can receive the message, gesticulation is followed by verbal instruction.
The main instrumentality of communication for deaf people is sign language. Sign language is a natural language of deaf people, and it is developing spontaneously. A gesture or a sign has a special significance for deaf and deafish people’s growth. Communication with movements,like the movement itself is a result of psychological growth for a deaf child. Simple and concrete concepts can be shown by gestures,but abstract concepts for deaf people are reduced to a concrete showing of the concept. Deaf people have difficulty forming abstract concepts, because their thinking process takes place within the limits of what can be seen.
T1  - Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji
EP  - 37
SP  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Marjanović, Đurđina",
year = "2022",
abstract = "Кинезички знакови, од грчке речи кинесис што значи кретање, користе се за приказ покрета појединих делова тела или тела у целини.
У току комуникације, црте лица, као што су облик очију, обрва,носа, уста и чела може нам дати закључак о карактеру нашег саговорника.
Са лица саговорника се може видети њихово расположење, осмех када је нешто позитивно у питању или мрштење као знак негодовања, незадовољства или једноставно неразумевања онога што се прича. Врло је важно да предавач може са лица саговорника да “прочита” његово расположење или интересовање.
Предавачи некад имају и смишљене гестове које користе, али наравно морају да објасне њихово значење, како би ученици примили поруку. Гестикулацију прати вербална инструкција.
Главно средство споразумевања код глувих је знаковни језик. Знаковни језик је природни језик глувих, који се код њих развија спонтано или знак има посебан значај у развоју глувих и наглувих особа. Споразумевање покретима, као и сам покрет резултат је психичког развоја глувог детета. Једноставни конкретни појмови саопштавају се гестовима, а апстрактни појмови код глувих особа сведени су на конкретно показивање појма. Глуве особе отежано формирају апстрактне појмове, јер се њихов процес мишљења одвија у границама онога што се може видети., Kinetic signs, from the Greek word „kinesis“, which means moving, so considering that, these signs can be used to show the moving of individual parts of the body or the body as a whole .
During communication, facial features can give us a conclusion about the interlocutor’s character such as the shape of the eyes, eyebrows, nose, mouth and forehead.
From the faces of the interlocutors, can be seen their mood,so smiling when they are positive or frowning as a sign of displeasure, dissatisfaction or simply not understanding what you are talking about It is really important that the instructor can „read“ mood and interest from interlocutor’s face.
Sometimes instructors have contrived gestures which they use, but they have to explain their meaning, so that students can receive the message, gesticulation is followed by verbal instruction.
The main instrumentality of communication for deaf people is sign language. Sign language is a natural language of deaf people, and it is developing spontaneously. A gesture or a sign has a special significance for deaf and deafish people’s growth. Communication with movements,like the movement itself is a result of psychological growth for a deaf child. Simple and concrete concepts can be shown by gestures,but abstract concepts for deaf people are reduced to a concrete showing of the concept. Deaf people have difficulty forming abstract concepts, because their thinking process takes place within the limits of what can be seen.",
title = "Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji",
pages = "37-5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219"
}
Marjanović, Đ.. (2022). Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji. , 5-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219
Marjanović Đ. Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji. 2022;:5-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219 .
Marjanović, Đurđina, "Upotreba mimike i znakovnog jezika u kinezičkoj komunikaciji" (2022):5-37,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5219 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB