Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Увод: Психомоторни развој подразумева синхронизовани тријас сазревања, моторно, интелектуално и емоционално сазревање. Ове три димензије су међусобно повезане и у укупном сазревању чине нераздвојиву целину. Кретање је основа сваког
функционисања живог бића. Развој моторике је основа целокупног психомоторног развоја.
Емоционални и интелектуални развој су условљени базичним моторним развојем, али је и сам моторни развој директно завистан од степена емоционалне зрелости и кавалитета когнитивног функционисања појединца
Циљ: Циљ овог истраживања је процена психофизиолошких способности код деце предшколског узраста у односу на контролне варијабле (пол,образовање мајке, образовање оца).
Метод: У истраживању је учествовало тридесеторо деце узраста од 6 година и 2 месеца до 7 година и 1 месец која су у тренутку испитивања похађала предшколски програм. Узорак је био добровољачки и уједначен по полу. Учествовало је петнаест дечака и петнаест девојчица. Користили смо се Скалом за процену психо...физиолошких способности детета од 0 до 7 година, која је подељена у три супскале: говор, сензомоторни развој, социо- емоционално понашање.
Резултати: Циљ нашег истраживања био је испитивање психофизиолошких способности деце предшколског узраста. Утврђено је у којој мери су развијене психофизиолошке способности деце сагледавањем разлика различитих група испитаника.
На основу приказаних резултатa и применом одговарајућих статистичких метода постављене хипотезе су или прихваћене или одбачене.
Закључак: На основу нашег научно-истраживачког рада можемо закњучити да су психофизиолошке способности деце предшколског узраста из нашег узорка развијене у складу са узрасним параметрима, као и да нема статистички значајних разлика у односу на пол, образовање мајке и оца.
Introduction: Psychomotor development implies a synchronized triad of maturation, motor, intellectual and emotional maturation. These three dimensions are interconnected and form an inseparable whole in overall maturation. Movement is the basis of every functioning living being and motor development is the basis of all psychomotor development. Emotional and intellectual development are conditioned by basic motor development, but motor development itself is directly dependent on the degree of emotional maturity and cognitive functioning of the individual.
Objective: Тhe objective of this research is to assess the psychophyiological abilities of preschool children in relation to control variables (gender, mother’s education, father’s education).
Method: Тhirty children between the ages of 6 years and 2 months to 7 years and 1 month who attended the preschool program at the time of the study participated in the research. The sample was voluntary and gender balanced. Fifteen boys and fif...teen girls participated. We used the Scale for assessing psychophysiological abilities of children aged 0 to 7, which is divided into three subscales: speech, sensorimotor development, socio-emotional behavior.
Results: The goal of our research was to examine the psychophysiological abilities of preschool children. It was determined to what extent children's psychophysiological abilities were developed by looking at the differences between different groups of respondents. Based on the presented results and the application of appropriate statistical methods, the hypotheses were either accepted or rejected.
Conclusion: Based on our scientific research work, we can conclude that the psychophysiological abilities of preschool children from our sample are developed in accordance with age parameters, as well as that there are no statistically significant differences in relation to gender, mother's and father's education.
Ključne reči:
психофизиолошке способоности / сензорна интеграцијa / говор / деца предшколског узраста / psychophysiological abilities / sensory integration / speech / children of preschool ageIzvor:
2022, 1-50Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Jovanović, Isidora PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5213 AB - Увод: Психомоторни развој подразумева синхронизовани тријас сазревања, моторно, интелектуално и емоционално сазревање. Ове три димензије су међусобно повезане и у укупном сазревању чине нераздвојиву целину. Кретање је основа сваког функционисања живог бића. Развој моторике је основа целокупног психомоторног развоја. Емоционални и интелектуални развој су условљени базичним моторним развојем, али је и сам моторни развој директно завистан од степена емоционалне зрелости и кавалитета когнитивног функционисања појединца Циљ: Циљ овог истраживања је процена психофизиолошких способности код деце предшколског узраста у односу на контролне варијабле (пол,образовање мајке, образовање оца). Метод: У истраживању је учествовало тридесеторо деце узраста од 6 година и 2 месеца до 7 година и 1 месец која су у тренутку испитивања похађала предшколски програм. Узорак је био добровољачки и уједначен по полу. Учествовало је петнаест дечака и петнаест девојчица. Користили смо се Скалом за процену психофизиолошких способности детета од 0 до 7 година, која је подељена у три супскале: говор, сензомоторни развој, социо- емоционално понашање. Резултати: Циљ нашег истраживања био је испитивање психофизиолошких способности деце предшколског узраста. Утврђено је у којој мери су развијене психофизиолошке способности деце сагледавањем разлика различитих група испитаника. На основу приказаних резултатa и применом одговарајућих статистичких метода постављене хипотезе су или прихваћене или одбачене. Закључак: На основу нашег научно-истраживачког рада можемо закњучити да су психофизиолошке способности деце предшколског узраста из нашег узорка развијене у складу са узрасним параметрима, као и да нема статистички значајних разлика у односу на пол, образовање мајке и оца. AB - Introduction: Psychomotor development implies a synchronized triad of maturation, motor, intellectual and emotional maturation. These three dimensions are interconnected and form an inseparable whole in overall maturation. Movement is the basis of every functioning living being and motor development is the basis of all psychomotor development. Emotional and intellectual development are conditioned by basic motor development, but motor development itself is directly dependent on the degree of emotional maturity and cognitive functioning of the individual. Objective: Тhe objective of this research is to assess the psychophyiological abilities of preschool children in relation to control variables (gender, mother’s education, father’s education). Method: Тhirty children between the ages of 6 years and 2 months to 7 years and 1 month who attended the preschool program at the time of the study participated in the research. The sample was voluntary and gender balanced. Fifteen boys and fifteen girls participated. We used the Scale for assessing psychophysiological abilities of children aged 0 to 7, which is divided into three subscales: speech, sensorimotor development, socio-emotional behavior. Results: The goal of our research was to examine the psychophysiological abilities of preschool children. It was determined to what extent children's psychophysiological abilities were developed by looking at the differences between different groups of respondents. Based on the presented results and the application of appropriate statistical methods, the hypotheses were either accepted or rejected. Conclusion: Based on our scientific research work, we can conclude that the psychophysiological abilities of preschool children from our sample are developed in accordance with age parameters, as well as that there are no statistically significant differences in relation to gender, mother's and father's education. T1 - Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta EP - 50 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5213 ER -
@mastersthesis{ author = "Jovanović, Isidora", year = "2022", abstract = "Увод: Психомоторни развој подразумева синхронизовани тријас сазревања, моторно, интелектуално и емоционално сазревање. Ове три димензије су међусобно повезане и у укупном сазревању чине нераздвојиву целину. Кретање је основа сваког функционисања живог бића. Развој моторике је основа целокупног психомоторног развоја. Емоционални и интелектуални развој су условљени базичним моторним развојем, али је и сам моторни развој директно завистан од степена емоционалне зрелости и кавалитета когнитивног функционисања појединца Циљ: Циљ овог истраживања је процена психофизиолошких способности код деце предшколског узраста у односу на контролне варијабле (пол,образовање мајке, образовање оца). Метод: У истраживању је учествовало тридесеторо деце узраста од 6 година и 2 месеца до 7 година и 1 месец која су у тренутку испитивања похађала предшколски програм. Узорак је био добровољачки и уједначен по полу. Учествовало је петнаест дечака и петнаест девојчица. Користили смо се Скалом за процену психофизиолошких способности детета од 0 до 7 година, која је подељена у три супскале: говор, сензомоторни развој, социо- емоционално понашање. Резултати: Циљ нашег истраживања био је испитивање психофизиолошких способности деце предшколског узраста. Утврђено је у којој мери су развијене психофизиолошке способности деце сагледавањем разлика различитих група испитаника. На основу приказаних резултатa и применом одговарајућих статистичких метода постављене хипотезе су или прихваћене или одбачене. Закључак: На основу нашег научно-истраживачког рада можемо закњучити да су психофизиолошке способности деце предшколског узраста из нашег узорка развијене у складу са узрасним параметрима, као и да нема статистички значајних разлика у односу на пол, образовање мајке и оца., Introduction: Psychomotor development implies a synchronized triad of maturation, motor, intellectual and emotional maturation. These three dimensions are interconnected and form an inseparable whole in overall maturation. Movement is the basis of every functioning living being and motor development is the basis of all psychomotor development. Emotional and intellectual development are conditioned by basic motor development, but motor development itself is directly dependent on the degree of emotional maturity and cognitive functioning of the individual. Objective: Тhe objective of this research is to assess the psychophyiological abilities of preschool children in relation to control variables (gender, mother’s education, father’s education). Method: Тhirty children between the ages of 6 years and 2 months to 7 years and 1 month who attended the preschool program at the time of the study participated in the research. The sample was voluntary and gender balanced. Fifteen boys and fifteen girls participated. We used the Scale for assessing psychophysiological abilities of children aged 0 to 7, which is divided into three subscales: speech, sensorimotor development, socio-emotional behavior. Results: The goal of our research was to examine the psychophysiological abilities of preschool children. It was determined to what extent children's psychophysiological abilities were developed by looking at the differences between different groups of respondents. Based on the presented results and the application of appropriate statistical methods, the hypotheses were either accepted or rejected. Conclusion: Based on our scientific research work, we can conclude that the psychophysiological abilities of preschool children from our sample are developed in accordance with age parameters, as well as that there are no statistically significant differences in relation to gender, mother's and father's education.", title = "Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta", pages = "50-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5213" }
Jovanović, I.. (2022). Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta. , 1-50. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5213
Jovanović I. Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta. 2022;:1-50. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5213 .
Jovanović, Isidora, "Procena psihofizioloških sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta" (2022):1-50, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5213 .